Mooie natuur plekjes in Spanje gezocht
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
02.01.2025 19:00
Wij combineren Frankrijk vaak met Spanje. Nu zoeken we in Spanje nog leuke natuur plekjes,bv een plek waar je gieren,beren of wolven kunt zien. Mooie zwemriviertkes, watervallen mooi wandelgebied (niet te steil). Wie weet er wat? Mijn dank is groot
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
02.01.2025 19:51
https://pirineosbirdcenter.quebrantahuesos.org/
Wij kwamen afgelopen juni tijdens een wandeling vlakbij Aínsa langs een voederplaats. Eerst was er niets te zien. Ineens kwam er een auto aanrijden met een aanhanger vol vaten vlees. En plotseling kwamen er zeker 100 gieren en andere roofvogels aanvliegen, een hapje oppikken en weer verderop zitten eten. Misschien wel een half uur hebben we ademloos staan kijken.
Verder is dit een geweldig gebied om te wandelen (onze zoon gaat er in voor-en najaar ook heen voor pittige mountainbikevakanties; Bike Guide). Valle de Ordesa (wel druk, hoogseizoen rijden er pendelbussen vanaf Torla), valle dAñisclo, valle de Pineta, allemaal schitterende gebieden.
In Aínsa is een camping, wel met zwembad, maar niet direct aan natuurwater. Hier zit je op loopafstand van het oude dorpje met veel restaurants. Wat verder noordelijk, bij Puyarruego is een camping aan het beekje de Vellos, waar je in kunt zwemmen. Volgens mij is hier op de camping wel een restaurant, maar daar ben ik nooit geweest. Ook voor boodschappen is dit weer iets verder rijden.
, Datum:
02.01.2025 19:55
Een ander mooi gebied vind je iets ten zuiden van voorgenoemd gebied: de Sierra de Guara.
Hier vind je vooral kloofjes en canyons. Bij Rodellar is een groot klimgebied. Alquezar is een mooie uitvalsbasis voor een (simpele) canyontocht (meer niveau randonnée aquatique) door de Río Vero
Geplaatst door: Vakantie13
, Datum:
03.01.2025 18:32
Tijdens onze fietstocht naar Santiago kwamen door Foz de Lumbier, een kloof met gieren. Er is in die omgeving genoeg te wandelen denk ik. Een prachtig stuk Spanje.
, Datum:
03.01.2025 23:33
Noord-Spanje is zo mooi! Denk ook aan de Picos de Europa, meer in het westen. Wij waren dit jaar eind juni/begin juli in Potes, camping la Viorna. Prima uitvalsbasis voor wandelingen, maar over het algemeen wel redelijk steil. Je kunt in Fuente Dé met een kabelbaantje omhoog om direct op hoogte te wandelen.
Ook het gebied bij Espot is prachtig. Hier vind je het parque nacional de sant maurici, met heel veel meertjes. Voor wildwaterervaring (raften) kun je terecht rond Sort, aan de Río Noguera Pallaresa
Geplaatst door: Nico
, Datum:
07.01.2025 17:50
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
08.01.2025 18:33
Alvast bedankt voor de tips tot nog toe. Het lijkt erop dat we gaan focussen op aragon. De picos hebben we al twee keer bezocht,prachtig!