Camping met kinderen van 15, 17 & 21
Geplaatst door: ® Cornelis
, Datum:
02.01.2025 16:56
Onze kinderen zijn 15, 17 & 21 en willen de aankomende zomer nog lekker mee op vakantie.
Nu zijn wij opzoek naar een camping in het zuiden van Frankrijk aan een meer of zee, uitgaansgelegenheden het liefst op loopafstand, waterpark op de camping en animatie (waterpolo, voetbaltoernooitjes, volleybal, padel enz enz/ franstalige animatie is geen probleem).
Eventuele tips in Italië (tot boven Rome) of noord Spanje zijn ook welkom.
Alle tips zijn welkom.
Groet Cornelis
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
02.01.2025 17:41
Geplaatst door: Yvon
, Datum:
02.01.2025 19:49
Ik lees graag mee, want onze kinderen zijn 15 en 20 en willen ook nog graag mee als er een leuke camping aan een meer is en als er meerdere sportieve jeugd is die spelletjes doen ook leuk vindt...
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.01.2025 19:58
- Camping Le Club Farret in Vias Plage
- Camping Les Sablons in Portiragnes Plage
- Camping als Serignan Plage in Serignan Plage
- Camping Les mediterranees (Nouvelle Florida, Beach Garden en Charlemagne) in Marseillan Plage
- Camping La Petite Camarque in Aigues- Mortes
- Camping Les Marsouins in Argeles sur mere
- Camping La Sirene in Argeles sur mere
- Camping Le Soleil in Argeles sur mere
- Camping Domaine de la Yole in Valras Plage
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
03.01.2025 23:37
Voor sportieve jeugd die uitgaan wat minder belangrijk vindt heb ik de volgende tips
Langeac, camping les Gorges de l’Allier
En verder het dal van de Durance. Hier zitten heel veel NL kano-organisaties voor wildwatercursussen
, Datum:
05.01.2025 10:47
Bedankt voor de reacties!
In de reactie van Marike zag ik Argeles sur mere voorbij komen. Hier zijn we vorigjaar geweest en hebben de kinderen een geweldig tijd gehad op de camping Marsouins. Lekker zwembad/glijbanen, leuke activiteiten, lopend naar het strand en 's avonds de boulevard op voor een drankje/dansje.
Mochten er forumleden zijn die bovenstaande herkennen alleen dan in een ander deel van Frankrijk, Spanje of Italie t/m Rome hoor ik het graag.
Geplaatst door: Yvon
, Datum:
05.01.2025 12:45
Afgelopen twee jaren zijn we op Lago Levico Camping Village in Noord Italië geweest. Onze meiden waren toen 14 en 19. Heerlijke camping om te zwemmen/ suppen/ dobberen in het meer, volleybalveld, voetbalveld, pingpong tafels en reuring in de avond met soms muziek of een marktje. Soms was het te warm om te sporten voor de meiden. Mooie omgeving en diverse wandelingen gemaakt en supermarkt op loopafstand en een dag met trein naar Venetië is goed te doen. Misschien iets voor jullie?
We zoeken nu iets anders (liefst ook met een meer voor het suppen) en daarom kijk ik mee met je vraag.
, Datum:
05.01.2025 19:23
Hi Yvon,
Bedankt voor je reactie. Wel grappig dat je Levico noemt, hier heb ik vorig jaar ook al eens naar gekeken. Mijn aanname is dat daar het weer wisselvallig kan zijn, hoe hebben jullie dit ervaren.
Weet jij toevallig of er in de buurt uitgaansgelegenheden zijn (disco/bar o.i.d.). Wordt er in het meer gevist de oudste vind vissen leuk.
Mijn opties nu:
- St Aygulf net onder Frejus (strand, steenworp afstand van o.a. Cannes/Nice & uitgaansgelegenheid).
- Argeles kinderen hebben zich enorm goed vermaakt. Glijbanen, activiteiten, strand & boulevard met bar/clubs.
Aan het onderzoeken:
- Campings rondom Valras plage, mogelijkheden tot uitgaan etc nog niet goed kunnen vinden.
- Campings Noord Spanje Les Dunes (niet mijn persoonlijke voorkeur)
- Italië t/m Rome (geen Garda) wel aan een meer.
, Datum:
06.01.2025 22:53
Onze ervaring is dat je in Italie echt de hoofdprijs betaald voor een klein (vaak ongezellig) plekje. Ik merk dat Italie populair is, maar ik snap echt niet waarom als je kijkt wat je ervoor krijgt….prijzen voor 130-160 euro per nacht voor een kampeerplek zijn in Italië heel normaal. Voor een stacaravan zijn prijzen van 2500-3000 per week normaal.
Wil je een keer wat anders zou ik voor Spanje gaan. Campings daar zijn ook prijzig, maar je hebt over het algemeen wel ruimere plekken.
Cote d’Azur is ook geweldig, alleen wat minder campings direct aan zee. Volgende campings zijn populair onder de Nederlanders (en pubers/ jeugd)
Camping Esterel Caravaning in Saint Raphael
Camping Lei Suves in Roquebrune
Camping Domaine de la Bergerie in Roquebrune
Camping Les Tournels in Ramatuelle
Camping La Baume in Frejus
Wat minder populair, maar wel mooi:
Camping Bonporteau in Cavalaire sur mere (kleinschalige camping aan zee en op loopafstand van Cavalaire sur mere)
Camping Des Mures in Port Grimaud (geen zwembad, wel direct aan zee)
Je hebt ook genoeg campings in Vias Plage en Marseillan Plage die op loopafstand liggen van deze plaatsjes/ boulevards.
Succes met de zoektocht!
, Datum:
07.01.2025 21:29
Dank Marike!
Ik ga de camping rondom Cote D' Azur even bekijken.
Mocht je camping suggesties hebben in Spanje hoor ik het graag.
Groet,
, Datum:
08.01.2025 18:41
Camping International de Calogne/ Cala gogo in Platja d’Aro. Platja d’Aro is gezellig.
Camping La Balena Allegre 2 of camping Las Dunas in Sant pere pescador. Beide wel hele grote campings.
Camping Bella Terra in Blanes (Blanes is een Nederlandse enclave met veel uitgaansgelegenheden…moet je van houden, camping zelf komen wel verschillende nationaliteiten).
In Estartit schijnen ook veel campings dichtbij uitgaansgelegenheden te zitten...
Vrienden van ons waren zeer te spreken over camping Cypsela en camping Playa Montroig.
Zelf willen wij misschien aankomend jaar ook nog naar Spanje. Wij houden over het algemeen van net wat kleinere campings en dat vind ik moeilijk vinden in Spanje. En wij hebben camping La Sardane in Argeles sur mere ook op het oog.