Tips? Voor het eerst naar Frankrijk met de caravan.
Geplaatst door: Kelly
, Datum:
29.12.2024 10:14
Hallo!
Wij zijn een gezin van 4, met twee zoontjes van 5 en 10.
We hebben een caravan, en willen graag voor het eerst naar Frankrijk op vakantie!
Wat wij leuk vinden:
Schelpen zoeken aan het strand.
Zwembad voor de kinderen.
In de omgeving wat leuke dingen te doen.
Heeft iemand de gouden tip? Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Groetjes Kelly
Geplaatst door: conny
, Datum:
29.12.2024 11:10
Zoeken jullie rust of vertier? En zijn de kinderen gewend aan (lang) autorijden?
Zoek het niet te ver. In het Zuiden is het misschien wel erg heet.
Wij vinden de kust bij de Somme en Picardië erg fijn.
Veel plezier !!!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.12.2024 11:51
Ik zou ook eerst naar bijvoorbeeld Normandie gaan. Met een camping aan zee ben je verzekerd van relatief veilig water doordat de stranden vrij breed zijn. Tijdens eb ontstaan er kleine poeltjes die warm worden en veilig voor kinderen.
Denk aan de stranden bij Omaha Beach, ook leuk en leerzaam voor de kinderen ivm het oorlogsverleden.
Als je het weer wat te onzeker vindt, kan je overwegen het iets lager te zoeken, bij een Saint-Jean-de-Monts, of nog iets lager. Alleen daar is de zee wat wilder, en de afloop in zee wat steiler. Daarom vindt je daar ook veel (wind)surfers en plankzeilers.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
29.12.2024 13:14
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
29.12.2024 13:21
Toen onze kinderen die leeftijd hadden, vermaakten ze zich prima aan de kust van Noord Bretagne. Beestjes en schelpen zoeken bij laag water. Genoeg leuke plaatsen om te bezoeken.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
29.12.2024 13:41
Ik zou met tussenstop (overnachting) in de buurt van Cabourg een camping zoeken bij Erquy. Hier zit je in Noord Bretagne, overal leuke stranden, lekker wandelen over goede paden en je hebt op redelijke afstand genoeg te zien zoals Dinan, Saint Malo, Cap Frehel, Fort de la Latte, evt. Mont Saint Michel.
Of als je nog minder ver wil zou ik 'ns kijken of je bij Cabourg ergens een leuke camping kunt vinden.
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
29.12.2024 16:09
Hallo
Wil je naar het zuiden, of naar het westen.
Bij zee natuurlijk om schelpjes te zoeken ?
Hoeveel km wil je rijden.
Geplaatst door: thadude
, Datum:
31.12.2024 09:55
wij zijn toen de kinderen nog kleiner waren naar les alicourts geweest in het loire gebied. weliswaar niet aan zee maar wel met een mooi zwemparadijs en zwem/visvijver. ook goed te rijden.