Ervaring fietsen omgeving meer v Annecy
Geplaatst door: Birgitte64
, Datum:
22.12.2024 16:14
Hallo allemaal. Wij willen aankomende zomer naar Frankrijk en dan waarschijnlijk de regio van het Meer van Annecy. Mijn man kan niet lang wandelen, dus daarom fietsen we vaak. Onze ideale vakantieplek is daar waar we de mogelijkheid hebben om vanuit de camping meerdere fietstochten te maken. Wij hebben een ebike. Wij houden van mooie natuur (heuvels, bergen, meertje) en leuke stadjes onderweg voor een kop koffie of lunch zou top zijn. Heeft iemand tips voor ons. Groetjes, Birgitte.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
22.12.2024 17:40
Je zou het misschien niet verwachten maar wij hebben zowel dit jaar als vorig jaar in de Ardeche prachtige en veilige fietstochten met de Ebike gemaakt vanaf camping Domaine de L'Esquiras en vanaf camping Goudoulets.
Ook in de omgeving van Vaison la Romaine kun je uitstekend fietsen.
Meer Annecy kun je fietsen over het fietspad rond het meer maar aan de oostkant fiets je over de D weg. Fietspad is mooi breed en vlak.
, Datum:
22.12.2024 17:56
Ardeche is ons bekend ja. Zijn daar 2 jaar geleden geweest en hebben daar heerlijk kunnen fietsen. Dat is echt een aanrader. Nu dus op zoek naar een ander gebied.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
22.12.2024 18:04
Hallo Brigitte
Afgelopen jaar zijn wij bij het meer van Annecy geweest en hebben veel gefietst. Ik op de racefiets en mijn vrouw elektrisch. Je kunt helemaal op een vrijliggend fietspad om het meer fietsen. Als je van het meer af gaat wordt het snel zwaarder en liggen er mooie colletjes, maar ik weet niet of je dat zoekt.
, Datum:
22.12.2024 19:20
Ardeche is ons bekend ja. Zijn daar 2 jaar geleden geweest en hebben daar heerlijk kunnen fietsen. Dat is echt een aanrader. Nu dus op zoek naar een ander gebied.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
22.12.2024 20:27
@Jan
Klopt dat wel dat je helemaal rond het meer kunt fietsen. Volgens mij aan de oostkant nog een groot stuk over de vrij drukke weg.
@ Brigitte64. Camping International Lac Blue is erg fijne camping en direct aan het meer en het fietspad.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
23.12.2024 09:51
Weet geen tips rond Annecy, maar wel voor de route er heen of de terugweg.
Wij stonden op de volgende campings waar je prima kon fietsen:
- Camping Port Diseur in Monthermé: hier prachtig fietspad langs de rivier, o.a. fietsen naar het leuke stadje Charleville Mezieres. Goed fietspad, 95% zonder auto's. Alleen laatste stukje in Charleville wat straatjes door naar het mooie plein Place Ducale (hier ook fietsklemmen). Op de camping prachtig zicht op de heuvel er tegenover, ligt aan de rivier en je loopt (of fietst) zo naar de bakker en supermarkt. Mooie omgeving met heuvels;
- Camping Fromentelle in Dosches: hier op 1 km van de camping het fietspad naar Troyes of na 500 m het fietspad langs de mooie meren. Camping heel eenvoudig, sanitair heel schoon en hele vriendelijke ontvangst. Troyes is een hele gezellige en leuke stad. In het meer kun je lekker zwemmen (mooi strandje bij Geraudot, op minder dan 5 km van de camping). Omgeving mooier dan we hadden verwacht, licht heuvelachtig en het meer is mooi. Troyes is qua bezoek absolute must.
- Camping Le Hameau des Champs in Cormatin: hier fietspad over oude spoorlijn naar o.a. Cluny. De camping ligt in het dorpje met klein supermarktje, bakker en een mooi kasteel met mooie tuinen. Mooie omgeving: heuvels en meerdere leuke dorpjes;
- Camping de Chalezeule in Chalezeule bij Besancon. Simpele gemeentecamping naast het gemeentelijk zwembad. Fietspad langs de rivier naar de mooie en gezellige Besancon. Mooie omgeving: heuvels en de mooie stad Besancon.
Mocht je belangstelling hebben, zoek de door mij gegeven meningen bij deze campings op (2022).
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
23.12.2024 09:56
, Datum:
23.12.2024 15:25
@Hans030: bedankt voor al je tips, die ga ik zeker bekijken!
Geplaatst door: Jan
, Datum:
23.12.2024 21:15
@Jan54
Het klopt dat er een vrijliggend fietspad ligt ten westen van het meer, maar volgens mij fiets je bijna nergens aan de oostkant op een drukke weg. Het fietspad ligt wel vlak naast die weg.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
24.12.2024 11:38
Aan de oostkant van het meer van Annecy is een vrij lang stuk waar geen vrijliggend fietspad is. Als je een rondje om het meer wilt fietsen dan kun je het beste een rondje met de klok mee om het meer doen, anders heb je te maken met een flinke klim, waar ik vaak fietsers heb zien lopen.
https://maps.app.goo.gl/vTUfqmNPXvwaLPix5
Geplaatst door: thadude
, Datum:
31.12.2024 10:02
Je kan daar zeker mooi fietsen zoals hierboven al is aangegeven. Ik ben dit jaar met mijn racefiets nog de col de la forclaz opgefiets. Best pittige klim vooral als je ongetraind bent :). Met de auto kan dit uiteraard ook. Bovenaan is een restaurant met een prachtig uitzicht.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
03.01.2025 23:42
Wij waren 1,5 jaar geleden eind juni vanuit camping l’Aventure voor een canyontocht bij Talloires. Wat me toen opviel was dat het er toen al een mierenhoop van mensen was, echt enorm druk. Ik zou er hoogseizoen zeker niet willen zijn