Geplaatst door: Lauren
, Datum:
15.12.2024 13:26
Hallo!
Wij willen in de zomer van 2025 op de bonnefooi naar Frankrijk. Vorig jaar hebben we dit een week gedaan, is ons super bevallen dus willen we nu langer gaan proberen. We zijn een gezin van zes met auto, caravan en bijzet tentje op pad.
Ik bel altijd van te voren om te vragen of er plek is, ik vraag dan of er voor 1 nacht plek is, echter als het leuk is dan willen we vaak langer blijven. Geven jullie dit dan ook van te voren aan?
Vorig jaar waren we ergens en had ik gezegd dat we drie nachten zouden blijven maar dat had ik achteraf liever niet gedaan omdat we toch eerder weg wilden. En andersom komt ook voor, heb je 1 nacht afgesproken wil je toch graag langer blijven. Vorig jaar ben ik na 1 hele leuke dag op de camping naar de receptie gegaan en gevraagd of we nog 3 nachten extra konden blijven, maar dit was een wat grotere camping die ook veel als overnachtingscamping gebruikt werd.
Volgens mij willen campings toch wel graag weten hoe lang je blijft, zeker de kleinere campings. Maar misschien is dit mijn eigen belemmerende overtuiging :-) Ik ben dus niet bang dat we geen plek vinden, zeker voor 1 nacht is er vaak wat te vinden. Ook omdat we niet naar de kust gaan en met name in noord en midden Frankrijk blijven.
Het plan is de voortent ook thuis te laten. Alleen een klein luifeltje met drie stokken mee zodat we weinig werk hebben wanneer we weer verder willen.
Ik hoor graag jullie tips over hoe je aangeeft dat je nog niet weet hoe lang je wilt blijven. En als jullie andere leuke tips hebben over op de bonnefooi reizen zijn ook altijd welkom.
Groetjes!
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.12.2024 21:43
Wij spreken altijd een maximum tijd af,als het bevalt en het weer blijft goed vraag ik ook wel eens of we mogen verlengen heel enkele keer vertrekken we toch na een nacht,bv harde muziek tijdens bedtijd. Of een grote wespen plaag. Of we konden het meer bijna niet in eerst tot de knieën door de modder,en vooral het meer uit was dat smerig
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.12.2024 09:58
Ik had wel de ervaring dat als ik langer wilde blijven dat ik van plaats moest verkassen. Met een tent of een vouwwagen is dat minder. Als je aangeeft dat je langer wilt blijven, moet je vaak van te voren betalen. Dan is eerder vertrekken minder.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
16.12.2024 11:50
Wij reizen al sinds jaar en dag, ook tijdens de schoolvakanties met de kinderen, op de bonnefooi. Wij reserveren nooit, en bellen ook niet van te voren. In het hoogseizoen, juli en augustus, op de populaire campings kan je soms maar een enkele nacht staan, of een paar nachten als de plek een paar nachtjes vrij is voor de volgende komt.
Toch hebben wij op deze manier kennis mogen maken met zo'n 350 verschillende campings die je soms onverwacht tegenkomt, of anders nooit zou hebben bezocht of zelfs maar overwogen.
Jullie en de kinderen moeten er wel tegen kunnen dat je soms nee krijgt te horen, ook bij campings waar het vertier en zwembad goed zichtbaar zijn als je aankomt, en je dus onverrichterzake weer weg moet.
Op onbekende campings boeken en betalen we voor een enkele nacht. Eventueel de volgende dag opnieuw bijboeken. Doe dat wat vroeger, bijvoorbeeld om 11 uur in de morgen, want dan zijn de vertrekkers weg, en ben je de aankomers in de middag voor. Als we denken een leuke camping te hebben, zeggen we bijvoorbeeld 3 nachten en geven dan de cci kaart af. Dan betaal je de avond voor vertrek.
Geplaatst door: Fam bomei
, Datum:
18.12.2024 09:28
Eigenlijk pak je het al goed aan. Als wij denken dit is een leuke camping dan vraag ik op tijd zo rond 11.00 uur of we kunnen verlengen, meestal geeft de eigenaar dan wel aan voor hoe lang maximaal.
Vaak mag je ook dan als je het een dag van tevoren meld zelf bepalen wanneer je vertrekdag is.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat wij meestal op de wat eenvoudige campings staan en niet op campings met toeters of bellen.
Wat ik ook merk dat je soms aan een camping moet wennen, dat je eerst dacht hmm ik weet het niet en dat je dag 2 of dag 3 juist denkt het is juist leuk hier.
Als je 3 weken gaat kamperen zou ik wel wat vaker meerdere nachten op een camping gaan staan omdat je anders verreisd raakt.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
18.12.2024 12:59
Jullie pakken het al goed aan.
Willen we ergens blijven, dan vraag ik dat de avond tevoren of zodra we dat weten.
Een enkele camping wil dan betaald hebben. In dat geval reken ik per twee nachten af. Mochten we dan onverhoopt toch eerder willen vertrekken, dan kan dat in de loop van de hele dag, want die is dan toch al betaald.
We hebben wel eens een extra dag geboekt en zijn andere campings in de omgeving gaan bekijken. Kinderen lagen lekker aan t zwembad en wij zochten het volgende plekje uit zonder caravan achter de auto. Dit was wel met tieners.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
18.12.2024 15:00
Wij reserveren ook nooit want we weten nooit van de te voren of we het een leuke camping vinden of dat we snel op de omgeving zijn uitgekeken. Eigenlijk is dat altijd wel goed en we spreken meestal af dat als we willen verkassen we dit een dag van te voren laten weten, soms komt de beheerder spontaan na een aantal dagen en vraagt of we misschien een idee hebben hoe lang we nog blijven omdat ze dan voor die mooie plek waar wij dan staan misschien een boeking binnen krijgen. Het gaat altijd automatisch in goed overleg en met wederzijds respect. Vervolgens mij doen jullie dit ook al zo. Op de bonnefooi is een beetje geven en nemen.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
24.12.2024 21:25
Wij kamperen ook altijd op de bonnefooi. Ook met kind in hoogseizoen. Als wij op een camping aankomen geef ik een maximum aantal dagen door. Zijn we het eerder zat, dan betalen we en breken we de volgende ochtend de boel op. Wij hebben nog nooit (ook met mijn ouders niet) gehad dat we van plek moesten wisselen. Ooit een keer een camping gehad, zouden een nacht blijven. Dat zijn ruim 3 weken geworden!
Wij kiezen ook altijd voor de kleinere eenvoudige campings.
, Datum:
29.12.2024 21:39
Dank allemaal voor de tips en voor het delen van jullie ervaringen. We gaan het gewoon doen en het komt vast goed :) We hebben besloten om de laatste drie weken van de zomervakantie te gaan, dus dat zijn de laatste drie weken van augustus voor ons. Dan zal de ergste drukte wellicht ook weer weg zijn.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
30.12.2024 09:18
Zo ".Laat " gaan maakt het wel eenvoudiger ja. Wij staan graag op eenvoudige/goedkope campings,daar is vaak meer plek ook
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
30.12.2024 12:18
De lastste 3 weken van Augustus houd ook in de 2 en derde week
mn de 2 is dan nog volop hoogseizoen ,ook voor de Fransen zelf
Dat hou in dat de populaire en zeker de kust bestemmingen nog bomvol zitten
Dus de eerste week dat je op pad gaat een iets rustigere bestemming in plannen
En de camping zeker ff bellen voor aankomst
Fijne vakantie
, Datum:
30.12.2024 15:37
We houden van wat kleinere campings, liefste zo rond de 50 plaatsen. Maximaal 100. Enige wat we wel zoeken is een leuk speeltuintje en zwembad(je) of natuurwater. Maximaal drie sterren. Vorig jaar waren we ook in augustus en hebben we twee campings aangedaan, beiden hadden nog veel plek. Scheelt denk ik wel dat we niet super populaire bestemmingen opzoeken. We blijven in noord en midden Frankrijk. De kust durf ik met vier kinderen waarvan 2 geen zwemdiploma hebben. :-) Ik zal sowieso bellen van te voren. Ik heb ook een paar campings op mijn lijstje staan waarvan ik verwacht dat ze misschien vol zijn omdat ze zo’n leuke speeltuin hebben. Bijvoorbeeld camping du Banel. Maar wie weet :-)
, Datum:
30.12.2024 19:31
We houden van wat kleinere campings, liefste zo rond de 50 plaatsen. Maximaal 100. Enige wat we wel zoeken is een leuk speeltuintje en zwembad(je) of natuurwater. Maximaal drie sterren. Vorig jaar waren we ook in augustus en hebben we twee campings aangedaan, beiden hadden nog veel plek. Scheelt denk ik wel dat we niet super populaire bestemmingen opzoeken. We blijven in noord en midden Frankrijk. De kust durf ik met vier kinderen waarvan 2 geen zwemdiploma hebben. :-) Ik zal sowieso bellen van te voren. Ik heb ook een paar campings op mijn lijstje staan waarvan ik verwacht dat ze misschien vol zijn omdat ze zo’n leuke speeltuin hebben. Bijvoorbeeld camping du Banel. Maar wie weet :-)