Geplaatst door: ® @nke
, Datum:
05.12.2024 08:22
Goedemorgen,
Ik heb een vraag over de tolbadge van Fulli, we hebben deze al een aantal jaar naar tevredenheid in gebruik. Nu krijg ik een mail van Fulli dat de tarieven gaan veranderen, maar ik kom er niet helemaal uit wat de gevolgen hiervan zijn. Tot nu toe betaalden we alleen voor de maanden dat we de badge gebruikten, maar dat zie ik er nergens meer bij staan.
Onderstaand de tekst van de mail en de link naar de flyer met tarieven. Klopt het dat ik nu elke maand ga betalen voor de badge, ook als ik deze niet gebruik?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Cher client,
Fulli vous informe que les conditions tarifaires de ses offres évoluent à partir du 1er janvier 2025. A ce titre, vous trouverez les nouvelles annexes tarifaires applicables à partir de cette date ci-dessous.
Par ailleurs, si vous souhaitez obtenir des renseignements sur nos autres offres, n'hésitez pas à contacter nos conseillers (par téléphone au 03.80.77.01.01 ou via le site Internet Fulli.com - rubrique « Aide et contact »).
Votre Service clients Fulli
https://www.fulli.com/sites/default/files/2024-10/FULLI_FLYER_100x210_TARIFS_APRR_2025.pdf
https://www.fulli.com/sites/default/files/2024-10/FULLI_FLYER_100x210_TARIFS_FULLI_NOMADE_2025.pdf
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
05.12.2024 08:38
Eerst even een disclaimer: ik heb geen Fulli badge, ik weet niets van Fulli en ik weet ook niet wat jullie voor abonnement hebben. Dus aan wat ik zeg kun je geen rechten ontlenen ;-)
Maar: als ik gewoon de flyer lees dan staat er bij "Balade" een kleine (1). En onderaan staat dan: (1) Les frais de gestion mensuels ne sont dus que pour les mois où le badge est utilisé. Dus alleen voor de maanden waarin de badge gebruikt wordt. Helpt dit?
, Datum:
05.12.2024 08:48
Bedankt voor je reactie, hierbij een aanvulling op mijn eerdere bericht
Als ik inlog in Fulli wordt het met niet helemaal duidelijk welk abonnement ik heb, volgens mij was het Nomade maar dat kan ik nergens terugvinden. Het tarief onder particulier met die 1 erachter lijkt op wat we destijds afgesloten hebben, met die 1 (waar ik overheen heb gelezen), zou er dan ook niets aan veranderen. Maar als ik bij de tarieven van Nomade kijk zie ik nergens iets terug over enkel betalen in de maanden dat je de badge gebruikt.
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
05.12.2024 09:38
Tja, ik zei al, ik heb zelf geen Fulli. Maar als ik gewoon op Fulli.com kijk wat ze onder "Nomade" aanbieden dan staat daar toch ook weer: "0€ les mois non utilisés" en "Vous ne payez les frais de gestion que lorsque vous utilisez votre badge*." En onder de asterix staat dan "*des frais de 10€ sont appliqués en cas d'inutilisation de votre badge pendant 24 mois consécutifs". Ofwel, 0 euro in de maanden dat je hem niet gebruikt, alleen kosten als je hem wel gebruikt en 10 euro kosten als je hem 24 maanden niet gebruikt.
De tekst in de flyer die jij linkt kun je lezen als 1,90 per maand waarin je in Frankrijk gereden hebt. Voor 100% zekerheid zou je dieper de kleine lettertjes in moeten, maar ik denk dat er behalve het tarief niets verandert ... In feite staat dat ook in de mail die je citeert, de tariefvoorwaarden veranderen, niets over andere voorwaarden.
, Datum:
05.12.2024 09:42
Nogmaals bedankt. Dan gaan we daar vanuit. Ondanks dat mijn Frans best redelijk is begin ik met dit soort dingen dan toch te twijfelen of ik het wel goed lees. Bedankt voor het meelezen en je hulp
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.12.2024 20:40
Je blijft gewoon betalen , de kosten vd gereden peage stukken
Incl de maand kosten vd maand waar in je er gebruik van maakt
Heb je de nomade badge dan is dat voor Frankrijk ,€ 1,90 in 2025 (was € 1,70 p/m ) Spanje en Portugal € 2,40 p/m
Heb je de nomade + , dan werkt deze ook in Italie € 2,40
Je betaalt € 0,- voor ongebruikte maanden
Dus voor gebruik in Frankrijk betaal je in 2025 € 0,20 cent meer als voorheen
Maak je gedurende 24 maanden geen gebruik vd badge , dan betaal je € 10
Gewoon lekker blijven gebruiken 👍 die badge