Geplaatst door: Nathalie
, Datum:
02.12.2024 17:27
Wij zijn van plan om in de voorjaarsvakantie naar Parijs te gaan met 2 jongens van 13 en 10 jaar.
Wie weet uit ervaring een camping nabij Parijs met schoon sanitair (zeer belangrijk!) van waaruit we met het openbaar vervoer naar de stad kunnen?
Daarnaast de vraag of iemand tips heeft en wat info kan geven over het openbaar vervoer in Parijs (dagkaarten, waar je kaartjes moet kopen, inchecken of hoe dat allemaal gaat daar…)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
03.12.2024 11:06
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
03.12.2024 14:16
Camping Huttopia Versailles vonden wij altijd een fijne camping. Rustig gelegen in een bos in de mooie stad Versailles, ook leuk om het Paleis van de Zonnekoning te bezoeken. Vanaf de camping loop je binnen enkele minuten naar het metrostation, daar kun je kaartjes kopen en dan ben je met een half uur in Parijs. Leuk voor kinderen is de Eiffeltoren en van daar uit een boottocht over de Seine, met een geldig metrokaartje kun je heel Parijs per Metro verkennen. Een plattegrond met een overzicht van alle metrostations is handig, krijg je gratis als je kaartjes koopt. Sacre Coeur bezoeken is ook voor kinderen leuk, vooral als je dan met het treintje naar boven gaat en met de lift naar beneden. Een boekje kopen over Parijs (ANWB gids bijv.) is heel handig.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
03.12.2024 15:09
Tour Montparnasse was tot 2009 de hoogste wolkenkrabber van Frankrijk, en staat in het centrum van Parijs in de wijk Montparnasse. Sinds 2009 is de Tour First met 225 meter (inclusief antenne 231 meter) het hoogste gebouw van Frankrijk. Heel spannend om met de lift omhoog te gaan. Vanaf bovenste verdieping Maison Lafitte ( prachtige zaak) kun je óók ver kijken.
https://prachtigparijs.nl/catacomben.html
Het indrukwekkende kerkhof Pere lachaise
Het is héél lang geleden dat wij met onze tienerkinderen in Parijs waren. Wij stonden toen op een camping aan de rand van Parijs aan de Seine. Volgens mij is het inmiddels deze camping. Wij vonden het prettig om na een drukke overvolle dag s'avonds/ s'nachts in een rustig gebied waren. Op loopafstand van RER ( voor gebieden buiten Parijs ) en de Metro. Wij kochten gewoon lekkere broodjes en aten die op in een park ipv elke dag duur uit eten te gaan.....want duur is het overal wél
Fijne tijd !
Geplaatst door: Jack
, Datum:
03.12.2024 15:10
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
08.12.2024 21:50
afgelopen jaar tijdens de OS alles met de telefoon gedaan: kaartjes online gekocht, en dan met je telefoon inchecken. Ik vond t een uitkomst. Had dagkaarten en dus je kon van alle ov gebruik maken. Al die apps heb ik weer van mijn telefoon gegooid. Maar op gemiddelde info pagina van parijs kunnen ze je het vast vertellen hoe ze heten. ik dacht ile de france mobilites en/of bonjour ratp. Ik vond het ideaal.