Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
27.11.2024 20:51
Sedert jaren neusde ik met regelmaat met in het algemeen veel plezier op dit forum rond, maar ik merk dat ik mij sinds de laatste 3 jaar meer en meer erger aan de eentonige vragen/onderwerpen vertaald naar: "Kan iemand anders een camping voor mij/ons uitzoeken". Het zal ongetwijfeld wel weer een reeks (onsympathieke) reacties geven, maar ik moet het gewoon even kwijt. Ons nostalgisch gevoel van een camping uitzoeken, zonder al te veel info vooraf en dus niet weten waar je mogelijk tegenaan zal lopen, gaf ons avontuur. Het voorkwam veelal teleurstelling omdat de verwachting laag was en bracht veel vreugde bij positieve ontdekkingen.
Dat lijkt inmiddels een uitgestorven idee op basis van elke keer dezelfde vragen over de laatste jaren. Dat blijkt momenteel ook weer uit de eerste pagina met topics. Het lijkt zelfs zo ver te gaan dat kennelijk Google wordt vervangen voor de kenners van dit forum, want ook de zoekfunctie gebruiken voor vrij recente topics lijkt wel te veel moeite. Laat staan dat de prima kaart met uitgebreide filtermogelijkheden wordt opgezocht.
Derhalve, eer aan mij zelf gehouden, heb ik besloten dit hoofdstuk af te sluiten en deze site voor gezien te houden. Johan en Tineke dank voor alle inzet, moeite en nuttige informatie, alsmede het toezicht houden!
Ik wens eenieder het plezier dat ik over de eerste jaren met name heb gehad op deze site en in het bijzonder voor het avontuur tijdens je vakantie als je niet precies weet wat je te wachten staat. Het is (soms pas achteraf) echt leuk, ook die blubber camping met uitsluitend hurktoiletten, en levert een schat aan ervaring en herinneringen op...
Geplaatst door: ® Christiaan60
, Datum:
27.11.2024 21:24
Ik ben dus niet de enige die zich hier aan stoort.
Geplaatst door: JaapJ2
, Datum:
27.11.2024 21:58
Jammer dat je stopt met je bijdragen aan dit forum. Ik vond ze altijd lezenswaardig. Dit forum heeft een prima zoekprogramma om campings te vinden.
Meestal selecteer ik eerst een regio en zoek ik een camping die daar centraal ligt, van daaruit zoek ik "campings" in de omgeving. Voor mij werkt dat snel en goed..
Groet Jaap
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
27.11.2024 23:02
Wat jammer Slimpie, maar helaas zeer herkenbaar.
Het gaat inderdaad bijna alleen maar om het helpen zoeken naar een camping. Op deze site zijn zo veel mogelijkheden en die blijven door dit soort vragenstellers ongebruikt.
De vroegere diversiteit aan onderwerpen is helemaal verdwenen. Ik ben ook elke keer teleurgesteld als ik de onderwerpen zie en reageer ook nauwelijks meer. Wie weet komen er weer betere tijden.
Geplaatst door: Katja
, Datum:
27.11.2024 23:05
Mee eens.Beter eerst zelf zoeken en dan wat concretere vragen stellen.
Heeft mij altijd veel geholpen.
Ook het echt fout reageren op elkaar vind ik heel storend,gebeurt ook steeds meer.
Geplaatst door: JaapJ2
, Datum:
27.11.2024 23:22
Ik denk dat iets van deze tijd is: even snel info halen en weer weg. Soms geeft een " campingzoeker" aan naderhand een mening te geven over de camping die naar aanleiding van de vraag. Zo blijft een forum levendig.
Op het caravan forum zie je vaak hetzelfde; iemand heeft een vraag, wordt lid, stelt de vraag, krijgt 1 of meerdere antwoorden, reageert verder niet meer. Dus snel info en weer weg.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
27.11.2024 23:48
Heel lang geleden ontdekte ik ook deze site.. stelde ook een paar vragen waarop ik fijntjes werd gewezen op alle mogelijkheden van de site. Maar dat was toen wel een heel andere tijd. Ik werkte toen (nog) niet en vond het leuk om me te verdiepen in het zoeken naar geschikte campings. Tegenwoordig heeft iedereen het druk met werk en kinderen en dan kan ik me wel voorstellen dat een panklare oplossing wel heel fijn is. Niet iedereen heeft de tijd of zin om uren dingen uit te zoeken, persoonlijk heb ik er geen moeite mee om mee te helpen. Maar als je je er aan ergert is het inderdaad beter om het forum te mijden, want jaar in jaar uit krijg je dezelfde vragen…
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
28.11.2024 09:07
@slimpie..ik begrijp het helemaal.
Alleen maar vragen, wensen,eisen, moeten.....
Zo jammer.
Maar ja, zo is het blijkbaar. Tijd is kostbaar en die wil men zo goed mogelijk besteden. Dus, van te voren alles regelen tot aan bezienswaardigheden toe. Want: wat moet je zien als je op je vakantie stek bent.
Het komt nog zover dat je met AI ( artificial intelligence) een zoekopdracht ingeeft...
Wij zoeken op campings van waaruit we direct kunnen wandelen ( met hond) zonder eerst met ons campertje te hoeven te rijden.
En verder laten we ons graag verrassen.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
28.11.2024 09:27
Ik begrijp jou helemaal. Wij staan voor een nieuw hoofdstuk nl, van camper naar Eriba en verkneukel mij nu al naar welke kleine campings we allemaal heen kunnen gaan. Ik zoek kijk en sla op....
Geplaatst door: Herman
, Datum:
28.11.2024 10:04
Ook ik ben het helemaal eens met TS. Dit forum is de laatste jaren veranderd van een informatie forum naar een vraag forum. Idd elke keer dezelfde vraag. Het lijkt wel of het avontuurlijke van het kamperen weg is.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
28.11.2024 12:42
Niet altijd eens met Slimpie, maar deze keer wel. Voor mij zijn “de laatste meningen” nog steeds de moeite waard om deze site bezoeken. Selecteer de pareltjes en doe er mijn voordeel mee.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
28.11.2024 13:35
Helemaal mee eens, het stellen van een vraag is veranderd in het opdienen van eisen. Alles moet van te voren geregeld worden en tijd voor eigen fantasie en inbreng is er blijkbaar niet meer. Jammer.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
28.11.2024 14:25
Deze site biedt een schat aan informatie over alle campings in Frankrijk(grootte, ligging, faciliteiten etc.) het forum is slechts een onderdeel er van, je hoeft daar niet op te kijken…
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
28.11.2024 15:13
Mee eens! Al langere tijd stoor ik me hier ook aan. Ook aan vragen over campings waarbij men het heeft over wat de “eisen” zijn, in plaats van het te hebben over “wensen”. Misschien ben ik wel overgevoelig voor de manier waarop de bijna dwangmatige zoektocht die hier begint naar “de” camping. Er mag dan ook helemaal niets mis gaan. Zulke vragenstellers maken het zichzelf moeilijk.
Maar laat mij erbuiten, denk ik dan.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
28.11.2024 16:28
Mee eens. Wordt er gevraagd naar een camping, diverse antwoorden en informatie wordt gegeven. Je leest nooit meer wat t uiteindelijk is geworden. Vorige week nog: camping geboekt! meldt topicstarter maar op vraag welke het is geworden nooit antwoord gekregen. Zit je daar een hoop moeite voor te doen
Geplaatst door: Nico
, Datum:
28.11.2024 18:59
Helemaal mee eens Slimpie maar wij blijven toch nog even hangen om zo maar te zeggen.
Na 35 een caravan te hebben gehad en na 5 jaar de camper verkocht te hebben gaan we met de tent.
Het zal even wennen worden maar als het niet meezit pakken we een airbnb.
Voor de camping gebruiken we CF.nl
Wel heb ik mijzelf voorgenomen om niet uitgebreid op vragen van mede forum gebruikers te reageren omdat ik de ervaring heb dat men toch niet reageert.
O, doe ik het nou toch !
Zo heb ik een andere Nico tips gegeven over Annecy en ene Gerard uitleg gegeven over Zwitserland maar geen enkele reactie, triest en zonde van de moeite.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
28.11.2024 21:04
Misschien moet op dit forum de zoekfunctie beter uit de verf komen.
Nu ligt de focus teveel op het vragen.
Als je op andere sites zie je ook alleen maar campings en niets anders.
Als de zoekfunctie beter en iets verfijnder
word neergezet komt men vanzelf verder.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
29.11.2024 09:22
Ik ben toch wat genuanceerder hierover. Sommige dingen weet je alleen uit ervaringen van anderen. En zelfs dan gaat het soms nog mis. Campings zijn soms heel enthousiast over de wandelmogelijkheden vanaf de camping,maar dan blijkt soms een autorit nodig te zijn,of het eerste stuk loopt langs een weg oid. Hoe kom je daar achter? Alleen door vragen. Zo zijn er wel meer specifieke dingen. En het staat je vrij om het niet te lezen toch?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
29.11.2024 10:45
@Nico, inderdaad vaak geen reactie op vragen. Ik reageer altijd wel en stel af en toe een vraag.
Ik stoor me niet zo snel, waarom zou ik dat doen over zoiets onbenulligs als steeds dezelfde vragen? Die sla ik gewoon over. Ik blijf dus lekker zoeken naar leuke campings en antwoord geven op leuke vragen!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.11.2024 11:38
Ik kan helemaal invoelen wat slimpie zegt.
Ik ben nog niet zover. Ik wil nog wel eens een camping geven als ik het idee heb dat de vraag originele wensen bevat en dus de gevraagde camping wat moeilijker te vinden zou kunnen zijn. En dus inderdaad niet die standaard wensenlijst. Dan zou ik zeggen: vraag het chatgpt eens.
En, iemand zei het volgens mij al eerder, wees dan ook zo vriendelijk om even terug te melden welke camping het uiteindelijk geworden is.