Wie kan ons helpen met onze zoektocht? Camping voor zomer 2025
Geplaatst door: Kim
, Datum:
16.10.2024 11:31
Ook wij zijn weer op zoek naar een camping voor de zomer van 2025
Al verschillende jaren in Frankrijk geweest en leuke campings bezocht
- Camping Le Capeyrou (Dordogne)
- Camping Le Port de Limeuil (Dordogne)
- Camping les Prades (Gorges du Tarn)
- Camping la Bastide (Ardeche)
- Camping Le Couriou (Drome)
Zoals jullie kunnen zien gaan we steeds naar een andere streek, zodat we weer andere uitstapjes kunnen maken. Maar daardoor wordt het ook elk jaar weer moeilijker. We zouden eventueel ook iets verder willen rijden (+-100km), dan wat we tot nu toe hebben gedaan. Gebied rond Avignon wellicht?
Wat we belangrijk vinden:
Goed weer, dus onder de lijn Lyon -Bordeaux (eventueel Annecy?)
Liefst niet te groot (max 250-300) - massale camping spreekt ons niet aan. Le Capeyrou, Le port de Limeuil en Couriou vonden we een hele fijne sfeer hebben.
Een camping waar ook nog echt gekampeerd wordt (dus niet alleen maar accommodaties), en fijne (grote) plekken
Zwembad met een paar leuke glijbanen voor de kinderen - heel belangrijk!
Genoeg te doen in de omgeving
Wat een pré zou zijn;
Aan een rivier of meertje
Dichtbij een leuke plaats
Ik heb de post van 'de bourgondier' over dé parel in Frankrijk gevolgd, maar daar zat helaas nog geen camping tussen. Veel campings in regio's waar wij al zijn geweest.
Dus hopelijk weten jullie nog meer leuke campings! We zouden er zeer mee geholpen zijn. Alvast bedankt!
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
16.10.2024 12:56
, Datum:
16.10.2024 15:09
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
16.10.2024 19:23
, Datum:
16.10.2024 19:55
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Maar de glijbanen zijn juist een vereiste. Daar maak je onze kinderen echt heel blij mee.
Helaas maakt die eis het ook lastiger om een fijne camping te vinden....
, Datum:
16.10.2024 20:32
, Datum:
16.10.2024 21:11
Geplaatst door: Rob
, Datum:
16.10.2024 23:55
Ik weet niet of de volgende camping te groot voor je is, maar heeft wel een zwembad met glijbanen. We waren er een paar jaar geleden; toen waren er nog maar een paar huisjes of mh's. Wel veel ruime kampeerplekken. Wel in de Dordogne.
Ik ken de huidige status niet, want ondertussen zijn er volgens mij andere beheerders. Hoeft niets te betekenen, maar omdat er destijds vooral Nederlanders stonden, zou je even bij de meningen kunnen kijken.
zoover.nl/frankrijk/aquitaine/belves-dordogne/rcn-le-moulin-de-la-pique/camping
Camping-frankrijk.nlRCN Camping Le Moulin de La Pique in BelvèsAlles wat u wilt weten over deze camping in Dordogne
Geplaatst door: Car2
, Datum:
17.10.2024 14:17
Geplaatst door: Jack
, Datum:
17.10.2024 15:04
https://www.camping-saint-claude.fr/accueil-1-1.htm
Zwembad gaat in 2025 weer open......rivier loopt langs de camping.
St Claude is een mooie plaats.
Het is wel lang geleden dat wij er 3 x waren.... weinig verhuur. ...er is genoeg te zien in directe omgeving.
Geplaatst door: J
, Datum:
17.10.2024 18:39
@Car2, wij hebben ook meerdere keren genoten op camping le Justin.
Helaas is deze camping in handen gekomen van een keten, de reviews zijn nu dramatisch. Heel jammer, maar als ik deze lees kom ik daar niet meer.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.10.2024 22:26
Camping Les Ramieres in Sahune
Camping Luberon Parc in Charleval
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.10.2024 08:43
, Datum:
18.10.2024 23:33
Ontzettend fijn al die reacties.
Camping de l'Arche vinkt wel aardig wat van onze wensen af. In ieder geval in een gebied waar we nog niet zijn geweest én met glijbanen. Die ga ik eens goed bekijken. Camping les Ramieres ziet er ook leuk uit, maar deze heeft (nog) maar 18 kampeerplekken rest is allemaal verhuur.
Verder zal ik ook eens zoeken op de kaart in de omgeving van Anduze en Apt, zoals is aangegeven.
Andere tips zijn uiteraard altijd welkom!
Geplaatst door: a3aan
, Datum:
20.10.2024 18:32
Kijk eens bij camping le clot du jay en misschien is camping le Pilat wat voor je.
Geplaatst door: BennyA
, Datum:
23.10.2024 16:44