Welke camping Cote d azur
Geplaatst door: Koen
, Datum:
19.09.2024 19:34
Wij zijn een gezin van 4, met zoon van 16 en dochter van 14.. en zijn op zoek naar een camping aan de Cote d Azur.. Voor onze is deze regio onbekend en hopen op leuke tips vanuit dit forum.
Onze wensen zijn een leuk zwembad voor de kinderen, een mooie omgeving om te fietsen voor mijn man. Een camping waar ook Nederlandse tieners komen. En een route naar het strand die goed is aan te rijden en leuke baaitjes waar gesnorkeld kan worden.
We kijken nu naar
-Esterel caravaning
-Les Tournels
-Holiday Green
-Domaine du colombier
-La Baume- Le Palmeraie
Die laatste metname om het mooie zwembad, maar daar zijn de recensies wel minder. Metname meerdere tieners wordt wel gezien als een belangrijke wens.
Wie kan mij helpen met het maken van een keuze?
Geplaatst door: Annemarie3
, Datum:
19.09.2024 20:51
Wij hebben een voorboeking gemaakt voor Holiday Green, Fréjus.
Onze kinderen zijn dan 19 en 16 jaar.
Ik begreep dat er ook veel oudere jeugd komt en dat het een leuke camping is met een mooi zwembad.
, Datum:
20.09.2024 08:23
Holiday Green lijkt mij ook erg leuk vooral pendelbus en disco.. echter de recensies op zoover zijn niet zo best.. dus dat maakt mij een beetje onrustig.
Geplaatst door: Henk10
, Datum:
20.09.2024 13:16
, Datum:
20.09.2024 16:59
Ja, die hadden we ook gezien.. het park leek ons nogal ruim opgezet.. dus verlopen naar zwembad e.d.
Maar ik kan hem toevoegen aan ons lijstje, t wordt er alleen niet makkelijker op.. haha
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
20.09.2024 23:10
Wij waren op Les Tournels.
Wij zaten boven, mooi uit zicht over de zee, baai
Ik heb met mijn dochter gedoken nabij camping, je kunt ook snorkelen.
Het strand is op ± 15 lopen. Je kunt ook met de auto gaan, er is voldoende parkeer gelegen heit.
Mooie eet tentjes aan zee. st trope is wel een drukte vanaf smorgens ± 10:00uu.
Monaco is ook mooi, ± 75 km vanaf de camping.
, Datum:
21.09.2024 11:08
Waren er veel Nederlanders op les tournels? En ook iets oudere kinderen?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
21.09.2024 11:16
Hou er rekening mee dat Domaine de Colombier en Baume Palmerai ook vrij groot zijn, dus dan kan het ook ver lopen zijn. La Baume heeft zelfs achterop ook nog een extra zwembad, restaurant en sportvelden. Vooraan zit dan het grotere zwembadcomplex, met hamman, en alle andere faciliteiten.
Een aantal jaren terug stonden wij op La Baume, via Eurocamp, in een "premium"-laantje vlak bij de ingang, dus overal dicht bij. Was wel wat duurder.
La Baume is vlak, Domaine de Colombier is heuvelachtig, dus eventueel wat meer klimwerk.
Ze liggen allebei aan dezelfde drukke weg, waar ik weinig fietsers zag. Naar zee moet je met de auto, waar het 's zomers druk is, en je met moeite een parkeerplaats vindt. Als je met eigen kampeermiddel gaat, geef ik je weinig kans op één van deze twee campings.
, Datum:
21.09.2024 22:39
Ja koen.
Toen wij er waren, waren er ook meerdere oudere kinderen.
Onze kinderen waren toen ±16.
Ze gingen in de avond uren naar de put.
Dit was een oude put buiten de camping op het veld.
Hier kwamen alle jeugd bij elkaar (Nederlandse).
, Datum:
21.09.2024 22:50
Plus punten.
-Mooi strand met tentjes.
-Lekkere eet gelegenheden.
-Jet sky huren, gedaan.
-Boot tochten.
-Snorkelen, Duiken met Diploma.
-St trope mooie stad, wel druk.
-Monaco geweldig, ook hier hebben ze een Lidl. Ga ook eens naar het paleis.
-Zwembad is oke
Min punte.
-St trope is druk in het verkeer.
-Camping is stijl, maar als je boven licht heb je een geweldig uitzicht.
-Annemarie hebben we geen ervaring mee, onze kinderen gingen dus naar de put avonds.
-Winkel onder aan de camping zou wat groter kunnen zijn,
, Datum:
21.09.2024 22:53
Als je gaat duiken, snorkelen.
Kijk eens bij de action voor een camera voor onder water.
Onze dochter had er een gekocht, zij is onderwater dieren gek.
Ze heeft mooie beelden gemaakt van vissen, planten en ons, geweldig.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
22.09.2024 09:48
Ik ben me ook aan het oriënteren op een camping in dit gebied maar ik heb op dit moment nog een grote tunnel tent die ik tegen die tijd verkocht hoop te hebben zodat we met kleinere tent weg kunnen. Maar nu moet ik nog rekening houden met formaat van 10*5 ongeveer. Hoe zijn de staanplaatsen op camping le tournels. Site geeft aan 80m2 maar dat zegt meestal niet zoveel.
, Datum:
28.09.2024 10:28
Al met al hebben we het terug kunnen brengen naar 2 camping les tournels en esterel caravaning.
Is er iemand op beide geweest?
Geplaatst door: Wiillem
, Datum:
05.10.2024 16:39
Wij zijn verleden jaar op camping Esterel geweest. erg leuk. zeker ook voor tieners. Er is een leuke game hall en er waren meerdere oudere kinderen.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
11.10.2024 10:05
Wij hebben zojuist ook een voorboeking voor de zomer van 2025 gedaan bij Esterel! Wij gaan de eerste 2 weken van aug met kinderen van 12,14 en 17
Geplaatst door: mariska
, Datum:
10.11.2024 17:45
Ik heb een vraag over camping Esterel. Via Eurocamp kun je daar ultimate plus accommodatie huren. Wie weet waar deze accommodaties liggen op de camping?
Heeft er iemand ervaring met deze ultimate plus accommodatie?
Zijn er verder punten waar ik rekening mee moet houden op de camping? Wie heeft handige tips voor mij?