Wisselvallig weer/beschutting Mistral
Geplaatst door: Maya
, Datum:
05.09.2024 10:04
Even een lijntje uitgooien op dit forum. :)
Momenteel bevinden wij ons een 100km zuidelijk van Lyon in de eerste week van onze 2 weken durende vakantie. Ze geven nu echter voor komende dagen zo goed als alle dagen regen over heel Frankrijk waardoor we voor een beetje droog weer richting middelandse zee moeten trekken om nog iets of wat aangenaam weer te hebben. Nadeel van dat gebied is dat ze de komende week mistral voorspellen :(.
Zijn er daar gebieden/campings die iets of wat beschut liggen voor deze wind? Bv door een gebergten, ...
Ik ben al op zoek gegaan tussen de topics, tips gelezen als de opening van de caravan niet noordelijk te zetten, qua plaatsen zie ik het bos tussen de bomen niet meer.
Ik neem dus alle tips en adviezen van harte om zo nog enkele fijne vakantiedagen te hebben.
Dank.
Geplaatst door: Ireen
, Datum:
05.09.2024 16:05
Ik zou zeggen kom naar Valréas, Drome, camping La Coronne. Ligt in een soort dal tussen twee gebergtes in. Weersverwachting hier t/m 8 september a.s ook wisselvallig maar als ik onze buren op camping moet geloven en hier al jaren komen kloppen die weersverwachtingen zeker niet altijd. Nu op 5 september volop zon heerlijke temperatuur.
Geplaatst door: JaapJ2
, Datum:
05.09.2024 20:25
Afgelopen voorjaar, half april, een week hevige mistral gehad in de Provence. Gelukkig stonden we goed beschut op camping Roquefiguier in Baumes de Venice. De Dentes de Montmirail houden ook nog eens veel noordenwind tegen.
Gr Jaap.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
05.09.2024 22:16
Rondom de Mont Ventoux zowel ten noorden als ten zuiden kan de mistral behoorlijk tekeer gaan,vaak dagen lang. Tijdens de mistral aan zee dan vaak ook koud en zeewater wordt dan ook zomaar koud.
Heb net even gekeken metro France naar Ruoms in de Ardeche en daar komend weekend buien en onweer, dinsdag wel wind maar harde mistral en daarna heerlijk warm weer.
Geplaatst door: Maya
, Datum:
16.09.2024 21:31
Dankjewel allen voor de adviezen.
Wij zijn uiteindelijk toch nog in de Provence beland en tot afgelopen donderdag daar gebleven. Wat wind gehad maar de camping tegen Faucon lag goed gelegen in het dal. Het is momenteel overal wel te koud voor de tijd van het jaar dus hebben er al bij al maar het beste van gemaakt en de droge, zonnige dagen aan het aangename gekoppeld, al dan niet met een extra vestje. :)
Geplaatst door: Cato
, Datum:
22.09.2024 15:08
Het is dit jaar sowieso heel ander weer in Frankrijk! Weersvoorspellingen kloppen niet/nauwelijks.