Kamperen met 8 personen in Frankrijk binnen een straal van ca 900 km vanaf utrecht
Geplaatst door: Janenannet
, Datum:
31.08.2024 22:01
Wij zijn op zoek naar een mooie gezinscamping in Frankrijk voor een kampeerplaats voor 8 personen, wie o wie heeft een goede tip. Wij hebben altijd in Zeeland gekampeerd maar willen nu toch n keer over de grens.
We Zoeken een zeer ruime kampeerplaats met privé sanitair voor onze vouwwagen op een mooie camping met veel activiteiten/faciliteiten /waterpark voor onze 6 kinderen (leeftijd 10 tot 17)
Graag mooie omgeving met leuke Franse dorpen en eventueel rijafstand van de zee. De prijs is minder belangrijk. Heb al georiënteerd maar zie door de bomen het bos niet meer.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
01.09.2024 10:34
Ik denk dat het wel lastig zal zijn om een camping te vinden waar je met 8 personen op een plaats mag staan. De meeste campings hanteren 6 personen als max. Misschien is het een optie om 2 plaatsen naast elkaar te reserveren, dan heb je ook gelijk meer ruimte.
Succes.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
01.09.2024 10:51
Veel campings willen voorkomen dat er twee gezinnen, met twee kampeermiddelen op één plaats gaan staan vandaar de regel maximaal zes personen per plaats. Als je het vraagt of overlegt dat het om één gezin van acht gaat maken ze misschien best een uitzondering.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.09.2024 11:31
Ik ga er van uit dat je met 6 kinderen voor de oudere een eigen tentje mee hebt.
Dan zijn twee plaatsen naast elkaar nog niet zo'n gek idee, want dan hou je inderdaad wat scharrelruimte over per plaats.
Dan heb je ook gelijk het probleem opgelost dat het persé een camping met grote plekken moet zijn.
In het Frans vraag je dan om "deux emplacements, cote a cote".
Maar je kan ook vast met Engels terecht.
Met 900 km kom je volgens mij dan terecht in Normandie, of net tegen Bretagne aan.
Ook de westkust iets verder naar beneden (Saint-Jean-de-Monts), aan zee voldoet dan nog. Ik denk niet dat je de zuidkust haalt.
Overweeg je ook de Dordogne ? Iets kindvriendelijker, en normaliter niet zo bloedheet.
Je gaat immers voor de eerste keer naar het buitenland met de club.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
01.09.2024 13:14
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
02.09.2024 21:57
Volgens mij kun je daar niet met eigen vouwwagen terecht. Dit is geen camping, maar een huisjespark