Geplaatst door: ® GertZ
, Datum:
11.08.2024 09:52
Vorig jaar 2 data simcards gekocht van SFR.
Was 5 Gig gratis bij. Gebruik zou simpel zijn, card er in, 1x een website open en klaar.
Dat ging goed met de 5 gratis gig maar daarna geen verbinding meer. Op meerdere wjjzes gecommuniceerd met SFR zonder resultaat dus uiteindelijk maar gestaakt. Card zou t/m 2025 geldig zijn en toen ik het vorige maand nog een keer probeerde geen verbinding en bericht van SFR dat de card was geblokkeerd omdat deze jaar niet was gebruikt. Dus ruim 70 euro uitgegeven, weggegooid geld.
Welke data simcards werken in Frankrijk wel probleemloos ? En evt tips voor Spanje.
Wil de card gebruiken in een mifi router om op tablet tv/netflix te kunnen kijken.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
11.08.2024 11:57
Voor je met een mifirouter aan de gang gaat: is het niet eenvoudiger om de simcard in je mobieltje te stoppen en het mobieltje daarna in te stellen als hotspot/tethering punt ?
Dan kan je de sim ook gewoon gebruiken om te bellen etc.
Mijn vrouw koopt gewoon een 4g bundel op haar prepaid. Geen gezeur en meestal ruim genoeg voor 4 weken.
Let er wel op dat je niet overal in Frankrijk even goed bereik hebt, en je dus af en toe moet terugvallen op wifi van de camping.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
11.08.2024 12:40
Ik koop al 2 jaar voor de vakantie een sim only van Lebara om in de iPad te doen zodat mijn man het wielrennen, het EK en formule 1 kan kijken.
Dit jaar 25 euro voor 50 GB betaald. Even de kaart activeren en dan is ie 30 dagen geldig. Werkt voor ons prima.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
11.08.2024 13:54
Geplaatst door: frank
, Datum:
11.08.2024 15:21
Ik lees even mee met GertZ.
Hier hebben we een prima mifi router die het in Nederland prima doet op prepaid simkaart maar in Frankrijk inderdaad soms wel en soms niet wilde werken op prepaid simkaart. Orange ging wel goed, een andere (ik ben even kwijt welke) dan weer niet.
Ons is ook niet duidelijk waar hem dat nou in zat.
Wij hebben ook een jaar de telefoon inderdaad als hotspot gebruikt alleen is die zakelijk en bleek de bundel in het buitenland dermate beperkt dat we er niet zo heel veel mee konden wat op zich geen ramp is, maar als je dan toch zo'n router hebt liggen heeft het gebruik daarvan voor ons wel de voorkeur.
We hebben de laatste tijd steeds prima internet op de plekken gehad waar we zaten en de router niet gebruikt, alleen overwegen we volgend jaar iets te huren waar geen wifi aanwezig is en zou het wel fijn zijn als mifi gewoon wel werkt.
Geplaatst door: mir1
, Datum:
12.08.2024 09:00
Wij gebruiken al een aantal jaren een Franse Simkaart. Eerst die van Free, nu van Reglo Mobile van de LeClerc. Geen problemen mee, werken beide prima
Geplaatst door: forzav
, Datum:
13.08.2024 10:27
Hier ook al een aantal keer Free gebruikt, werkt probleemloos in een mifi routertje. Als ik me niet vergis, 30 euro voor 300Gb (10e voor de simkaart en 20e voor de data)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
13.08.2024 11:36
Bij supermarkt E. Lecrerc kun je een sim kaartje van Reglo Mobile kopen. Neem legitimatie mee en laar het kaartje activeren bij de kassa.
Je kunt ook jezelf registreren op de site. Een telefoonnummer is daarbij niet verplicht (alleen Franse nummers worden geaccepteerd)
https://www.reglomobile.fr/
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
13.08.2024 11:42
Bedankt voor jullie adviezen en gelukkig op dit forum geen vervelende reacties.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
16.08.2024 09:16
Zojuist op FB gelezen dat iemand ook in winkelt een data card van SFR heeft gekocht en deze ook niet werkte en ook geen geld terug kreeg.
Dus maar even op zoek naar een andere.
Tips genoeg gekregen maar pas dus op met SFR.