Omleiding luik zonder slecht wegdek
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
03.08.2024 08:42
Wij moeten binnenkort ook naar huis. En we mogen niet door Luik. Nu zoek ik een omleidings route zonder slecht wegdek. Omrijden vind ik minder erg dan kapotte materialen.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
03.08.2024 09:34
Als je echt geen slecht wegdek wilt is de enige mogelijkheid via Duitsland. Bij Luxemburg richting Bitburg. Alle wegen in België zijn slecht.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
03.08.2024 10:03
Zo ontzettend slecht is het wegdek bij de omleiding via Theux niet dat je auto/caravan/aanhanger/camper/etc er kapot van gaat als je er gewoon rijdt. Je rijdt ook door een dorpje, dus wat rustiger rijden is al gewenst. Wij vonden het een prima alternatief!
Geplaatst door: Nico
, Datum:
03.08.2024 12:00
Hallo Ivo, waar kom je vandaan ?
Als het vanuit Frankrijk is dus Metz, Nancy, Thionville dan is de route van zuid naar noord door Luxemburg perfect te doen.
In België bij Sankt - Vith / Malmedy de E42 dan de E42 richting Luik en voor Luik richting Maastricht.
, Datum:
03.08.2024 14:09
Ik kom van Nancy vandaan,en moet naar Nijmegen
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
03.08.2024 14:54
Als je Luxemburg binnenkomt hou je de A7 aan richting Ettelbruck. Deze snelweg gaat door aantal uitstekende tunnels. Na Ettelbruck wordt het 2 baans met meerdere inhaalstroken. In Weiswampach heb je meerdere tankstations en je zet je weg voor richting St.Vith. Hier wordt het weer 4 baans en volg je Verviers. Daarna Maastricht.
Vanaf Verviers tot afslag Maastricht wel druk maar 3 of 4 rijstroken dus mooi rustig aan deze paar kilometers.
, Datum:
03.08.2024 21:14
@Jan die route gaan we nemen denk ik
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
03.08.2024 21:27
Wij zijn via Duitsland gegaan maar vonden de wegwerkzaamheden een drama en ook het steeds op snelheid moeten letten, dan weer 90, dan weer 70 en overal flitspalen. Die suggestie van Jan ga ik ook noteren.
Geplaatst door: Kea
, Datum:
03.08.2024 22:31
Die route van Jan is een prima optie. Hebben die al vaker gebruikt.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
04.08.2024 22:52
De route die Jan aangeeft is fijn, wij rijden deze vaak.
(De wegen in België zijn inderdaad schrikbarend slecht. Dit jaar helaas onder Namen schade gereden aan de auto en caravan door slecht wegdek. )
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
05.08.2024 08:06
De route Luik Luxemburg is wat wegdek betreft in goede staat en de route Verviers naar st Vith ook.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
09.08.2024 21:47
Wij hebben de route van Jan vandaag (vrijdag 9/8) gereden. Het was er erg druk en geregeld bij de gedeelten waar wegwerkzaamheden waren, in de file gestaan of langzaam gereden. Wij waren er vroeg op de dag, maar ik kan me voorstellen dat het daar later op de dag problematischer was.
, Datum:
10.08.2024 10:20
Wij hebben de route donderdag gereden. Redelijk wat file en uiteindelijk op het stuk vervoer afslag Maastricht toch een paar kuilen. Onze dochter reed tegelijkertijd met onze auto naar huis en was er niet eerder ( paar minuten) Zij reed wel door Luik maar had onderweg ook files