Geplaatst door: Ranja
, Datum:
01.08.2024 22:28
Hallo allemaal!
We zijn voor het eerst in Frankrijk, Bretagne en zijn een beetje in twijfel wanneer de handigste tijd is om vqnag hier (st malo) twrig te rijden naar Noord Holland.
Heen hebben we in eerst ergens anders gestaan, maar nu willen we dus in 1 x terug rijden.
we kunnen tot zaterdag 10:00 op de campinf blijven maar wie weet is vrijdagavond vertrekken ook wel handig?
wat denken jullie?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
01.08.2024 23:14
Snachts rijden zou ik je niet aanraden, tenzij je in een vakgebied werkt waarbij je vaker een dag ritme hebt. Ik heb het 1 gedaan met mijn man en nooit meer weer.
Ik zou gewoon op tijd weg rijden rond 7.00 uur met de gedachte dat je naar huis rijd en je je bed niet meer hoeft op te zetten 😀
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
02.08.2024 07:37
Rij je met of zonder caravan, want dat maakt wel een groot verschil.
Op de terugweg maakt het eigenlijk weinig uit hoe laat je 's avonds thuiskomt.
Beter zaterdagochtend vroeg vertrekken.
, Datum:
02.08.2024 08:01
Hallo,
We rijden met alleen de auto.
We willen eigenlijk ‘s nachts rijden voor de kinderen, die dan hopelijk slapen. Overdag is het toch wel erg lang stil zitten denk ik.
Het plan is 17:00 tot 23:00 slapen (m’n man …. Slapen lukt hem wel 😂)
En ik dan de kinderen vermaken en daarna de auto in!
M’n man heeft ongeveer 3 x per maand een nachtdienst van z’n werk dus hij kent het wel maar 800 km in de nacht terug rijden is toch wat anders….
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
02.08.2024 09:18
Ik zou gewoon op een hele normale tijd bijv. zaterdag 8 uur vertrekken en dan de route nemen via Avranches, Caen, Pont de Normandie (Le Havre), Amiens etc. Dus niet via Parijs. Die route zal zeker niet 'zwart' zijn. Hooguit wat drukte aan het begin (juist waar jullie zitten, omdat je daar een stukje 2 baans hebt) en verderop bij Caen en bij de brug inderdaad misschien even wat drukte. Ik zou zeker niet vrijdagavond al vertrekken, nergens voor nodig.
, Datum:
02.08.2024 09:22
, Datum:
02.08.2024 09:41
Geplaatst door: Jack
, Datum:
02.08.2024 10:38
...en een leuke onderbreking voor de kinderen ( en jullie) ...stop meteen ná de Pont de Normandië op de grote P aan de rechterkant. Je kunt via een loopbrug óver de autoroute lopen.
Gewoon een paar keer stoppen onderweg om ze te laten rennen, misschien is er nog iets te zien.
Als jullie de autoroute nemen die langs de Baai van de Somme loopt.......dáár is ook een hele mooie grote P. ( maar misschien te dicht bij de Pont de Normandië)
Je komt wat later thuis maar geniet van die laatste dag.
Succes en een veilige reis.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.08.2024 10:57
Ik zou zelf gewoon na het ontbijt rustig vertrekken. Het maakt ook niet uit hoelaat je thuiskomt (je zit niet vast aan aankomst tijden en je kunt gelijk je bed in). Vaak wordt er gedacht dat kinderen niet lang stil kunnen zitten of de reis minder vinden, maar wanneer je er wat van maakt van de autoreis dan vinden ze dat juist geweldig. Onderweg tijdens het pauzeren de kinderen lekker even laten spelen. En het grote voordeel is ook nog dat je kinderen (en jezelf) in een normaal ritme blijven, wat misschien wel het beste is voor de kinderen.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
02.08.2024 13:00
Inderdaad gewoon overdag rijden en niet snachts. Eens met bovenstaande reakties! De reis hoort immers ook bij de vakantie, maak er wat gezelligs van.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
02.08.2024 17:05
Absoluut overdag en een paar fijne stops inbouwen. De kustlijn daar heeft veel moois te bieden. Ga ergens op jullie gemak onderweg eten, loop nog een keer het strand op en dan kunnen de kinderen best weer even vooruit. 800 km met alleen een auto is prima te doen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.08.2024 17:28
Realiseer je wel dat eer je in bed ligt je al zo'n 40 uur op bent.
Jehebt nog steeds vakantie lekker in de morgen weg,eten onderweg en bij thuiskomst lekker je bed in
, Datum:
03.08.2024 10:46
@Ranja, wel benieuwd hoe het gegaan is. Laat je dat nog even weten als jullie de reis achter de rug hebben?
, Datum:
03.08.2024 16:55
Hoi Hans,
Hier nog even een update. Ondanks jullie adviezen zijn we toch eigenwijs geweest en hebben we ‘s nachts gereden. We zijn om 21:00 vertrokken en kwamen rond 5:00 thuis. De wegen in Frankrijk waren lekker rustig maar ook heel slecht verlicht wat het rijden wel intensief maakte. Kinderen hebben lekker geslapen en daardoor hebben we t op 2 x heel kort stoppen in 1 x kunnen rijden. Ik vond het ook eigenlijk wel heel lekker zo. Volgende keer wel wat eerder dan 21:00 vertrekken om op een iets beter tijdstip thuis te komen. Sowieso toch bedankt voor jullie tips.
Geplaatst door: ® Esther18
, Datum:
03.08.2024 21:23
Wij rijden ook in de nacht. Ik vind het juist heerlijk rustig en knus maar wij wisselen wel af en hebben de afspraak dat we bij vermoeidheid van beiden gewoon stoppen. Maar wat ik wel weer zwaar vind is de dagen thuis, dan hakt de reis er wel in en dat is minder. Ik begrijp de verschillende reacties goed want je moet er wel tegen kunnen. Veiligheid gaat boven alles. Wij hebben ook in de nacht wat vrachtwagens aardig zien slingeren.
Fijn dat het goed is gegaan.
, Datum:
04.08.2024 08:44
Goed om te lezen dat jullie veilig thuis zijn. En adviezen zijn adviezen, uiteindelijk moet je het zelf beslissen.