Tour de Bourgogne - Auto op camping achterlaten?
Geplaatst door: ® Crapton1
, Datum:
26.07.2024 19:08
Hallo iedereen,
Wij (ik & mijn vrouw) willen onderstaande tour op de fiets doen, met de auto naar de Bourgogne. We zoeken een startpunt waar we de auto zeker een week kunnen laten staan, tegen betaling uiteraard.
Iemand ervaring met zoiets? Suggesties voor campings waar dit zou kunnen, waar bv ruimte zat is? Route gaat langs de kanalen ruwweg vanaf bv Tonnere naar Dijon - Beaune - Digoin - Diou - Decize - Chatillon-en-Bazois - Clamecy - Auxerre - Saint - Florentin.
Ik heb al een fiks aantal campings uitgezocht, meest municipal. Maar om die allemaal aan te gaan schrijven is een beetje lastig dus probeer ik het eerst hier en op Wereldfietser forum.
Bij voorbaat dank voor reacties!
https://nl.francevelotourisme.com/fietsroute/tour-de-bourgogne-fietsroute
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
26.07.2024 19:54
Kijk eens bij minicamping La Prise, daar kan dit al jaren, kampeerders parkeren hun vervoermiddel en komen naar een aantal dagen hun vervoer weer ophalen, je moet uiteraard wel een aantal dagen op de camping verblijven.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
27.07.2024 13:48
Wij zijn heel tevreden over de camping in Chagny genaamd Paquier Fane. Voldoende ruimte om de auto veilig te laten laten staan. Het hek van de camping gaat 's avond dicht en op slot. Is ook een fijne camping om wat langer te verblijven.
, Datum:
28.07.2024 09:35
La Prise is een mogelijkheid maar ligt voor ons niet gunstig. Camping Tonnere heb ik benaderd, daar kost het 8.50 €/dag dat is aardig wat. CAMPING DU PAQUIER FANE heb ik geschreven, even wachten wat die zeggen. Ook op Camping de l’Ardan Chitry les Mines kan het maar dan 3 €/dag, die camping ligt helaas ook wat minder gunstig.
Lijkt er dus op dat het niet zo'n probleem is. Ik zal er nog eens 1-2 benaderen en dan keuze maken.
Bedankt voor de reacties!
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
28.07.2024 16:58
Misschien is camping Santenay in Santenay een optie ?
, Datum:
16.08.2024 18:32
Uiteindelijk zijn we vanaf Montbard vertrokken. Prima camping, maar helaas wel wat verkeerslawaai. Prijs was 21 € voor 8 dagen. Auto stond netjes en veilig, wel in volle zon.
Tour de Bourgogne kan ik aanraden, de meeste stukken zijn prachtig en heel rustig. Decize beter overslaan. Een pareltje voor fietsers om te kamperen was Charrin. Helaas was het af en toe te warm.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
17.08.2024 09:13
Zo leuk als degene die de vraag stelt nog even laat weten hoe het gelopen is!