Uitstapjes omgeving Veynes
Geplaatst door: FamBzh
, Datum:
22.07.2024 22:48
Momenteel zitten we in Veynes, samen met kinderen peuter-/kleuterleeftijd.
We blijven hier best een tijdje, dus genoeg tijd om zo af en toe wat te ondernemen. Wat zijn leuke dingen om te doen in de omgeving? Veel van wat ik vind is toch nog best een eindje rijden, logisch natuurlijk zo in de bergen.
Wat we tot nu toe gevonden hebben:
Klimpark bij het meertje
Gap
Gorges de la meouge
Evt lac de Serre Ponçon, maar dat is best een eindje rijden
Wat we leuk vinden:
Leuke dorpjes met evt een gezellig marktje
Mooie uitzichten/routes (misschien nog iets met lavendel, dat bloeit nog?)
Zwemplekjes (leuke plan 'd eau's zijn welkom)
Is het dorpje Serres de moeite waard?
Geplaatst door: ® Wouter1977
, Datum:
23.07.2024 08:56
Geplaatst door: conny
, Datum:
23.07.2024 10:29
www,france-voyage.com
Veel plezier !
Geplaatst door: J
, Datum:
23.07.2024 11:11
Als je op een camping staat dan kan de receptie je vast verder helpen, zij hebben meestal veel informatie.
Bij t lac de serre poncon is een groot plan d’eau afgezet in t meer. Leuk om te zwemmen en te spelen.
In Veynes is er natuurlijk ook een kleine zwemplas/ meertje geschikt voor kinderen.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
23.07.2024 16:38
In Veynes zit een VVV-kantoor, wellicht hebben zij goede tips voor jullie.
Een dagje naar Die is misschien ook leuk.
Ik zou zeker naar de Dévoluy gaan met ongeveer halverwege een "berghutje" annex VVV-kantoortje (rechts van de weg omhoog) waar je o.a. heerlijk verse Tourtons-schotels kunt eten met een geweldig uitzicht en een soort lounge-/speelweide onder het terras.
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
23.07.2024 22:38
Serres is leuk om even door te lopen maar er is niet heel veel te zien. Dan kun je beter doorrijden richting Sisteron. Dat is sowieso een mooie stad om te bezoeken. En als je die kant op rijdt kom je aan de rechter (betaald) en aan de linkerkant (bij stuwmeer) van de weg een plan d’eau tegen. En in Sisteron zelf kun je mooi zwemmen bij een mooi plan d’ eau.
Geplaatst door: FamBzh
, Datum:
24.07.2024 07:53
Dank voor alle tips!
Wat is leuker, Devoluy of superdevoly? Ik las iets over stoeltjesliften en/of rodelbanen, vanaf welke leeftijd is dit geschikt?
Hier op de camping zag ik ook een folder van een skipiste waar je met stepjes af kunt. Voor jonge kinderen is er een apart parcours met kleine fietsjes. Is het de moeite waard als je alleen maar met kleine kinderen gaat?
Vandaag gaan we even kijken of er nog ergens lavendel te vinden is en dat combineren we met een kort bezoekje aan Serres of het plan d'eau van Serres.
Meer tips blijven welkom! Maar onze eerste indruk is dat het een prachtig gebied is!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
25.07.2024 12:47