Ervaringen route Dordogne vanuit Haarlem?
Geplaatst door: Annemarie
, Datum:
18.07.2024 18:33
Wij rijden vanuit Haarlem op 26 juli in twee dagen richting de Dordogne. We mijden Parijs, maar twijfelen tussen de routes Reims-Troyes-Orleans of Rouen-le Mans-Tours. Heeft iemand ervaring met deze routes en een advies welke het beste te doen is? We rijden met een caravan. Bedankt!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
18.07.2024 19:11
, Datum:
18.07.2024 19:37
Klopt, had ik gezien, dank. Maar dacht daar vooral te lezen over de route Reims-Troyes-Orleans, en niet over Rouen-le Mans-Tours. Of ik heb eroverheen gelezen. Iemand ervaring met deze laatstgenoemde route?
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
18.07.2024 20:14
Rij over Lille, Amiens, Rouen, le Mans naar plaats van bestemming
Veel rustiger.
Ik denk trouwens dat je al vertrokken bent, gezien de datum van je vraag
Goede reis.
, Datum:
19.07.2024 09:17
Dank voor je reactie! Dat gaan we idd dan doen (we vertrekken pas de 26e :))
Geplaatst door: Rob
, Datum:
19.07.2024 11:18
Is een relatief rustige route.
Wel een beetje eentonig, waarbij onze navigatie ons bij Rouen over een soort ringweg stuurde, die eigenlijk door een industrieterrein loopt. Veel verkeerslichten. Dat dus even checken op je eigen navigatie.
Camping voor onderweg, net onder Lille: camping La Paille Haut, in Boiry-Notre-Dame. Afslag 15, Arras-est. Plek zelf uitkiezen, ongeveer 31 euro.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.07.2024 15:26
Als je Parijs graag wil mijden dan zou ik rijden via Reims- Troyes- Orleans.
De route via Rouen- Les Mans vind ik niet logisch richting de Dordogne en is verder om dan de route via Reims- Troyes.
Geplaatst door: marian
, Datum:
19.07.2024 16:24
Vanuit haarlem scheelt het via maps exact 2 km beide routes. Wij rijden liever via rouen ook vanuit het westen. Rustige weg.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
19.07.2024 19:33
Waar in de Dordogne? Het antwoord hangt daar deels vanaf, omdat de Dordogne nogal een groot gebied is.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
19.07.2024 20:52
Wij zijn vandaag gereden over de Route Lille Rouen. Weinig file gehad, was perfect! Rustige route vonden wij. Na overnachting in Rouen rijden we morgen het 2e stuk via Le Mans. We gaan naar de Vendee dus stoppen eerder. Veel plezier en goede reis!
, Datum:
20.07.2024 14:53
Klinkt goed! We hebben besloten idd via Rouen te rijden. Dank voor alle reacties!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
20.07.2024 18:49
Zorg dat je navigatie ge update is
Heb je een oudere kaart bestaat de kans op de oude route door Rouen
Hier zitten tunnels in waar je niet onder door kan
Wel boven langs
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
21.07.2024 11:56
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.07.2024 14:40
Ik hoorde dat de route via Rouen gisteren erg druk was. Dit is natuurlijk wel op een zaterdag!
Maar deze route wordt ook gebruikt naar populaire gebieden Normandië, Bretagne en vaak Vendee dus kan mij voorstellen dat die route niet altijd rustig is.
, Datum:
21.07.2024 17:54
Tja ik denk eigenlijk dat het overal wel druk is, ook op de andere route via Reims (voor iedereen naar het zuiden). Ook niet erg maar wel fijn om de minst drukke te kiezen :)