Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.07.2024 14:57
We staan met onze camper en dochter met tent op een camping (staanplaats incl stroom en 2 pers 17:50€ niet echt duur dus). Direct daarnaast is een camper plaats. Op die plaats staan minimaal 3 tenten en 2 caravans. Plaats is telkens complet. Nou hoor ik geklaag over campers op de camping. Maar is het dan wel normaal om zo op een camperplaats te gaan staan. Kijk we hadden onderweg al eerder een camperplek waar ten onrechte een caravan op stond,maar dit gaat mi wel heel ver. En ik kan niet eens de hele camperplaats overzien. Dus mogelijk staan er nog meer tenten/ caravans.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
15.07.2024 15:24
Dat maakt de eigenaar cq beheerder uit, als die het toestaat
Heb jij als mede gast niks in te brengen
, Datum:
15.07.2024 15:39
Is zon camperplaats met bord voor campers en poort te openen met camperpasje. Dus geen toezicht.
En met alle kritiek op campers op dit forum vind ik mijn vraag of dit nu echt normaal is terecht. Is niets anders dan kosten besparen, ingangen naast elkaar. Bovendien wordt de "overlast" op de camping van campers groter
, Datum:
15.07.2024 17:57
Ben het ergens wel met je eens
Maar ,is het een ,alleen voor campers CP
Of een monvillage , waar ook caravaners op mogen
En dan nog de toezichthouder ,, deze kan je aan de paal op roepen
Dat is de verantwoordelijke
Past het je niet ,niet ergeren ,starten en weg wezen
Jij bent niet die gene die dit op kan lossen
Genoeg andere leuke plekken
, Datum:
15.07.2024 18:08
Het is een camperplaats. En wij hebben een extra auto en dochter in tent dus staan we op een camping
Geplaatst door: marian
, Datum:
15.07.2024 18:32
Op een camperplaats, ze bedoelen een plek waar enkel campers mogen komen, mag je niet anders kamperen dan dat. Als je het hebt over een camping, met verharde plaatsen voor campers mogen op het terrein alle soorten kamperen. Daar is de eigenaar ook vrij een camperplaats toe te wijzen aan anderen dan campers. Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt. Een camperpark of camping. En tja , als het je niet zint, lekker iets anders op gaan zoeken.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
15.07.2024 19:14
Ik heb wel eens geklaagd over camperaars maar altijd met een knipoog.
Ik vind dar Ivo gelijk heeft. Als het een camperplek is dan is deze voor campers en niet voor een caravan of tent.
Het is moeilijk om gewoon de regels te volgen. Om te voorkomen dat ik een zooi bagger over me heen krijg heb ik op FB ook niet gereageerd op een vraag of er streng wordt gecontroleerd als je met een hond het strand op gaat waar het niet mag.
Dan zeg ik HOE DAN ?
, Datum:
15.07.2024 19:36
Het is een camperplaats,niet een aantal plekken op een camping. Best een groote ,geloof om en nabij de 50 plekken. Het wordt met een bord aangegeven en het wordt ook camperpark genoemd.inmiddels nog een caravan erbij.
, Datum:
15.07.2024 19:44
Ik begrijp hier uit dat jullie zelf hier dus niet staan .?
Dan vraag ik mij af ,waar maak je jezelf druk over
Kijk de andere kant op ,zie je het niet
Erger je jezelf er aan ,, ga ergens anders heen
Vind je het de ergernis waard , maak foto,s ,waarschuw de eigenaar beheerde ,organisatie
Van het camperpark en begin een gevecht tegen de windmolens
Als je jezelf niet ergert ,maar ,slechts verwonderd ,, word je zo maar 100
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
15.07.2024 21:23
Ik snap wel dat een overvolle camperplaats overlast kan geven op een naastgelegen camping als er mensen zonder eigen voorzieningen daar kamperen en ondertussen wel stiekem gebruik komen maken van het sanitair.
Waar wij vorig jaar stonden was een bewaker de hele dag en avond de armbandjes aan het controleren om dit te voorkomen.
, Datum:
15.07.2024 22:33
Ik bedoel dit topic ook een beetje als wake up call
Voor degenen die zich voor langere tijd met tent / caravan. op een camperplaats installeren. De camperaars moeten daardoor ,vaak ongewenst, naar een camping uitwijken waar de kampeerders last hebben van die eendagsvliegen.
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
15.07.2024 23:46
Je hebt gelijk hoor Ivo, er wordt soms gemopperd op camperaars maar misschien heeft de camperaar in kwestie niet altijd een alternatief? Zeker goed om ons soms te realiseren. In elk geval is het niet handig wanneer camperplaatsen als kampeerplaats worden gebruikt, maar dat zijn vermoedelijk niet de mensen die mopperen want die verkiezen aan een goedkoper tarief (?) kamperen tussen campers boven het kamperen op een kampeerplaats.
Wij staan nu op een camping en hebben 3 campers tegenover ons maar die staan er ook langer en zijn geen formaatje Concorde, geen enkele last van dus!
Wat ik wel erg jammer vind, maar is een ander onderwerp, is dat van veel campings chaletparken worden gemaakt. Logisch want daar valt veel meer aan te verdienen per week en kunnen seizoensverlengend verhuurd worden. Maar jammer wel.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
16.07.2024 08:49
Ivo wij hebben ook een camper en zijn lid van de Camping-car park club (die van het pasje) Op sommige plekken is het toegestaan in het hoogseizoen voor caravans en tenten te bivakkeren. Er is dan ook toilet en douche gelegenheid in die weken. Normaal gesproken vind ik dat camperplekken voor campers zijn, maar in dit geval mag het vaak. Misschien kan je even de locatie vermelden is zo na te gaan.
, Datum:
16.07.2024 13:56
Dat laatste zijn de zg,Camping monvillage plaatsen
.
https://www.campingdemonvillage.com/
.
Vaak voormalige municipal campings welke dus gewoon ih seizoen hun camping bestemming houden
Met schoonmaak van toilet voorzieningen ed door de gemeente
Buiten het seizoen , als deze voorheen geheel sloten
Kunnen ze het gehele jaar open blijven voor zelfvoorzienende ,dus meesta campers
Dit blijkt voor de gemeente,s een goed werkende formule te zijn
Echter voor caravan bezitters ,geen receptie ,broodservice,barretje oiu wat een camping een camping maakt
Nu echter een onpersoonlijk stuk grond waar je tegen betaling gedoogd word zonder camping sfeer
Wel gemakkelijk buiten het seizoen, want beter een pasje/slagboom ,als een gesloten plek
Dus heb ik er ook al gewoon gestaan met de caravan op doorreis