Geplaatst door: Anoniem1001
, Datum:
15.07.2024 13:18
We rijden as vrijdag voor het eerst naar Frankrijk. Ik wil Luik omzeilen en vraag me af of jullie ervaring hebben met de route via Verviers? Om daarna dan weer richting Luxemburg/metz/nancy te rijden.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
15.07.2024 14:41
Kijk even op het Topic Wegwerkzaamheden Luik. Daar zie je veel reacties en recente ervaringen.
Een tip: eerst zoeken in dit Forum loont.
Geplaatst door: Anoniem1001
, Datum:
15.07.2024 16:33
Dat heb ik uiteraard gedaan. Ik vraag ook niet of er werkzaamheden zijn. Ik vraag: zijn er mensen bekend met de route via Verviers?
En zoeken in het forum levert hele oude topics op, uit 2006 bijv…….
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
15.07.2024 17:42
Via Verviers en dan via Weiswampach naar Luxemburg ben ik mee bekend. Je mist Luik, alleen waarschuwing voor slechte aansluiting tussen de 2 snelwegen. Belachelijk slecht aangegeven, er ontbreekt een fatsoenlijke invoegstrook (je zit ineens op een soort rotonde). Typisch Belgisch zeggen we dan maar. Het stuk provinciale weg dat je moet nemen richting de Luxemburgse grens is smal en bochtig, maar goed te doen. Vanaf de Luxemburgse grens wegen goed en rijd goed door.
Geplaatst door: marian
, Datum:
15.07.2024 18:27
@hans30. Ow ja heel erg, die invoeg zonder strook. Wil ik nooit meer. Waarom wil je luik omzeilen, door de tunnels heb ik nooit problemen gehad, ging altijd prima en snel.
Geplaatst door: ® RBH
, Datum:
15.07.2024 20:36
Vanuit Noord naar Zuid is er geen probleem, kan je gewoon door de tunnels. Van Zuid naar Noord is de tunnel afgesloten. Dan is de doorsteek vanaf de A26 (Luxemburg-Luik) bij afslag 45 richting Theux, en daarna richting Verviers, een prima alternatief. Wegdek is op sommige plekken slecht, maar met goed opletten en rustig(er) rijden is dat te doen, ook met caravan. A26 is lekker rustig en goed wegdek, qua kilometers en tijd is deze doorsteek nauwelijks om. Wij overnachten zowel heen als terug in Arlon.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.07.2024 21:13
Ik vind de route stuk minder fijn en minder mooi dan de route via Luik- Bastogne (E25).
Bij Luik nemen wij altijd de ring (met caravan moet dat zelfs), maar dit is ook prettiger en even snel rijden als door Luik. De ring volg je door net voor Luik Luxemburg te volgen. Verder is de E25 via Bastogne heerlijk rustig.
En van zuid naar noord is de ring van Luik tot eind augustus dicht dus wij rijden dan via Namen- Luik. Prima route, maar wel wat om en wat mindere wegen richting Namen.
Geplaatst door: Kea
, Datum:
16.07.2024 12:01
Voor Luik afdraaien naar Verviers en dan naar Luxemburg . Je rijdt dan 40 km binnendoor , maar dat gaat prima.