Tolbadge + dakkoffer: welke tolpoortje moet/kan ik nemen?
Geplaatst door: Rick
, Datum:
09.07.2024 11:03
Hallo,
Pas sinds dit jaar hebben wij een tolbadge en in het voorjaar naar Bretagne hebben we ondervonden hoe makkelijk dit allemaal gaat.
Deze "zomer" gaan we ook weer naar Bretagne maar nu met dakkoffer waardoor we helaas geen gebruik kunnen maken van de Telepéage Expresse poort (de meest linkerpoort) omdat hier de maximale doorrijhoogte 2 meter is en dat gaan we niet redden met een dakkoffer.
Nu lees ik her en der dat vaak de 2 meest linker poortjes Telepéage poortjes zijn. We hebben zelf dit voorjaar ondervonden dat een Fransman de baan naast ons nam (hij wilde klaarblijkelijk geen risico nemen met zo'n stomme Hollander voor hem), zonder de oranje T boven het portaal van de poort en zonder hoogte beperking en die ging zelfs nog sneller open dan onze expresse poort. Maar is dit overal zo?
Ik las ook op diverse sites dat er poortjes zijn van het type Mixed maar dan zonder dat die oranje T op de portaal staat. Dat maakt het allemaal behoorlijk verwarrend.
Mijn vraag is: wie weet of we de poortjes kunnen gebruiken met een badge zonder dat het aangeven staat op de portaal? Of zitten we dan weer vast aan de CB/monnaie poortjes?
Groetjes,
Rick
Geplaatst door: ignas
, Datum:
09.07.2024 11:58
Geplaatst door: Rick
, Datum:
09.07.2024 13:04
Ah helemaal top, dankjewel ignas.
Naar deze info was ik inderdaad op zoek.
En via Google Streetview kwam ik er ook achter dat de Gare de Péage bij Herquelingue inderdaad geen hoogte beperkingen (meer) kent. Van de anderen moet ik het nog opzoeken.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
09.07.2024 14:20
Ook wij hebben een tolbadge en skikoffer
Gewoon de oranje T nemen
De 30km zone en uiterst links nooit problemen gehad
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
09.07.2024 14:37
Kijk waar een vrachtwagen door gaat
Zeker weten dat het past
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
10.07.2024 16:05
Gewoon de 30 T pakken zonder balk.
A31 A6 A7 hebben deze.
Vorig jaar al, en nu ook nog steeds.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
11.07.2024 00:04
Er zijn soms tolpoortjes met een hoogtebeperking. Die moet je dus niet hebben als je met dakkoffer hoger bent dan toegestaan.
Het beste kun je een 30 km/h poort nemen (als die er is, vaak helemaal links en soms ook helemaal rechts)
Anders de tolpoort met alleen de 't' https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/France_road_sign_C64d2.svg
Andere tolpoorten kun je ook nemen, maar zelfs als er maar één auto voor je staat, kan het lang duren als die problemen heeft om te betalen.
Geplaatst door: Roald
, Datum:
12.07.2024 16:55
Schijnt dat de tolpoortjes met hoogte afgesteld staan op 2 meter 8cm, zal een soort veiligheid zijn.
Wij zijn mrt dakkoffer 1.95 dus hebben geluk.