Drukke overnachtingscamping..beter reserveren
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
12.07.2024 13:56
3 nachten verplicht vind ik er ook wel 1 teveel
Zeker ih voor/na seizoen
Wanneer er veel gereisd is dus ook verkassen
voor een camper kan ik mij het wel voor stellen
Zij rijden nl eerder een plek kapot met manoeuvreren
Echter word ook vaak de tank geheel gevuld( 100 ltf) water, meer als gemiddeld
De accus worden door geladen , hoger gemiddeld elektra gebruik
Maar voor een echte overnachtings camping ,geen verplichtingen graag
Geplaatst door: marian
, Datum:
12.07.2024 21:06
Wij kamperen met tent en vertrekken op een doordeweekse dag. Heen chalet in pont de vaux geboekt, last minute en terug een huisje in bulgneville op dinsdag. Ook kort van tevoren geboekt. Beide keren waren de campings lang niet vol. Veel vrije plaatsen. Als je niet wil boeken kun je dus wel terecht buiten het weekend. Kan een goede optie zijn.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
13.07.2024 13:09
@labrador, leuk dat je zo over camperaars denkt. Wij hebben sinds 4 jaar een camper hadden daarvoor 30 jaar caravan ervaring.
Onderweg naar onze eindbestemming regio staan wij op de zogenaamde doortrek campings. Dit jaar in Thionville en Pont d' Ain. Op beide campings gestaan zonder gebruik van stroom en geen water genomen en ook niet geloosd. We hebben een zonnepaneel en daarnaast 40 liter water uit Nederland wat genoeg is voor de eerste paar dagen. Douchen en toilet voor de grote boodschap op de camping. Koelkast op gas en koffie met de percolator.
Nee, kijk dat even naar de mensen met hun elektrische fietsen die per fiets al snel 1.5 A nodig hebben om te laden. Zo is er overal wel wat op of aan te merken.
Overigens was de camping in Thionville om 16.00 uur complet op en de camping in Pont d' Ain was nog lang niet complet. Idd via de RN.
Geplaatst door: ® Noa
, Datum:
15.07.2024 10:40
Wij merken ook dat voor- en naseizoen op de bonnefooi soms lastig is. Niet alleen in Frankrijk, in andere landen is het precies zo. Geeft ons toch wat onrust. En ook al rijden wij een hele kleine caravan, we zien het niet zitten om ter plekke om te moeten rijden en zoeken naar iets anders. Dus wij gaan een beetje op de bonnefooi. We maken een plan van waar we graag naar toe zouden willen en een alternatief voor als de camping vol is of het weer erg slecht wordt. De overnachtingscamping en meestal ook de eerste camping daarna reserveren we. En vanaf daar kijken we waar we naar toe willen en bellen of mailen de de gewenste camping of er plek is en zo ja dan reserveren we die. Dit werkt voor ons prima. Soms houden we ons aan ons plan, soms ook niet en volgen we ons gevoel en komen we op heel andere plekken als vooraf gedacht.
Geplaatst door: ® Jan K
, Datum:
15.07.2024 21:16
Ook ik ervaar complete overnachting campings. Is inderdaad vervelend.
Maar zou dit niet komen door het groeien van de groep pensionado's ????
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
15.07.2024 21:57
Wel ja, nu zijn het weer de pensionado's, met vier vraagtekens nog wel. Zij nemen massaal de overnachtingscampings over van april tot juli. 😉
Maar het is de laatste jaren inderdaad een stuk drukker geworden. Een stuk het binnenland in, via de RN wegen, levert vaak genoeg in een aardig dorpje een prima municipal camping op om te overnachten
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
15.07.2024 22:18
Nu we het toch over pensionados hebben. Ze komen vroeg aan op de overnachtingscamping en claimen het mooiste plekje. Daarna gaat het verwende hondje in het fietsmandje en maken ze een kort fietstochtje, want uiterlijk om 16:00 moet er geslobberd worden aan een roseetje.
Terwijl ze achterover leunen in hun luxe campingstoel, ogen dicht, doen ze alsof ze slapen. Maar ze houden iedereen in de gaten die de camping opkomt en maar wachten tot er iets misgaat bij een ander.
Misschien moeten we in plaats van de ACSI kortingskaart een 65-plus toeslag invoeren. Tenslotte zijn ze een enorme sta in de weg op de overnachtingscamping!
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
15.07.2024 22:55
Een beetje ervaren kampeerder die zijn eigen tijd in kan delen gaat bij voorkeur niet in het weekend naar huis. Weten dat ze dan niet op overvolle campings hoeven te overnachten.....
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
16.07.2024 04:40
De ervaren kampeerder die zijn eigen tijd in kan delen?
Tja, tot pensioen wordt dat lastig. Ik werk in het onderwijs dus verplicht in de schoolvakanties. Mijn man moet die vakantie delen met collega's met kinderen. Iedereen maximaal drie weken. Van maandag tot vrijdag. Het valt niet mee om dan de weekenden te vermijden zonder ernstig in te leveren op de duur van de vakantie. Vrijdag is ook al een drukke dag tegenwoordig.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
16.07.2024 09:01
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
16.07.2024 09:28
Nog niet zo lang geleden had Frankrijk ruim 10000 campings. Nu nog ruim 8000. Zou dat niet ook een reden van extra drukte zijn?
Geplaatst door: Diny
, Datum:
16.07.2024 11:54
Och mensen, gun elkaar toch de ruimte, en elkaars hebbelijkheden en onhebbelijkheden.
Jan56, ik heb 43 jaar (met heel veel plezier) in de onregelmatige dienst gewerkt, als iedereen in het weekend en op feestdagen (Kerst, Koningsdag, leuke voetbalwedstrijden) met zijn familie leuke dingen aan het doen was, werkte ik vooral veel avond- en nachtdiensten. Ik kon geen teamsport doen, want het rooster was onvoorspelbaar. Ik ruilde vaak met collega's een dienst die met hun kinderen plotseling ergens naar toe moesten. Geen probleem. Ik ben uitgescholden en bespuugd. Dat was wel vervelend.
En nu ben ik met pensioen en kan ik zelf bedenken hoe laat ik op een camping aankom, en waar we gaan staan. Heerlijk. Ik geniet ervan. Maar wees gerust hardwerkende mensen. Wij vertrekken nog steeds zo min mogelijk in het weekend om niemand in de weg te zitten die aan het weekend gebonden is en misschien nog vol met stress op pad gaat.
Fijne vakantie allemaal! Denk aan je hart!
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
16.07.2024 13:34
Diny@ helemaal eens. Wilde het woord pensionado’s niet gebruiken….
Geplaatst door: Gijs Verheij
, Datum:
16.07.2024 15:06
Wij zijn dus "pensionado's", en maken dus dankbaar gebruik van de mogenlijkheid om buiten het weekend aan te komen en/of te vertrekken op een camping. Waarom zouden we drukte op de wegen en de drukte op de campings met aanmelden en vertrekkende gasten mee willen maken? Heerlijk om dit buiten het weekend te doen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
16.07.2024 15:55
Hier ook vd grijze golf pensionada
Maar mijd de verkeers drukte , door snelweg juist ih weekend te rijden
En door de week de RN of RD en de , bison fute route te gebruiken
Maar heb bv afgelopen reis naar de Drome overnacht op de heen weg in Santenay ,
En retour in Ounans , beide een aantal km vd doorgaande route
De gekende en altijd genoemde frikandellen campings worden door ons niet aangedaan
We gunnen deze lol graag aan hen welke minder de tijd hebben