Drukke overnachtingscamping..beter reserveren
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
09.07.2024 07:34
We zijn weer terug van vakantie 5 weken Frankrijk.
Zowel op de heenreis begin juni als de terugreis zaterdag 6 juli heb ik de overnachtingscampings geboekt. Deden we vroeger in juni nooit maar met name op de terugreis bleek dit wel noodzakelijk te zijn.
Campings Bulgneville en Contrexeville om 15.00 al borden Complet.
Het is me ook wel bevallen om te reserveren. Geeft rust.
En hou er rekening mee dat het ivm wegwerkzaamheden in Luxemburg erg druk is.
Geplaatst door: conny
, Datum:
09.07.2024 09:34
Wij hebben dezelfde ervaring, en niet alleen voor doorreiscampings.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
09.07.2024 15:41
Klopt, vooral in het weekend is reserveren, zelfs in het voorseizoen, rustgevend. Volgens de campingbeheerder van Contrexeville was het van maandag t/m donderdag niet echt nodig om te reserveren. Het ligt ook wel aan de weersomstandigheden. Toen wij heengingen had het veel geregend in de Moezelstreek en trokken veel mensen verder Frankrijk in.
Geplaatst door: J
, Datum:
09.07.2024 16:32
Klopt inderdaad.
Wij hebben vorig jaar vrijwel alle overnachtingscampings moeten reserveren .
Dat hebben we nooit eerder gedaan, maar vooral mensen met campers rijden vaak korte stukjes en staan rond 12.00 uur alweer op de volgende camping.
Dus ofwel uiterlijk om 14.00 uur arriveren of vooraf boeken was vorig jaar onze ervaring in juni.
Jammer want het beperkt de mogelijkheid van “maar kijken hoever we komen”
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.07.2024 20:14
Jammer dat dit eigenlijk moet! Eigenlijk maken we elkaar een beetje gek. Wij hebben nog nooit een overnachtingscamping gereserveerd en dat willen we het liefst zo houden, omdat we nooit precies weten hoever we willen rijden. Ik weet wel dat bepaalde overnachtingscampings die op forums en op Social media niet zoveel worden genoemd altijd plek hebben. Zelfs op populaire dagen. Zo hebben wij vorig jaar op zondag (dag na zwarte zaterdag) op camping Le national 6 in Uchizy overnacht en deze camping is niet vol komen te staan.
Maar als ik dit zo lees is het wel handig om een lijst met overnachtingscamping mee te nemen.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
09.07.2024 21:38
Marike ik plaats dit bericht niet om iemand gek te maken maar ter informatie dat het met het toegenomen aantal kampeermiddelen vooral na corona erg druk is op de overnachtingscampings. Nu in juni en juli en zelfs vorig jaar in oktober.
Maar het is ieders vrije keuze om het wel of niet te doen.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.07.2024 22:13
Snap ik Jan, ik bedoelde het in algemene zin.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
10.07.2024 06:57
Je noemt in je openingsbericht ook wel twee heel populaire campings. Wij reserveren die ook al enige jaren.
Best jammer dat het nodig is geworden. Wij houden er nog van om op goed geluk rond te reizen maar dat wordt steeds lastiger.
Daarnaast vind ik het jammer dat dit soort campings zo verelvuldig worden gebruikt voor maar één nacht, dat de sfeer ook echt die van 'maar één nacht' wordt. Mensen die het sanitair vies achterlaten want komen toch niet terug. Mensen die in de ochtend bij vertrek al vroeg herrie maken en niet in stilte hun ding doen. Als je niet bij het opengaan van poort wil vertrekken dan zul je toch om zes uur wakker zijn want niemand houdt rekening met de mogelijkheid dat je dat niet zou willen. En als je vraagt of het zachter kan heb je nog ruzie ook.
Geplaatst door: Vakantie
, Datum:
10.07.2024 08:36
Daarom heb ik besloten om niet een zogenaamde overnachtingscamping te zijn en een minimale overnachting van 3 nachten in te voeren. Ik weet dat ik daardoor minder bezoekers krijg, maar ik wil dat de gasten die er zijn een prettige verblijf hebben en er met plezier aan terug denken, als beheerder geeft dat mij ook een goed gevoel en voor iedereen een win win situatie.
Geplaatst door: Jaapj
, Datum:
10.07.2024 10:20
Misschien een beetje off-topic, maar het steeds meer voor 1 nacht op een camping staan zien wij ook in NL vaker gebeuren. We gaan graag als t maar even kan een weekend met de caravan op pad, je ziet veel campers die maar 1 nachtje staan, daarmee blokkeren ze iemand die een heel weekend of nog langer daar zou willen staan. Op zich niets tegen campers, maar dit vinden wij wel een negatieve bijwerking. Wat mij betreft zouden campings voor hoogseizoen en weekenden best een minimaal verblijf van 3 nachten mogen invoeren.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
10.07.2024 11:31
Durf eens 10 km oid verder om te rijden
Neem eens een iets andere route
Er zijn langs de bekende route,s meer campings als de bekende namen
Bulgneville en Pont au Vaux , NL bulk plekken
Zeker ih hoogseizoen nog vele andere campings
Plas eens naast de overvolle pot
Geplaatst door: Johann
, Datum:
10.07.2024 12:05
Idd labrador, gewoon verder van de autoroute, nooit problemen gehad. Wij gaan meestal via de N en D wegen. Veel mooier en altijd plaats op de campings.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
10.07.2024 13:25
Wij gingen begin Juni en hadden een overnachting in Bulgneville. We hadden een chaletje voor 1 nacht maar om 4 uur kwamen we aan en toen was de camping ook al complet. Dat hadden wel in het hoogseizoen maar had ik ook niet verwacht. En ook terug eind juni ook weer vol bij aankomst.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
10.07.2024 13:47
@vakantie,
Van welke camping ben je beheerder?
Ik ben/wordt nieuwsgierig?
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
10.07.2024 16:00
Eind Juni in macon gestaan.
In de avond nog plaats genoeg.
Camping was niet vol die nacht.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
10.07.2024 18:17
Inderdaad gewoon 20 km van de hoofdroute af, of gewoon 'n heel stuk RD of RN nemen. Weet 100% zeker dat op heel veel campings buiten de bekende namen die hier altijd voorbij komen gewoon plek is. Inderdaad niet Bulgneville, Macon etc maar neem bijv een iets grotere lus vanaf de snelweg en het komt goed. En nog veel leuker ook.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
10.07.2024 19:40
IPV tol rijden we vooral RN. Volop pareltjes van campings en nooit ver weg. Niets reserveren en altijd plaats. Van Nancy tot Lyon scheelt het ons, met caravan, één uur. Dat is voor ons te verwaarlozen omdat we daarmee niet in de file staan, goedkoper tanken, vers eten bij de supermarkt halen en onze vrijheid behouden. Reserveren hoeft echt niet, iets verder van de gebaande paden af denken is wel handig.
Geplaatst door: svdl
, Datum:
12.07.2024 10:11
@jaapj Ik zou er niet blij van worden als alle campings in het hoogseizoen een grens van 3 nachten gaan invoeren. Wij gaan af en toe in de buurt 1 nachtje met onze tent weg bij zomers weer. Kinderen groter en als de oudste er is kunnen ze prima 1 nacht alleen thuis zijn maar 3 nachten is best lang. En ik ben er achter gekomen door die 1 a 2 nachten je een heerlijk vakantiegevoel kan krijgen
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
12.07.2024 10:22
Ook ik zou niet naar campings gaan waar een verblijf van 3 nachten verplicht(!) is. Stel je voor dat de camping alsnog tegenvalt en je niet mag vertrekken. (Natuurlijk mag dat wel, maar dan na betaling van iets waarvan je niet hebt genoten). We hebben het over vakantie, niet over een gijzeling!
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
12.07.2024 10:48
En het mooie is dat iedereen zo vrij is als .... in Frankrijk.