Geplaatst door: Hennie
, Datum:
05.07.2024 14:41
We willen vanaf Zuid Holland naar Nantes. Ik wil het liefst Parijs vermijden, nu helemaal vanwege de olympische spelen, al is het wel de planning daar ’s morgens heel vroeg te zijn (schatting rond 05.30 uur).
Standaard wordt aangegeven in de routeplanner (met caravan): Rotterdam, Antwerpen, Lille, Parijs, Le Mans, Nantes.
De alternatieve route is Rotterdam, Antwerpen, Lille, Amiens, Rouen, Le Mans, Nantes.
En in beide routes kun je ook nog kiezen om via Brussel te rijden in plaats van via Lille.
Normaal gesproken rijden we op de heen- en terugreis graag via de tolwegen omdat het goede wegen zijn en het fijn rijden is met de caravan. Je kan dan prima doorrijden en hoeft niet door ieder dorpje heen. We kiezen dus bewust niet voor de route nationale op de heen- en terugweg.
We zijn benieuwd hoe de wegen op de alternatieve route zijn (via Amiens en Rouen), iemand ervaring mee?
Geplaatst door: Louis
, Datum:
05.07.2024 15:07
Prima te rijden over Rouen, Le Mans.
Naar de westkust pakken wij altijd deze route en afhankelijk van drukte en werkzaamheden over Antwerpen of Brussel.
Via Brussel kom je net voor Peronne weer op dezelfde route (A1).
Denk er bij Rouen wel om om op de borden te rijden (A28) en niet op de navigatie, (kijk even naar filmpjes/foto's over tunnel Rouen, o.a https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=19698}. Volg je de borden heb je geen tunneltjes.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
05.07.2024 15:17
En…….neem beter de Westerschelde tunnel ipv over/door Antwerpen. Zo veel rustiger en sneller
, Datum:
05.07.2024 15:59
Dat is wel een heel goede tip, niet via de navigatie vanwege lage tunnels, het zal je toch gebeuren. De borden met A28 aanhouden dus, bedankt!
Westerschelde tunnel staat ook genoteerd, gaan we opzoeken waar dat precies is.
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
05.07.2024 16:19
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
05.07.2024 18:26
Voor Rouen gaat de A28 over in de N28. Op de borden boven de weg staat de aanduiding Le Mans en Alençon. Deze dus volgen.
Na Le Mans volgen je Angers en dan Nantes. Wil je naar de Vendee dan volg je ipv Nantes de route Cholet.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
05.07.2024 20:06
Twee weken geleden nog in buurt van Nantes geweest (Puy du Fou). Gereden van antwerpen, lille, amiens, rouen ( weg door stad maar goed te doen), le Mans, richting Nantes. Prima snelweg, geen drukte, zeker aanrader om Parijs te ontlopen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
05.07.2024 20:23
Westerscheldetunnel met aanhanger is mij nooit goed bevallen. Eerste stuk prima maar na de tunnel was het wegdek echt drama. platen weg met drempels. het kan zijn dat dat inmiddels beter is geworden, maar destijds had ik het idee dat ik in een woonwijk met verkeersdrempels reed... Daarnaast nog tol betalen ook. Rond de tijd dat jullie Antwerpen voorbij rijden is het nog helemaal niet druk daar (wij doen namelijk hetzelfde met dezelfde route). Bij Lille wordt het iets drukker en dan thv Amiens de A1 af en je laat alle drukte achter je. Heerlijk rijden.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.07.2024 12:16
Ik zou deze route nemen: Antwerpen, Lille, Amiens, Rouen, Le Mans, Nantes.
Hoewel het lijkt dat deze langer duurt op de routeplanners is dat in de praktijk nauwelijks zo. Rond Parijs heb je veel meer kans op files. Daarnaast is de route mooier en het grootste deel een stuk rustiger. En, extra argument als je al vaker deze kant op bent geweest: het is weer 'ns wat anders.
, Datum:
06.07.2024 16:26
Bedankt allemaal voor de tips. Zo te lezen is het een meer dan goed alternatief om Parijs te vermijden. Alleen goed opletten om bij Rouen de A28 / N28 te volgen, dat had ik zonder dit forum niet geweten!
En als ik het zo lees is het toch beter de Westerscheldetunnel te vermijden met een caravan.
We kennen deze kant van Frankrijk niet, het is voor ons de eerste keer dat we hier naar toe gaan. De route is dus sowieso nieuw voor ons, maar een mooie route is natuurlijk altijd leuk. Dan kan het genieten al onderweg beginnen!
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
06.07.2024 17:17
Hennie@ben vorige week terug gekomen uit Frankrijk. Hebben zowel op de heen als terugreis de Westerscheldetunnel gepakt. Heerlijk rustig en prima weg ( er zijn veel slechtere in België). Familie die voor de 1e keer ook de tunnel hadden genomen appte me op hun 1 e stop…… wat een geweldig alternatief voor dat drukke vieze Antwerpen. Dus…… doe er mee wat je wilt…. Fijne vakantie!!!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.07.2024 19:23
Wij zijn 2 weken geleden thuis gekomen uit chateau gontier
Wij wilde ook Parijs vermijden
En hebben de route Rotterdam, Antwerpen, Lille, Amiens, Rouen, Le Mans, Nantes.( andersom dan😀)
Is een rustige weg,goed te doen en even langs als via parijs
, Datum:
07.07.2024 16:36
@Lia, even iets heel anders: hoe heb je de camping in Chateau Gontier ervaren? Kwam er 40 jaar geleden (ongeveer) met m'n ouders.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.07.2024 17:41
Hoi Hans
Wij stonden niet op een camping,maar hadden een huis gehuurd.
Ik moet zeggen dat het een mooi stad is en zo schoon, heb ik zelden gezien in Frankrijk.
, Datum:
08.07.2024 16:01
De meningen over de Westerscheldetunnel zijn dus verdeeld, maar de route is in ieder geval prima. Die gaan we dus zeker rijden. En de tunnel moeten we misschien maar gewoon proberen, dan kunnen we daar zelf over oordelen.
, Datum:
02.08.2024 15:14
Even een update hoe het gegaan is: we hebben gereden via Antwerpen, Lille, Amiens, Rouen, Le Mans, Nantes en het ging prima (we hebben niet de tunnel genomen). Geen oponthoud gehad en gelukkig zijn we ook de tunnels bij Rouen niet tegengekomen! Ik vond dat eerlijk gezegd best een beetje spannend, of we wel de juiste route zouden nemen, maar dat was eigenlijk heel eenvoudig. Mede dankzij de goede tips hier! Nogmaals dank voor jullie reacties. We gaan nu lekker van onze vakantie genieten.
Geplaatst door: conny
, Datum:
02.08.2024 15:26
Fijne Vakantie !
Al aan "les Machines" in Nantes gedacht? ( www.lesmachines-nantes.fr)
, Datum:
03.08.2024 10:47
@Hennie, fijn dat je nog even hebt gereageerd. Ben altijd benieuwd naar de afloop.
, Datum:
03.08.2024 18:02
@ Conny: dank je wel! We zijn zeker van plan Les Machines te bezoeken, dat lijkt ons erg mooi. Maar bedankt voor de tip!
@ Hans030: ik dacht dat een ander hier misschien ook iets aan heeft. Wij zijn erg geholpen door de tips hier.