Wie van jullie heeft een Eriba caravan?
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
26.06.2024 18:51
Hallo, wij gaan na de zomer de camper verruilen voor een Eriba caravan. Nu zei iemand ons dat wanneer het dak niet uitgezet is dat de toilet deur niet open kan. Indianen verhaal of waarheid? En mochten jullie nog meer tips hebben, kom maar op. Wij gaan voor een met twee zithoeken waarvan een een bed kan zijn of een vast bed en een zithoekje. Alvast bedankt.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
26.06.2024 19:27
Hoi Marijke,
Wij hebben al heel lang een Eriba met hefdak en met het dak dicht kan de toiletdeur gewoon open. Echter, waarom zou je het dak dicht houden? Wij hebben het in al die jaren slechts één maal dicht gehad en dat was met een zware storm. Meer vragen? Hoor het wel.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.06.2024 22:27
, Datum:
27.06.2024 09:00
Geplaatst door: Herman
, Datum:
27.06.2024 10:09
@Marijke,
Een tip van een oud Eriba gebruiker. Neem er een met een vast bed en een apart zithoekje. Wij hadden dat niet, maar dat heeft dan als nadeel dat je regelmatig het bed aan het opmaken en afhalen bent. Wij gaan op vakantie in het voor- en najaar, en de ervaring is dan toch dat je vaker binnen zit vanwege het weer. En ook met overnachtingen tijdens reizen is het lekkerder als je 's-avonds lekker kan zitten, en geen bed hoeft op te maken als je gaat slapen. Succes met de zoektocht.
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
27.06.2024 11:07
...en dan zit je dus , in voor/najaar, op zo.n klein bankje......
Wij hebben een ( oudere) caravan waarvan we de zithoek elke avond om moeten bouwen.
ECHT in paar minuten klaar . ( dun matrasje is opgerold...tafel naar beneden, uitrollen, daar zit het hoeslaken al omheen , dekbed erop....et voila )
Hebben , omdat we ook in voor/najaar gaan en niét naar echt zuidelijke streken, ( maar Alpen etc) de luxe van heel de avond op een gemakkelijke bank !
Omdat we geen twintigers meer zijn vinden wij het heel comfortabel zo. Heerlijk de beentjes op de bank na een lange wandeldag.
Succes.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
27.06.2024 12:34
Ga eens voor in het zithoekje zitten en sta dan een paar keer op.
Ik ben in een Eriva Touring wezen kijken en leek erg mooi maar toen ik in het zithoekje zat en ging opstaan stootte ik hard mijn hoofd. Toen was ik er wel klaar mee want iedere keer opletten dat je je hoofd niet stoot aan de kastjes gaat x mis..... en komt hard aan.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.06.2024 13:12
@Johann: voor onderweg misschien?
Geplaatst door: Johann
, Datum:
27.06.2024 22:25
Ook onderweg als er geen mogelijkheid is om ergens je behoefte te doen, kan je gewoon van het toilet gebruik maken.
Wij hebben ook een zitje aan de voorzijde, maar dit zit prima en we hebben nog nooit ons hoofd gestoten.
Geplaatst door: JaapJ2
, Datum:
28.06.2024 10:33
Beste Marijke,
Even terug naar je vraag, Eriba caravans met hefdak zijn er in twee smaken nl. Touring en Feeling..
Wij hebben een Touring 430 gehad en zijn nu de gelukkige eigenaren van een Feeling 442.
Met het hefdak naar beneden kunnen wij onderweg gebruik maken van de caravan inclusief toilet.
, Datum:
29.06.2024 15:16
Oh, ik dacht dat ik al eens antwoord had gegeven. Ik begrijp dat je onderweg gewoon naar de wc kan. Bank om ons hoofd te stoten hoeft niet, wij zijn al niet zo groot. En de verschillende modellen bestuderen gaan we zeker doen. Zal geen nieuwe worden, maar ook niet te oud.
Geplaatst door: Annemarie
, Datum:
29.06.2024 22:09
Wij hebben de Eriba Troll 540 en de wc deur kan gewoon open wanneer het dak naar beneden is.
Geplaatst door: Prudence
, Datum:
30.06.2024 12:53
Wij hebben een KIP gehad waarvan we elke avond het bed moesten opmaken.....
Ik vond het niet prettig! In de ochtend weer banken maken......ik vond het niet fijn! Nooit meer!
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
30.06.2024 22:50
Wij hebben dit jaar voor het eerst een caravan. Eriba touring 310. Gekocht in 2023 en zijn nu ermee naar zuid Frankrijk. Het is zo luxe en geniaal. Wij hebben een vast bed erin met lattenbodem en een apart zitje wat je eventueel kan ombouwen tot 3e bed. Ik wil nooit meer terug met de tent. Je staat in een notime op een plek maar bent ook weer zo weg. Ik zal ook echt voor een vast bed gaan als je het doet.
, Datum:
01.07.2024 09:28
Ja Macha, wij gaan ook zeker voor een vast bed. Wij hebben nu een camper en willen niet te veel inleveren.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
08.07.2024 19:00
Hoi Marijke,
Een goede keus om een Eriba aan te schaffen. De aanschafprijs is vele malen hoger, dan een gemiddelde caravan, maar behoudt ook zeker zijn waarde. Onze Eriba touring troll met 2 ombouwzits ( we willen niet anders ) bv, op een regenachtige dag bouwen we beide zits om en hebben een enorme ruimte voor ons en onze kids ( die wel al in een tentje slapen) hebben we inmiddels 8 jaar, en de waarde is nu nog gelijk als de aanschafprijs. Het voordeel van het hefdak is dat je een veel betere wegligging hebt, en daardoor minder brandstof verbruikt. Het slapen in een eriba geeft je nog wel het tentgevoel wat wij zo fijn vinden door het hefdakje en de ventilatie.
Het is gewoon een prachtige caravan die zich echt onderscheidt van de rest. Succes met de beslissing!
Tegenwoordig kun je er hele mooie op maat gemaakte luifels bij bestellen, bv atoma want een voortent hoort eigenlijk niet bij een Eriba ;)
Geplaatst door: Anne
, Datum:
09.07.2024 15:26
Wij hebben een Eriba 554 gehad. Met frans bed en rondzit die om te bouwen is als groot bed. We hebben hem 14 jaar gehad en kregen er bij dealer meer voor dan dat we ervoor betaald hadden. Dus heeel waardevast!
Geplaatst door: J
, Datum:
09.07.2024 16:36
Er is een grote vraag naar gebruikte caravans waardoor de prijzen enorm hoog liggen .
Jammer voor de kopers, maar aantrekkelijk voor de huidige bezitters van een caravan.
, Datum:
10.07.2024 14:37
Bedankt voor de goeie uitleg Nika, ja twee ombouwbare zitjes is ook een optie. Wij gaan niet voor een splinternieuwe maar 2e hands. Zijn ook nog prijzig genoeg, maar dan heb je ook wat. Wij willen nog een deze zomer met de camper op pad en dan kijken om te verkopen. Hebben we gelijk een mooi startbedrag voor een Eriba. Zinnenin!