Wat uitzoekwerk Parijs gedaan voor komende zomer
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
21.06.2024 11:58
Er zijn toch veel mensen die aan het nadenken zijn over Parijs wel/niet komende zomer... of hoe zien de evt. wegafsluitingen eruit. Eerder is hier al een overzicht geplaatst over evt. wegafsluitingen. Ik ben deze eens na gaan kijken op google maps en erachter gezet of het voor ons consequenties heeft op onze route van Brabant naar de Dordogne.
En ik dacht.... misschien helpt het andere mensen ook in hun beslissing om wel/niet over Parijs te gaan.
Ik heb gekeken welke wegen wij nemen als wij vanuit Brabant naar de Dordogne rijden. Dat is volgens mij de A1-A3-A68 en dan verder op de A10.
Als dat zo is lijken we niet al te veel hinder te ondervinden van de “gedeeltelijke” weg/baanafsluitingen voor de Olympische Spelen. Ik heb achter de wegen een --> gezet met opmerking of we er overheen komen ja/nee....
Deze Olympische routes bieden directe toegang tot de wedstrijdlocaties om de reizen van geaccrediteerde deelnemers en personeel te vergemakkelijken.
De routes worden op 15 juli geactiveerd langs de volgende wegen
• A1 tussen Roissy Charles de Gaulle en Porte de la Chapelle tot 11 september --> is een kilometer of 12 over deze weg
• A4 tussen Collégien en Porte de Bercy tot 13 augustus en van 30 augustus tot 8 september --> komen wij als het goed is niet
• A12 tussen Rocquencourt en Montigny le Bretonneux tot 13 augustus en van 27 augustus tot 8 september –> komen wij niet (is andere kant Parijs)
• A13 tussen Porte Maillot en Rocquencourt tot 13 augustus en van 27 augustus tot 8 september --> komen wij niet
• De perifere ringweg, van Porte de Vanves naar Porte de Bercy, via het noordelijke deel tot 13 augustus en van 22 augustus tot 11 september --> Komen wij paar kilometer overheen (aansluiting van A3 naar A68) volgens mij
• Ringweg La Défense tot 13 augustus en van 22 augustus tot 11 september --> is aan westkant Parijs??
• Andere wegen ?? --> hier geen inzicht in omdat hier geen wegnummers van bekend zijn.
Deze Olympische routes omvatten slechts één rijstrook op de hoofdweg. De overige rijstroken zijn toegankelijk voor niet-geaccrediteerde gebruikers.
Bovenstaande natuurlijk geen garanties en als ik een wegnummer over het hoofd heb gezien hoor ik het natuurlijk ook graag, maar...... ik denk dat dit het dan een beetje is voor ons........
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
21.06.2024 12:38
Mocht je de Francilienne nemen (N104/A104) dan valt het volgens mij helemaal erg mee.....
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
21.06.2024 16:59
Het zal ook niet de (baan-)afzettingen zelf zijn die voor vertragingen zullen zorgen, maar de ellende die het met zich meebrengt a.g.v. in-/uitvoegen, ritsen, zoekende weggebruikers, misstanden en verkeerde afslagen. Het is normaal gesproken al een drukke route en zo'n evenement zorgt voor extra verkeer (er naar toe en er omheen), wat ook nog eens voor een extra belasting op de capaciteit geeft.
Het is trouwens de A86 (en A4) en niet de A68...
We hebben m.u.v. afgelopen twee jaren, altijd prima via die route zonder vertraging langs Parijs kunnen rijden. Twee jaar geleden op de heenweg drama, uur extra reistijd door 3 ongevallen op de genoemde route. Vorig jaar door reguliere drukte en ongevallen op andere omliggende wegen op de heenweg anderhalf uur en de terugweg 45 minuten vertraging.
Veel succes (en geluk), ik hoop voor jullie oprecht dat je aanname klopt. Ik ben blij dat wij (richting Vendee) met 20 km extra en een rustigere route er lekker omheen kunnen rijden via Amiens-Rouen-Le Mans.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
22.06.2024 09:12
Wij nemen op de heenweg ook de route via Rouen/ Le Mans, maar we gaan naar meerdere bestemmingen en daardoor terug wel via Parijs (en in een weekend). We kijken een week van te voren een paar keer op de site van autoroutes.fr / previsions trafic om te bepalen of we de A104/ N104 nemen ten oosten van Parijs of een grotere boog (deels via RN) nemen. In elk geval nemen we zeker niet de wegen die dichterbij het centrum lopen, zoals de A86 en BP.
Geplaatst door: Marsmuziek
, Datum:
25.06.2024 15:33
Ik twijfel nog enigszins over de route.
Ik zie dat veel mensen Parijs vermijden, echter zijn dit veelal de mensen die overdag gaan rijden.
Zelf gaan wij in de nacht rijden en zouden dan tussen circa 04:00 en 05:00 door Parijs rijden. Gevoelsmatig zou dit weinig tot geen problemen moeten opleveren. Maar dit kan ik niet concreet onderbouwen. Mocht iemand dit wel kunnen, dan hoor ik het graag!
Wij rijden in de nacht van 19 op 20 juli naar Argeles sur Mer. Ik kan mij voorstellen dat rond die datum het ook geen pretje is om rond 12:00 uur bij Lyon te rijden (route om Parijs te ontwijken)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
25.06.2024 20:29
Ik zou richting Argeles sowieso de route via Lyon kiezen!
Dat weekend (en weekend erop) gaan over het algemeen wel de meeste Nederlanders richting het zuiden…dus denk dat het overal wel druk is. Mocht het na Lyon die zaterdag extreem druk zijn kun je altijd nog net voor Lyon de A89 nemen richting cl.Ferrand en via A75, maar ook op die route is het op zaterdags druk!