Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.06.2024 12:39
Wij willen morgen naar Saint Malo
Nu hebben we een hond en die gaat ook mee want het is voor ons 2 uur rijden
En willen hem niet zolang alleen laten
Nu las ik ergens dat je ook een parkeerplaats hebt waar je een mooi zicht hebt op het dorp.
Omdat onze hond niet zoveel kan lopen...
Weet iemand dit??
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
17.06.2024 14:31
Weet niet waar dat uitzicht is..máár let op...verschillende delen boulevard, daar mag je niet met een hond op. Wij , met de hond, hebben dus dikwijls andere routes moeten nemen.... ( ook wel mooie delen gelopen hoor, maar dus niet "hoog" zodat je uitzicht had)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
17.06.2024 20:00
Saint Malo of Mont Saint Michel? Ik vraag dit even omdat je het over uitzicht hebt op het dorp. Ik weet verder het antwoord niet, maar even check. Saint Malo kun je niet echt een dorp noemen.
, Datum:
18.06.2024 14:59
Ik bedoelde de abdij
We zijn geweest was gelukkig niet zo druk
Echt prachtig oom te zien en gelukkig was het net droog geworden
Geplaatst door: janveenman4@hotmail.com
, Datum:
18.06.2024 18:34
De wallen van Saint-Malo : uw hond is hier welkom
Op de wallen van Saint-Malo zijn blijkbaar nu honden toegestaan.
Het was lange tijd verboden voor honden.
Maar na een oproep aan het VVV-kantoor van Saint-Malo op 1 september 2023 werd ons bevestigd dat honden nu aangelijnd op de wallen zijn toegestaan. Ook hebben verschillende Wouafer's ons de informatie gegeven door te zeggen dat honden nu aangelijnd op de wallen mogen.
De wallen van Saint-Malo in Bretagne omringen de oude stad. het is een bevoorrechte plek om te wandelen die zich uitstrekt over een lus van 2 km en die de deuren voor u opent vanuit een essentieel gezichtspunt op de oude versterkte stad. De wandeling wordt door de inwoners van Saint-Malo gewoonlijk “Le tour des Murs” genoemd.
Uiteraard hangt deze toestemming af van het gedrag van de hondenbezitters, dus om te kunnen blijven genieten van deze majestueuze plek met een adembenemend uitzicht op de zee, moet je respectvol zijn! Hondje aangelijnd en uitwerpselen verzameld! 😉
Geplaatst door: janveenman4@hotmail.com
, Datum:
18.06.2024 18:37
Mont Saint Michel ook hier mogen honden in, uiteraard niet in de abdij of kerk.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
18.06.2024 20:04
Le Mont-Saint-Michel zou ik echt niet met hond of kleine kinderen bezoeken... Het is (bijna altijd) erg druk en relatief nauwe straatjes. Dat is voor de hond en/of kind geen plezierige situatie.
Voor St Malo zijn er heel wat parkeerterreinen beschikbaar rondom de haven en vesting, wel betaald en ook vaak druk. Even op Google Maps oriënteren is mijn advies.
, Datum:
19.06.2024 13:41
Daarom zijn we ook niet helemaal ernaar toe gegaan
We gaan een keer terug als de hond er niet meer is( hopelijk duurt dat nog jaren)
Of we gaan vanuit Nederland en dan een airbnb huren in de buurt.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
20.06.2024 22:25
Er rijdt een bus vanaf de P+R.Hypodrome De hond mocht daar niet met mee. Wij werden op de heenweg wel toegelaten en retour niet. Erg vervelend. Mijn man is toen met de bus meegegaan om de auto te halen om mij met de hond weer op te halen. Puntje dus om rekening mee te houden.