Geplaatst door: Juultje
, Datum:
15.06.2024 16:52
Bonjour,
Waren er eerdere jaren nog wel eens topics gericht op de vakantievoorpret, de voorbereidingen en beetje in de stemming komen, nu kan ik deze dit jaar niet vinden.
Gezien het herfstige weer hier in NL, merk ik dat ik graag alvast mijn blik richt op de vakantie. Even bezig zijn met die fijne dagen op de camping, warme zomeravonden, niets hoeven...
Vandaag uit pure wanhoop (tikkeltje overdreven natuurlijk) bij de Kruidvat een leuk solar campinglichtje voor op de campingtafel gekocht. Echt nodig? Vast niet, maar wel even fijn om iets van het campingleven voor te bereiden.
De controlebeurt bij de garage voor de vouwwagen staat gepland, ook weer een vinkje gezet.
Wie o wie is er ook al een beetje met de voorbereidingen bezig?
Zelf het topic over de route rondom Parijs heb ik heerlijk zitten lezen 😀
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
15.06.2024 18:05
Met dit weer kan ik ook niet wachten tot het zo ver is. Dit jaar geen Frankrijk maar Denemarken. Hopelijk met wat beter weer dan nu. We gaan pas 1-8 wegens drukte op het werk van man. Het lijkt nog zo ver weg!
Alleen in gedachten mee bezig nog want ik heb nog een schooljaar af te ronden en dat is ook altijd best druk.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
15.06.2024 18:08
Tja, mijn vakantie voorpret begint al rond kerst. Kijken waar we heen gaan, wat daar te doen is, campings zoeken, de routes maken die ik wil rijden met tussenstops, wat daar te doen is, en noem maar op. En als ik terug kom van vakantie begin ik alweer rond te kijken voor het volgende jaar. Of te wel, ik heb het hele jaar voorpret.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
15.06.2024 18:29
Zelfde hier als Herman. Hele jaar mee bezig, ene keer meer dan de ander. Altijd het lijstje aanvullen met interessante bestemmingen etc. Laten we hopen dat het in juli in west Frankrijk lekker weer is, want zo toe aan een zonnige vakantie. Desnoods 30-35 graden.
Geplaatst door: ® heho
, Datum:
15.06.2024 19:30
Hier ook net hotel geboekt voor onderweg en even gemaild met de camping met nog wat vragen ...
Je moet wat als je net op 15 juni de verwarming in huis iets hebt op moeten draaien :-(
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
16.06.2024 08:35
Vorige week een tolbadge besteld die kwam gister binnen. Ook al even naar de ANWB geweest voor wat kaarten en naar decatlon al is het maar om een beetje in de sfeer te komen. Verder een zomerjurk, nieuw badpak en waterschoenen gekocht.
Nog 5 weken werken en dan begint de vakantie.
, Datum:
16.06.2024 08:37
Ha, leuk om reacties te krijgen!
En ook voor Denemarken geldt vakantievoorpret! Mss nu wel meer dan eerdere jaren of zijn jullie al vaker in Denemarken geweest?
En de vakantievoorpret het hele jaar rond, heerlijk 😀 En heel herkenbaar! Ook al gaan we terug naar dezelfde camping, we hebben nog genoeg te zien en te ontdekken in de regio. Kleine camping, grote regio, zeg maar. Dus inmiddels ben ik al aan het bekijken waar ik nog graag naar toe zou willen, of er nog mooie routes in de regio (en regio ernaast) zijn, bv Bastide routes of zlef te maken routes langs mooie stadjes.
En ook hier het overnachtingshotel geboekt 😀 Eerder zetten we de vouwwagen op een overnachtingscsmping, maar na 2x regen kiezen we voor iets meer comfort.
Komende dagen lijkt het beter weer in NL te worden en dat zal zeker bijdragen in de voorpret, want dan begint het te kriebelen om de eerste spullen klaar te gaan zetten. Zin in!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
16.06.2024 09:20
Hoi Juultje,
Leuk om te lezen. Gaan jullie altijd naar dezelfde camping of nu toevallig een keer?
We zijn al eerder in Denemarken geweest maar pas één keer om te kamperen. Wij reizen ook met vouwwagen en zetten die zelfs voor één nacht op. Combi Camp dus kun je snel klappen. Terug onderweg hebben we hem wel eens langs de snelweg even open geklapt om te laten drogen. Voor thuis was de andere dag heel slecht weer verwacht dus onderweg gezorgd dat de tent droog werd. Alle spullen op de achterbank gelegd dus thuis kon het ding zo naar de stalling. (We waren zonder kinderen)
Iedereen nog veel plezier met de voorpret en een fijne vakantie.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
16.06.2024 12:16
Wij zijn nu ruim een week thuis van rondreis Frankrijk van haast 8 weken. Dit jaar voor het eerst zo lang ivm pensioen. Wat feest was het,ondanks dat het weer soms bar en boos was. Maar nu alweer voorpret voor eind augustus tot eind september. Gisteren de nieuwe schuifluifel binnen gekregen,ben benieuwd hoe dit bevalt.
Fijne voorpret en vakantie allemaal.
Geplaatst door: Michelle
, Datum:
17.06.2024 08:35
De lol begint meestal met een documentaire over een regio of kasteel o.i.d. Zeg maar een beetje toeval 😀
Frankrijk heeft echt ongelooflijk veel te bieden.
Na het kijken van de docu gaat het speurwerk beginnen om binnen een straal van een uur rijden vanaf accommodatie leuke bezichtigingen te kunnen doen.
Geplaatst door: roelm
, Datum:
17.06.2024 11:00
Wij gaan voor het eerst met een eigen vouwwagen naar Zuid Frankrijk.
We kennen de camping wel, omdat we daar al een paar keer een tent gehuurd hebben. Maar nu dus met eigen matriaal.
De voorbereiding is dus o.a. dat we afgelopen week de vouwwagen weg gebrach hebben voor een controle en nieuwe banden.
En we proberen hier en daar wat spulltjes bij elkaar te zoeken, zoals laatste een leuke aanbieding voor 2 stoelen en een kunssttof servies.
De overachtingshotels zijn ook geboekt. Wij zijn er (bijna) klaar voor !
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
17.06.2024 12:53
Marktplaats can be your friend... voor het zoekenvan spulletjes. Voor een hoop kampeerspullen is nieuw kopen niet noodzakelijk, zeker als je nog verkennend bent. Een nieuwe kopen kan na 1-3 jaar proberen altijd nog.
, Datum:
17.06.2024 16:32
We zijn al eerder naar deze camping geweest, vanwege de mooie omgeving, nog niet enorm toeristisch en fijne camping.
Hier begint de voorpret echt te komen als de Tour de France weer begint. Ik ben geen wieler liefhebber, maar de Tour vind ik oprecht leuk om te kijken vanwege de verschillende gebieden en herkennings momenten. Vorig jaar kwam de Tour de Femme vlakbij langs en zijn we daar gaan kijken, echt leuk!
En 8 weken rondtrekken, hoe heerlijk!!
Wij kamperen nu al veel jaar met een vouwwagen. Voor nu verwachten we dat we ook een vouwwagen houden als de kinderen niet meer mee gaan. We hebben nu een behoorlijk grote Jamet en de volgende zal een kleinere, maar vooral makkelijker op te zetten vouwwagen zijn.
En idd, toevallig van de week nog een extra kastje via MP gekocht. Ideaal!
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
17.06.2024 19:06
Heerlijk, de voorpret bestaat bij mij altijd uit alvast veel doe-tips en de mooiste wandelroutes te zoeken in de omgeving van de camping!
Vaak kijk ik daarvoor ook op websites van dichtbij gelegen campings en in reviews van de camping zelf.
Tips voor Entrevaux en omgeving nog steeds welkom!
De laatste weken altijd de hele uitrusting nakijken, nieuwe wandelschoenen kopen omdat ze weer al niet meer passen bij de kids enz.
Pas nog nieuwe witte lampionnen gekocht bij Ikea, verder ook bijna alles op marktplaats.
We gaan ook al bijna, heerlijk! 5 juli krijgt Zuid vakantie en hopen we gelijk te vertrekken!