Route naar Ruoms en omleiding Le Teil
Geplaatst door: Fam Janse
, Datum:
14.06.2024 13:34
Hallo,
wij gaan dit jaar voor het eerst naar Ruom en zijn ons natuurlijk al een beetje aan het inlezen. Nu zijn er toch nog wat vragen. Voor de info: we rijden met een caravan.
Ik zag via de routeplanner van Michelin dat er best wel wat bochten en versmallingen zijn in de het laatste gedeelte van de route. Is dit te doen met een caravan of raden jullie een andere route aan?
Ook zouden er nog werkzaamheden zijn bij Le Teil. Is dat ook nog voor dit jaar van toepassing en hoe zouden we dan moeten rijden? zijn hier ergens routes van te vinden want dan is het handig om dit op papier bij te hebben.
we horen graag jullie reacties op beide vragen en alvast bedankt.
Petra
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
14.06.2024 14:09
Je kunt het beste de volgende afslag Viviers nemen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
14.06.2024 15:02
Dat is afrit nr 18
Nyons
Valreas
Pierelatte
Viviers
Na de peage op de rotonde rechts af
En dan Viviers aan houden
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
14.06.2024 17:36
Wij zijn nu in Pradons op 2 km van Ruoms.
Heerlijke omgeving en goed fietsen en wandelen. Grote Super U in Ruoms.
, Datum:
14.06.2024 20:23
En ,hoe was de weg er naar toe ?
Want dat was de vraag !!
Geplaatst door: ® Jan K
, Datum:
14.06.2024 20:46
Wij zitten iets verderop. Mijn navigatie gaf al aan dat er bij la Teil een inrijverbod is.
Dus ik ben voortijdig over Privas gegaan. Dan ga je automatisch bij Aubenas langs.
Dan volgt vanzelf Ruoms.
Gaat prima deze weg en is zeker niet om.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
14.06.2024 22:05
In ieder geval niet afslag 17 nemen op de A7. Deze route gaat door smalle straatjes en veel drempels. Neem afslag 18 en je navigatie stuurt je de juiste kant op.
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
15.06.2024 08:50
De route door Le Teil is nog altijd goed te doen, maar - zoals al jaren het geval - wel vaak erg druk, want je gaat dwars door het dorp.
Er wordt al enige jaren gewerkt aan een omleiding door de omliggende heuvels, maar deze is nog niet helemaal klaar. De contouren ervan zijn wel al goed te zien op Google-maps. Zal een verademing zijn voor het dorp als deze klaar is!
, Datum:
15.06.2024 09:16
Door Le Teil is gewoon VERBODEN
Je mag met de caravan/aanhanger er gewoon niet meer door heen
En dit is reeds een aantal jaren zo
, Datum:
15.06.2024 09:22
Geplaatst door: Anja
, Datum:
15.06.2024 21:00
Ze zijn druk bezig met de aanleg van een nieuwe rondweg bij Le Teil. Waarschijnlijk medio 2025 in gebruik en ook weer toegankelijk voor vrachtverkeer en caravans.
Voor nu is via Viviers de gemakkelijkste weg voor auto's met caravans (onze ervaring).
Geplaatst door: Fam Janse
, Datum:
16.06.2024 13:37
bedankt voor de reacties. nog 9 weken en dan gaan we het beleven
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
17.06.2024 08:22
Buiten dat het verboden is voor auto's met caravan en grote campers wordt de doorgang door Le Teil ook enigszins verhindert door grote betonnen barricades in de straat door Le Teil. Ook na het dorp (als je er toch door bent gereden) is zo'n barricade geplaatst. En tenslotte ligt er op die route een politiebureau, net na die laatste barricade.
Vorige week ben ik er nog (met solo auto) doorgereden. Ook ik verblijf momenteel in Pradons, mooie omgeving met momenteel heel mooi weer.