Geplaatst door: Marielle
, Datum:
30.05.2024 22:49
Vanuit Argeles sur mer willen we graag in de zomervakantie uitstapje(s) maken naar Spanje. Omdat het niet zo ver is, willen we dat wel een paar keer gaan doen. Ik las dat de kustroute de moeite waard is. Wat zijn voor jullie de aanraders? En kun je evt ook iets met elkaar combineren op 1 dag? Ben benieuwd naar tips:)
Alvast bedankt voor de antwoorden:)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
30.05.2024 23:06
De route langs de kust is mooi en goed te combineren met een bezoek aan Figueres, het museum van Salvador Dali.
Terug via de snelweg.
Geplaatst door: Bert23
, Datum:
31.05.2024 06:06
Via de D914 naar El Port de la Selva. Leuk vissersplaatsje. Dan door naar Cadaqués. (Woonplaats van Salvador Dali). Vanuit daar via Rosas naar Empuriabrava en zo via Figueras weer terug naar Frankrijk evt. Via de AP7. Op maandag is er volgens mij markt in Cadaqués, dus best druk.
, Datum:
31.05.2024 08:55
@Bert; de plaatsjes El Port de la Selva, Cadaques en Empuriabrava die je genoemd hebt, kun je die wel in in 1 dag aandoen, wordt dat niet teveel?
Geplaatst door: As
, Datum:
31.05.2024 11:06
Als je in Figueres het museum wil bezoeken of in Cadaques het huis van Dali, regel dan van tevoren kaartjes. Wij konden eind oktober pas na 3 uur wachten bij het Dali-huis terecht, dus hoogseizoen is reserveren echt een must.
Geplaatst door: Bert23
, Datum:
31.05.2024 14:53
@Marielle, de rit langs de plaatsjes die ik noemde is in 1 dag goed te doen. Als je ook het museum in Figueras wilt bezoeken dan is teveel. Je bent wel een paar uur zoet om het Dali-museum alles te zien. Wel héél mooi moet ik zeggen. In de zomermaanden is het druk voor de kassa. Best een lange wachtrij van mensen. In Empuriabrava heb je leuke, goede eettentjes met heerlijke tapasgerechten. Ook El Port de la Selva en Cadaqués kun je leuke restaurantjes vinden. Figueras is wat drukker en parkeren is niet altijd makkelijk. Files in de straatjes.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.06.2024 08:18
Vergeet ook de leuke plaatsen in Frankrijk zelf niet: Carcassonne (wel stevig stukje rijden maar over snelweg), Collioure, Orgues du Tet, Prades en Villefranche de Confluent. Ook prachtig: Chateau de Queribus of Chateau de Peyrepertuse en de Gorges du Galamus.
, Datum:
02.06.2024 12:16
Collioure lijkt me leuk om naar toe te wandelen vanaf de haven Argeles. En dan terug te gaan met de boot. Heeft iemand dit (recentelijk) gedaan? Ik begrijp dat t nogal druk is met parkeren. Nu gaan we wel pas vanaf half augustus, maar dan is t natuurlijk nog steeds druk in zulke dorpen.