Route Ile de Ré vanauit Antwerpen (weekdag in juni)
Geplaatst door: Dirk
, Datum:
29.05.2024 19:32
Iemand ervaring met de meest aangewezen route naar Ile De Ré vanuit Antwerpen.
Via Rouen en Parijs vermijden of toch maar via Parijs....we rijden op een weekdag in Juni....
Alvast bedankt voor de reactie en tips.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
29.05.2024 20:12
Verschillende keren naar Ile de Ré gereden via Lille, Amiens , Rouen. Overnachting gedaan bij La Flêche, camping la route d’or. Volgende dag door naar eindbestemming
Prima rustige route
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
29.05.2024 20:33
Ik zou altijd de route via Rouen/ Le Mans/ Angers nemen. Alleen de laatste 25 km is binnendoor (neem de weg links van de hoofdweg, dus niet D137 maar D10/D9 langs de kust). Maar, ook de route via Parijs/ Orleans/ Tours is laatste 25 km binnendoor overigens.
Prima route via Rouen/ Le Mans, voordeel dat deze veel rustiger is dan via Parijs (en mooier qua landscjap). En inderdaad overnachten kan op veel plekken. La Fleche wordt genoemd, maar in die hoek heb je ook leuke overnachtingscampings in Le Lude en Durtal. En nog veel meer, ook "boven" Le Mans nog voldoende (zeker in juni).
Geplaatst door: J
, Datum:
30.05.2024 10:12
Vroeger reden we vaak via Rouen, dat is een prachtige route. Willen dat nog eens doen.
Lees nu veel over problemen met tunneltjes wanneer je met een caravan via Rouen rijdt.
Iemand daar ervaring mee de laatste jaren? Kan me niet herinneren dat we er ooit problemen gehad hebben maar misschien is er iets veranderd?
, Datum:
30.05.2024 15:28
Onderstaande reactie van Jan 56 even gekopieerd, hij is gedateerd van 22-8-2022.
Ik kan alleen maar beamen dat deze route heel makkelijk rijd en je niet bang hoeft te zijn voor te lage tunnels.
Maak je geen zorgen het is reuze simpe.
Het is een perfecte route over de A28 via Rouen en Le Mans.
Als je Rouen nadert en dus over de A28 rijdt gaat deze over in de N28. Je houdt Le Mans aan.
Kijk op de borden boven de weg en volg niet téveel de navi op telefoon.
, Datum:
30.05.2024 15:35
Geplaatst door: J
, Datum:
31.05.2024 20:18
Bedankt voor de duidelijke uitleg.