Pech-hulp via autoverzekering of toch ANWB ?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.06.2024 15:27
@essie. Ja dat klopt
Wij hadden geen pech,maar schade
Er lag een hert op de tolweg,daar reden wij s' nachts overheen
Scheur in de benzinetank.
Geplaatst door: ® Enrico
, Datum:
25.08.2024 11:24
Op weg naar Cote 'd Azur grote trouble met onze Automatische Transmissie van onze Ford EcoSport ter hoogte van Langres péage A31-west afrit #7. Vanaf achter de betonnen barrier rechtstreeks gebeld nr.17 met de particuliere hulpdienst en binnen het uur werd de auto en aanhangwagen afgesleept naar plaatselijke Renault dealer. Vandaaruit contact opgenomen met ANWB Alarmcentrale en Ford Assistance NL. Later bleek dat beide instanties elkaar informeren wat dossier betreft. Uiteindelijk gekozen voor verdere hulp van de ANWB (43 jaar lid). Diagnose van de bak was: 'onherstelbare schade', dus de EcoSport moest gerepatrieerd worden en we kregen voor de rest van de vakantie (21 dgn) vervangend vervoer in de vorm van een splinternieuwe Opel Astra Sport Tourer (5km) met trekhaak en extra kentekenplaat. Prima geregeld door de ANWB en we konden dit voertuig na thuiskomst in NL binnen 10km inleveren. Een pluim voor de ANWB en de reparatie van de EcoSport is voortreffelijk door de Ford dealer en Ford NL prima afgehandeld.
Repatriëring in opdracht van de ANWB via zusterorganisatie Logix / Van Egeraat is ook zorgvuldig uitgevoerd. Mbv de Ford DashCam is deze operatie tot aan de dealer in NL in beeld gebracht. EcoSport heeft geen enkele zichtbare schade opgelopen tijdens deze logistieke operatie. TOP !
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
25.08.2024 15:11
Wil ik dan toch graag een tip doorgeven voor als je auto gerepatrieerd moet worden. Maak foto's van je auto vanuit alle hoeken voordat die meegenomen wordt.
Wij hebben ooit meegemaakt dat de auto ook naar Nederland gerepatrieerd moest worden en gelukkig hadden we foto's gemaakt want toen we een paar weken later bij de garage kwamen was de motorkap en het dak van de auto zwaar beschadigd. De garage had het formulier die mee gaat met de auto ondertekend zonder eerst dat formulier na te kijken.
Heel veel ellende mee gehad maar de ANWB had het gelukkig perfect opgelost door alle schade te vergoeden. En natuurlijk stonden we sterk door die foto's.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
26.08.2024 16:53
Even een waarschuwing. De ANWB heeft de regels voor de hulp dit jaar fors gewijzigd. Het is nu als volgt. Bij pech wordt eerst gekeken of de auto binnen 2 dagen te herstellen is. Zo ja dan moet je wachten tot de auto is gerepareerd. Zo nee dan heb je recht op een vervangende auto voor de duur van de vakantie ( max 21 dagen). Er wordt dan gekeken
of de auto gedurende jouw vakantie kan worden gerepareerd. Zo ja wordt de auto ter plaatse gerepareerd, ongeacht de kosten, die uiteraard voor eigen rekening zijn. Aan het eind van de vakantie kan op de terugweg de eigen auto worden opgehaald, en de leenauto weer worden ingeleverd. Als de auto niet tijdens jouw vakantie kan worden gerepareerd wordt deze naar Nederland vervoerd. Hotel en verblijfskosten, alsmede op- en terugbrengen van de leenauto zijn op eigen kosten, tenzij er is gekozen voor het uitgebreide (duurdere) hulppakket. Deze wijziging van het pakket is heel slecht gecommuniceerd, waardoor al vele vakantiegangers zijn verrast. Uitsluitend de prijsverhoging, die wel is gecommuniceerd.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
27.08.2024 15:25
Voor wat betreft de hulp en 2 wachtdagen, dat is al jaren zo. Ook dat een auto opgehaald kan worden na reparatie in het buitenland. De enige echte verandering die ik echt heel vervelend vind is geen vervangende chauffeur meer als de bestuurder uitvalt en de partner de auto niet terug kan rijden. Dit stond in de laatste Kampioen van vorig jaar en blijkt te kloppen na telefonisch navragen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
27.08.2024 16:15
En die optie hebben ze toegevoegd aan hun (doorlopende) reisverzekering
Echter bestaat de mogelijkheid dat ze dat volgend jaar weer terug draaien ivm de ophef
En dat het voor reizigers zonder auto/caravan (vliegtuig) geen toevoeging ih pakket is
Ze zijn geschrokken vd ophef over deze clausule wisseling
, Datum:
28.08.2024 14:55
Goed dat ik het lees
Heb meteen mijn polis aangepast met vervangend chauffeur
Kom anders nooit thuis😀
En dat voor €1,45
Geplaatst door: Essie
, Datum:
29.08.2024 17:56
Vreemd dat al die wijzigingen gedaan worden zonder het te communiceren. Ik heb nog nooit bericht gehad dat het pakket gewijzigd is. M’n huidige pakket aanpassen kan niet, dat wordt niet meer aangeboden. Dan verval ik in een van de nieuwe pakketten, die echt veel duurder zijn dan wat ik nu heb.
@ Lia: ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt kunnen aanpassen voor dat bedrag. Ik zie het ook bij de reisverzekering niet staan.
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
29.08.2024 18:03
De oude pakketten zijn minder volledig en de wijziging is wel gecommuniceerd, in de laatste Kampioen van 2023.
, Datum:
29.08.2024 19:06
Ok heb gewoon ingelogd op mijn doorlopende reisverzekering en dan kon ik de polis aanpassen.
Dan moet je autohulpverzekering aanvinken.
Had ook contact met de anwb gehad.
Geplaatst door: Essie
, Datum:
29.08.2024 20:31
@ Carolien: Bij ons gaat de Kampioen ongelezen bij het oud papier. Ik zal vast niet de enige zijn die de Kampioen nooit leest, dat lijkt me niet de juiste manier om klanten te informeren over wijzigingen in de dekking van het wegenwachtpakket of de reisverzekering. Dan verwacht ik iets per mail of per post, het gaat toch om belangrijke informatie.
Het verschil tussen ons pakket en het huidige wat er het meest op lijkt is dat wij geen woonplaats service hebben. Dat is voor ons het grote prijsverschil niet waard. Onze garage zit in onze woonplaats, dus die kunnen we dan bellen.
@ Lia: bij een nieuwe reisverzekering kost dat €2,89 zie ik. Ik zal morgen eens inloggen bij de reisverzekering en kijken of dat bij ons ook een optie is en wat het dan kost. Er is wel een gedeeltelijke overlap met de wegenwacht. Dat is een beetje dubbelop dan.
, Datum:
29.08.2024 21:09
Die overlap klopt maar er is toch verschil
Dit zei de anwb:
Je hebt momenteel de dekking autohulpverzekering niet meeverzekerd. Via de wegenwacht heb je geen recht op een vervangende chauffeur.
Er staat inderdaad dat het mogelijk overlap heeft met je wegenwacht pakket. Maar er zit wel verschil in de dekkingen.
Er is zeker overlap met de wegenwacht maar een vervangend chauffeur biedt de wegenwacht niet. Dat wil je graag las ik...
Daarnaast wordt je vanuit de reisverzekering (met de autohulpverzekering dekking) ook geholpen wanneer je auto niet meer kan rijden door een ongeval. Bij de wegenwacht is dit alleen bij pech.
Mischien is het verschil in prijs hoelang je lid bent?
Ik ben 40 jaar lid..
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
30.08.2024 08:23
Eerlijk gezegd heb ik liever repatriëring dan een vervangend chauffeur. Moet er niet aan denken dat iemand ons met de auto en caravan naar huis rijdt en ik zelf op de achterbank zit.
Als mijn man op vakantie iets krijgt waardoor hij niet meer kan rijden, dan laten we de caravan wel achter en rij ik met de auto terug. Caravan komt wel een keer terug.
Geplaatst door: Alex
, Datum:
30.08.2024 13:23
De A.N.W.B. is ook niet zaligmakend. Vorig jaar in Frankrijk met pech gestaan, auto moest worden afgesleept maar kon wel op korte termijn gemaakt worden. De injectoren zaten verstopt door die gore E10 benzine van de Intermarche. Auto was 75 kilometer verderop naar een garage gebracht en werd gebeld na 1,5 dagen door de A.N.W.B. dat hij klaar was. Hoe kom ik daar? , was mijn vraag en kreeg letterlijk te horen dat dat mijn probleem was. Terugbrengen was geen optie en de garage wilde hem ook niet terugrijden, ook niet toen ik aanbood om de garagist terug te brengen. Neem maar een taxi! Tegenwoordig tank ik in Frankrijk alleen nog E5 en never nooit meer bij een supermarkt.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
30.08.2024 14:58
Ook een maatregel die er stiekem in gebracht is. Leenauto zelf ophalen en terugbrengen, tenzij je het duurdere pakket neemt. Hetzelfde met hotelkosten, ook alleen in het duurdere pakket. Het pakket dat de ANWB nu aanbiedt is gelijk aan het pakket dat verzekeringsmaatschappijen aanbieden, alleen bij de maatschappijen wel veel goedkoper.
, Datum:
30.08.2024 15:43
Pech gehad in Frankrijk
We werden met de taxi naar de plek gebracht waar de leenauto klaarstond
Kosten €150 werden vergoed via de reisverzekering
Geen kosten voor de leenauto..
Auto afgesleept naar garage €450 werd vergoed door de anwb
Auto naar Nederland gebracht weet niet wat dat kost ook vergoed.
Auto laten maken €1799 werd vergoed via Auto verzekering
Overnachten Luxemburg €59 vergoed
Heb allrisk autoverzekering
Ik zweer bij de anwb!
, Datum:
30.08.2024 15:45
Ik betaal €13,65 per maand voor reis en annuleringsverzekering
, Datum:
31.08.2024 09:31
Als je de Kampioen toch nooit leest laat de verzending dan stop zetten, beter voor het milieu @Lia. Omdat ik familie heb die bij de ANWB werkt weet ik dat hun Kampioen een verplicht gratis magazine is. De adverteerders betalen het blad. Het is een vereniging die via een clubblad communiceert naar hun leden. Dat zijn ze dus verplicht. Wat denk je dat elk lid persoonlijk aanschrijven / mailen kost? Dat betalen we dan uiteindelijk weer zelf want dat wordt natuurlijk doorberekend.
, Datum:
31.08.2024 09:35
Als je de Kampioen toch nooit leest laat de verzending dan stop zetten, beter voor het milieu Omdat ik familie heb die bij de ANWB werkt weet ik dat hun Kampioen een verplicht gratis magazine is. De adverteerders betalen het blad. Het is een vereniging die via een clubblad
communiceert naar hun leden. Dat zijn ze dus verplicht. Wat denk je dat elk lid persoonlijk aanschrijven / mailen kost? Dat
betalen we dan uiteindelijk weer zelf want dat wordt natuurlijk doorberekend. Dat men zelf de vervangende auto moet ophalen is nooit anders geweest hoor. Was in 2019 ook al weet ik uit ervaring,net als het hotel. Dat er nu een pakket is waar het wel inzit is de enige verandering, dat was er toen nog niet.
, Datum:
31.08.2024 13:13
Ik krijg geen kampioen omdat ik die heb opgezegd idd.vanwege het mileu
Vond hem vroeger leuk om te lezen tegenwoordig alleen veel reclame