Overnachting op weg naar Dun le Palestel
Geplaatst door: Vakantie man
, Datum:
18.05.2024 19:30
We willen met de caravan naar Dun le Palestel. Dit is 900 km voor ons. We rijden met caravan. Wat is een leuke overnachting camping voor ons. We komen natuurlijk langs door Parijs wat best wel een dingetje is. Is er een prima alternatieve route of heeft iemand een prima route rond Parijs?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
18.05.2024 19:57
Over een alternatieve route rond Parijs is hier de laatste tijd al heel veel vermeld. Dus als je even zegt op dit forum weet je dit al snel. En overnachten, kijk op de site www.frankrijkonderweg, kan jezelf bepalen hoever je de eerste dag wilt reizen, en daarom een gelegenheid zoeke .
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
18.05.2024 21:44
Geplaatst door: Tukker
, Datum:
21.05.2024 19:53
Vaak naar de Dordonge gereden via Reims Troyes ,Auxerre .
Overnachting in Ligny le Chatel op een prima rustig gelegen camping.
Zie ook de recensies
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
22.05.2024 20:26
Waar komen jullie vandaan? Daar hangt het antwoord namelijk vanaf.
Geplaatst door: ® Vakantieman
, Datum:
24.05.2024 09:59
, Datum:
24.05.2024 10:58
Als je heel graag Parijs wil mijden en wel over snelwegen wil rijden is er een alternatief, maar meer kilometers. Antwerpen-Brussel-Charleroi-Reims-Troyes-Courtenay-Orleans. Op deze route is het dan wel jammer dat je langs Brussel moet, maar je mist wel weer Lille waar het ook druk is. Je mist dus wel Parijs. De wegen zijn goed, behalve het stuk tussen Charleroi en de Belgisch/Franse grens. Dat is deels slecht. Omdat jullie aangeven wel te willen overnachten, kan deze route een alternatief zijn. Alleen de vraag op welke dag of datum jullie eventueel langs Parijs zouden komen. Als dat op een relatief rustig moment is zou ik gewoon langs Parijs gaan (A86 of A104 aan de oostkant).
Geplaatst door: mir1
, Datum:
24.05.2024 14:16
, Datum:
24.05.2024 17:37
, Datum:
24.05.2024 17:44
We vertrekken rond 8:00 op 7 juni
, Datum:
25.05.2024 08:39
Oh maar dan zou ik me echt geen zorgen maken om Parijs gewoon te passeren. Op 7 juni om 7 uur vertrekken betekent dat je begin van de middag uiterlijk bij Parijs bent. Er zijn 2 geschikte mogelijkheden: de A86 die loopt dichtbij Parijs. En de A104 Francilienne die loopt iets meer buitenom. Maak je niet te druk. Het is vergelijkbaar met de ring van Amsterdam, maar wel iets chaotischer. Gewoon navigatie aan en het komt goed. Om lekker relaxed aan te komen zou ik wel overnachten t.h.v. Orleans. 900 km zou net in 1 keer kunnen, maar waarom zou je. Een zeer eenvoudige camping voor overnachten vind je in Beaugency. Ik neem nu even aan dat je 1 nacht wil. Je loopt zo over de brug naar het leuke dorpje of je zou naar Orleans kunnen rijden om wat te eten die avond. Orleans is prachtig. Die stad zou je ook prima via de camping in Olivet kunnen bereiken overigens. Die wordt ook veel aangeraden door mensen hier.
, Datum:
25.05.2024 08:41
Geplaatst door: Vakantie man
, Datum:
25.05.2024 17:02
, Datum:
25.05.2024 22:02
Oh, vakantie man hoezeer ik deze site ook fijn vindt om ervaringen uit te wisselen: voor meer informatie over deze campings kun je natuurlijk ook de reviews lezen op google zoeken, tripadvisor etc. De camping in Beaugency ken ik zelf, die in Olivet niet maar daar lees je vaak goede berichten over. Voordeel van Beaugency is dat hij iets van de route afwijkt (voor de A20/A71 dan) waardoor er waarschijnlijk veel meer plek is. Sowieso nooit meegemaakt dat deze camping meer dan 50% vol stond. Ben er al een paar jaar niet meer geweest, maar dit is typisch zo'n terrein waar niets verandert. Ik lees over Olivet dat die wel 'ns behoorlijk vol kan zijn, maar hangt van het moment af (zowel dag als moment van aankomst).