Is deze route goed te doen? (alternatief voor Parijs)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
23.04.2024 13:54
Aankomende zomer weer heerlijk naar het mooie Frankrijk, maar...... we zouden via Parijs rijden net in het weekend dat de Olympische Spelen zijn begonnen. Niemand kan in de toekomst kijken en wat voor gevolgen het heeft op de weg (lees wel overal dat het extra druk wordt, evt. rijstroken gereserveerd voor Olympiers e.d.) dus ook een beetje aan het kijken naar alternatieven.
We gaan zeg maar vanuit de buurt van Breda richting de Dordogne. Logisch is Antwerpen-Lille-Parijs-Orleans etc.
Maar wie is er bekend met route Antwerpen-Reims-Troyes en zo verder naar Orleans? Hij zegt wel dat het aardig wat kilometers meer zijn (ongeveer 130km), maar ik vind normaliter Parijs al "ellende" (al rijden wij er meestal 's ochtends vroeg, zo rond 6 uur, maar altijd bedrijvig, gekke scooters en noem maar op, daar bij die tunnels - te doen hoor, maar ben altijd blij als we er voorbij zijn).
Of zeggen jullie; bespaar je de ergernis en rij lekker via Troyes. Ben je misschien uurtje of anderhalf langer onderweg, maar.......... En is die weg goed te rijden met vouwwagen??
Nogmaals - wat het deze zomer gaat doen - niemand die het weet.... en Olympische Spelen zijn dan ook pas net gestart, dus heel veel ervaringen kan ik denk ik ook nog niet lezen, dus......
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
23.04.2024 15:20
De route via Reims Troyes en Orleans is prima te doen met een vouwwagen.
Wanneer je in de Dordogne naar de omgeving van Perigieux gaat, dan zou je ook de route via Liille-Amiens-Rouen-Tours-Angouleme kunnen overwegen. Is ook met een ruime boog om Parijs heen.
Fijne vakantie en goede reis
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
23.04.2024 16:33
Waarom zou die weg ( Laon, Reims, Troyes) niét goed te rijden zijn met een vouwwagen?
Is absoluut een prima autoroute !!!! Mooie parkeerplaatsen. Niet extreem druk ! Succes.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
23.04.2024 16:41
Is al vaker geschreven
Via Maubeuge,Laon , naar Reims, of via Namur, wat je wil
Dan naar Troyes en via Auxerre naar Vierzon en daar de A20 op
Bij binnen komst Vierzon op de rotonde 100 mtr rechtdoor om nog goedkoop te tanken
Of een mc Donalds te doen , ,
Ik nam en neem Deze weg van uit Limburg ,met camper en auto,caravan richting Dordogne altijd
Via luik, Namur.Phillipville ,stukje minder goede weg naar Couvin, waar de 4 baans snelweg naar Reims begint
Rijd lekker door goede combi van indien gewenst een stuk tol, maar ook geheel tolvrij, tot Cahors
En voldoende overnachtings campings , tankstations , Boulangerie langs de route mogelijk
Geplaatst door: Paul
, Datum:
02.06.2024 15:22
Oh ik ga deze zomer naar de dordogne en zit de twee andere routes ook te bekijken. Welke is volgens jullie het minst ver inrijden,?
Reims Troyes Orleans of amiens rouen tours.
Wij rijden op zaterdag 6 juli is dit al een extra drukke zaterdag in Frankrijk?
, Datum:
02.06.2024 15:22
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
02.06.2024 18:43
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.06.2024 19:39
Ik zou dan kiezen voor Reims- Troyes- Orleans.
Naar Reims zou ik absoluut niet rijden via Charleroi en dan de N5, deze weg is zeer slecht. Ik zou naar Reims dan rijden via Luik- E25- klein stukje A4/E411- E46/N89- Sedan naar Reims. Veel betere route dan via Charleroi.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
02.06.2024 23:53
? Geplaatst door: Paul Stuur Paul een bericht , Datum: 02.06.2024 15:22 ?
? Wij rijden op zaterdag 6 juli is dit al een extra drukke zaterdag in Frankrijk? ?
Er is geen extreme drukte, maar het is wel drukker dan normaal gezien het vakantieverkeer richting het zuiden begint. De Belgen hebben dan sowieso schoolvakantie.
Hieronder een PDF waar de drukte per datum wordt aangegeven. Er zijn meer websites die een verwachting hebben, maar dit is wel zo overzichtelijk.
https://www.bison-fute.gouv.fr/IMG/pdf/Calendrier_2024_Bison_Fute_.pdf
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
03.06.2024 01:21
Vanuit Zeeland al heelvaal de route Lille, Reims, Troyes, Dijon, Lyon, enz genomen Fijne rustige route.
Ook goed te doen is Metz, Nancy, en dan de oostelijke route langs Bourg an Bress, maar ligt eraan van waar, en waarheen!
, Datum:
03.06.2024 16:46
, Datum:
03.06.2024 19:38
@Silvia, de route Luik- Luxemburg- Metz- Nancy- Dijon- Lyon is een hele fijne en rustige route, alleen naar de Dordogne rijd je niet via deze route.
@Paul, vanaf Breda zou ik via - Luik- E25- klein stukje A4/E411- E46/N89- Reims- Troyes- Orleans rijden als je Parijs wil mijden.
, Datum:
03.06.2024 20:24
Paul, ik zou rijden: Antwerpen, Brussel, Charleroi, Couvin, Charleville, Reims, Troyes, Courtenay, Orleans (via A19) als je per sé Parijs wil vermijden. Goede route, alleen stuk tussen Charleroi en Couvin is slecht wegdek.
, Datum:
03.06.2024 21:39
Bedankt alvast ik ga de routes eens rustig bekijken
, Datum:
07.06.2024 10:18
Tips voor overnachtingen langs de route via Charleville Mezieres/ Reims/ Troyes voor als je 'ns een ander stukje Frankrijk wil verkennen en niet meteen naar het zuiden wil "knallen".
Wij stonden op camping Port Diseur in Montherme langs de maas. Erg leuke omgeving, o.a. fietsen langs de maas (fietspad) naar Charleville Mezieres.
Camping op loopafstand van dorpje met bakker, supermarkt etc. Vanaf onze plaats hadden we een mooi uitzicht over de rivier en de heuvel er tegenover.
Zie voor meer info mijn mening bij de camping.
Andere camping: Fromentelle in Dosches. In feite niet meer dan een groot weiland met bomen, maar vanaf de rand aan de achterkant mooi uitzicht over de velden. Klein en sympathiek terrein. Goed geschikt voor fietsen naar Troyes of langs het meer. Wil je in dezelfde omgeving, maar een grotere camping waar meer te beleven is dan zijn er ook campings langs het meer. Heerlijk zwemmen vanaf het fijne strandje in Geraudot (10 min fietsen). Zie voor meer info mijn mening bij deze camping.
Camping-frankrijk.nlCamping Le Port - Diseur in MonthermeAlles wat u wilt weten over deze camping in Ardennes
Camping-frankrijk.nlCamping La Fromentelle in DoschesAlles wat u wilt weten over deze camping in Aube
Geplaatst door: Lia
, Datum:
09.06.2024 21:16
Wij hebben vorige week voor het eerst de A104 om Parijs genomen.
Wij vonden dit een rustiger route dan A1-A10.
Wij reden hier op vrijdagochtend rond 10.00.
Geplaatst door: willem
, Datum:
10.06.2024 16:27
, Datum:
11.06.2024 11:01
We hebben toch besloten om gewoon via Parijs te rijden aangezien de andere routes best veel langer zijn.
We overnachten vlakbij chateauroux
700 km
Hoe laat zouden jullie weg rijden om de "drukte" het meest te vermijden
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
11.06.2024 12:52
Tja, in en rond Parijs gebeurt op zaterdag hetzelfde als hier: ritjes naar de winkel, naar de sportvereniging, naar IKEA, naar oma, enzovoort. Dus er is niet echt een spits aan te wijzen, het enige verschil is dat er in de regio Parijs mensen zullen zijn die de "campagne" op zullen zoeken, maar ook daar staat geen vaste tijd voor. Als je om 7.30 uur uit Breda vertrekt ben je rond 12.00 uur bij Parijs, lijkt mij niet verkeerd. Zou ik doen als ik in Châteauroux moest zijn ...
Mijn persoonlijke redenering is altijd dat de bewegingen die ik hierboven noem intensiever zijn in de voorsteden omdat er veel meer mensen in de regio wonen dan in Parijs zelf. Kortom, ik zou kiezen voor de Boulevard Périphérique tenzij daar echte grote rampen zijn. Succes!
, Datum:
11.06.2024 15:15
Ik zal vooral niet te vroeg vertrekken, want dan heb je nog de kans dat het in Frankrijk erg druk is op de weg. Daarnaast overnachten jullie dus hoef je ook niet vroeg te vertrekken en kun je lekker gewoon op je gemak na het ontbijt vertrekken en dan ben je in de middag rond Parijs. Parijs is altijd chaotisch en druk, maar als wij via Parijs moeten zijn wij er vaak rond 14:00uur (heen op zondags en terug vaak op vrijdags of zondags) en dan gaat het altijd prima.