Geplaatst door: Petra
, Datum:
15.04.2024 21:59
Hallo.
Wij zijn niet meer bekend met de wed regels van Frankrijk.
Wat moeten we weten als we via de A31 / A6 / A7 rijden.
We rijden met een benzine motor met caravan dit traject .
-Is er een milieu stikker nodig.
-Moet je een alcohol tester bij je hebben.
-Wat ontbreekt er nog wat ik niet weet.
mvg
Geplaatst door: Herman
, Datum:
15.04.2024 22:19
Voor de A6 en A7 is een milieusticker verplicht.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
15.04.2024 22:24
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
15.04.2024 23:49
@Herman,
De milieu sticker is verplicht op de M6 en de M7, de route die dwars door Lyon gaat, als je op doordeweekse dagen rijdt, Niet op de A6 en A7.
Maar het is wel verstandig om de Crit'Air sticker aan te schaffen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
15.04.2024 23:56
Bij pech op de autoroute bel je 112. Je mag niet zelf een band verwisselen als je op een autoroute bent.
Voor iedere inzittende moet je gele/oranje veiligheidshesjes op een makkelijk bereikbare plaats hebben.
Enkele jaren geleden moest je in Frankrijk een alcoholtester in de auto hebben. Inmiddels is dat een advies en geen verplichting meer. Het is tegenwoordig niet meer verplicht om in Frankrijk een alcoholtester in de auto te hebben. Die verplichting is in 2020 afgeschaft en omgezet in een dringend advies.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
16.04.2024 16:03
@Johan,
Je hebt gelijk. Ik bedoelde ook het stuk A6 en A7 door Lyon heen, tegenwoordig de M6 en M7.
, Datum:
16.04.2024 17:15
Dus ik moet een stikker hebben om door Lyon bv te rijden, een paarse voor mijn benzine auto dan.
Echter wat is het verschil tussen een milieu stikker en een Crit'Air-sticker.
O Ja, ook nog effe gekeken of er AF op mijn groene (Wit) kaart staat ivm verzekering van mijn caravan.
Fijn dat jullie met me mee denken, en antwoorden
, Datum:
16.04.2024 17:20
Gaat de weg niet van de A6 naar de A7.
M6 en M7 kent google maps niet ?
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
16.04.2024 18:05
Met de milieusticker voor Frankrijk wordt de Crit'Air sticker bedoeld. De kleur van die sticker is niet altijd paars, als jouw benzineauto van voor 2011 is, heeft hij een andere kleur (en mogelijk meer beperkingen bij ernstige luchtverontreiniging).
Ik zie inderdaad dat Google Maps de M6 en M7 niet goed weergeeft. Die "M" staat voor Route Métropolitaine, ofwel een route die door een stadsgebied beheerd wordt. Je vindt tegenwoordig die "M" wegen op meer plaatsen in Frankrijk. Als je het precies wilt weten kun je op viamichelin.fr kijken, maar de conclusie is dezelfde.
, Datum:
16.04.2024 19:23
Had het gevonden de M6 / M7.
Ook de stikker is besteld.