Hoe doen jullie dit? Autostoel kind 8 jaar
Geplaatst door: Wolkje
, Datum:
01.04.2024 22:14
Hallo!
Deze vraag gaat niet perse over kamperen, maar wel over onze reis naar Frankrijk waar wij gaan kamperen :-)
Sinds een paar maanden zit onze oudste zoon niet meer op een kinderstoel, hij is ruim groter dan 1.35 en dus niet meer verplicht om in Nederland op een kinderstoel te zitten. Hij zat er ook niet meer lekker in. Zijn kinderstoel is doorgegeven naar een van zijn jongere broertjes.
Echter is de regel in Frankrijk dat alle kinderen onder de tien in een kinderstoel moeten zitten. Ik zit nu te twijfelen of we toch nog een zitverhoger aan zullen schaffen. Hij wordt gewoon te lang hiervoor eigenlijk, hij zat een paar maanden geleden al met z’n hoofd dit bij het dak wat hij heel onprettig vond. Ik houd me altijd strikt aan verkeersregels echter twijfel ik nu. Zijn er nog meer ouders van lange kinderen onder de 10? Hoe gaan jullie hier mee om?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
02.04.2024 00:41
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
02.04.2024 09:43
Wij hadden onze kinderen op die leeftijd in het buitenland wel op een zitverhoger hoewel dat in Nederland niet hoefde en we die meestal ook niet gebruikten.
In Frankrijk moet het tot 10 jaar, in Duitsland en Luxemburg minimale lengte 150 cm.
In Nederland en België 135 cm.
Je moet dus ook rekening met je route. In Duitsland wordt wel gecontroleerd.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
02.04.2024 18:09
Wij hadden een zitverhoger. Dat mag volgens mij wel. Onze jongste klein van stuk moest ook ineens weer terug naar een autostoel. Dus een booster geleend
Geplaatst door: MAB
, Datum:
03.04.2024 07:55
Tot 10 moet ook achterin de auto. En het zitje moet een rugleuning hebben. (Bron: securite.gouv.fr)
Met zitverhoger kom je natuurlijk nooit tegen het dak aan, tenzij je al ruim boven de 1,50 bent. Maar dan hoef je in Frankrijk ook onder 10 niet meer met verhoger.
Overigens hadden wij onze kjnderen op verhogers zonder rugleuning als ze onder de 1,50 / 10jr waren.
Bekeuring zal je niet snel krijgen. Maar stel dat je een ongeluk krijgt, dan zou het misschien wel gedoe op kunnen leveren en daar zit je dan echt niet op te wachten.