Geplaatst door: Brenda
, Datum:
01.04.2024 20:17
Hi, we gaan in de meivakantie naar Serignan Plage met de twee pubers. We twijfelen alleen of het wel in 1x te rijden valt.
Mijn man rijdt alleen en we komen vanuit Noord-Holland. We huren daar iets, dus er hangt niets achter de auto en mijn vriend heeft geen hekel aan autorijden.
Wat zijn jullie ervaringen voor zo'n afstand?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.04.2024 20:41
Als je dit in een enkele dag wilt rijden, kom je dus later op de dag aan. Als er dan na ontvangst van de sleutel er nog iets aan de hand is, is er waarschijnlijk niemand meer om je te helpen. Om nog maar te zwijgen als je onderweg in bijvoorbeeld een dikke file terechtkomt. Je gaat waarschijnlijk over Parijs.
Daarnaast kom je die dag doodvermoeid aan; fijn begin van een vakantie.
Wij reden er altijd drie dagen over, met 2 kinderen van 15 en 18. Die willen er ook onderweg wel even uit. Drie dagen, dus met twee hotels onderweg, is wellicht wat overdreven, maar wel heel leuk. En lekker relaxed.
Ik denk dat ik het persoonlijk onverantwoord zou vinden om de afstand Noord-holland tot Serignan in een enkele dag af te leggen. Wanneer rust je dan ?
Aangezien je hier om advies vraagt, ga ik er van uit dat jullie dit voor het eerst doen.
Wij hebben ervaring met een mobilhome in de meivakantie van Enschede naar Frejus en Argeles sur Mer, vergelijkbare afstanden dus.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
01.04.2024 22:40
Je man rijdt alleen en je vriend heeft geen hekel aan autorijden.
Wordt vast een leuke vakantie:)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
01.04.2024 22:45
Hi Brenda. Wij zijn ook vaak naar Sérignan-Plage gereden vanuit Friesland. We deden dat met 1 overnachting (met caravan en ook alleen man die reed). Was prima te doen. Eerste dag tot Mâcon/Lyon, zodat je 2/3e van de reis hebt gehad en dan de 2e dag het laatste stuk. Alvast een fijne vakantie.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.04.2024 23:45
Ik pleitte dan wel voor extra hotelovernachtingen, maar besef dat het niet gratis is: voor ons 2 hotelkamers a 150, 4 ontbijtjes a 20 pp, en dan nog het avondeten a 50 pp.
Is wel eventjes zo'n 600 euro, voor een overnachting. Er zijn vast goedkopere alternatieven, maar wij nemen bijna altijd hotels van de Novotel-keten.
De eerste dag bijvoorbeeld net voor Parijs zodat we de volgende dag goed uitgerust daar doorheen kunnen, de prachtige route via Millau, en een tweede stop net boven Beziers. Op de terugweg halen we meestal Nancy dan wel. De laatste reisdag kan je thuis natuurlijk aankomen wanneer je wilt.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
02.04.2024 00:36
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
02.04.2024 10:01
Ik zou het niet in 1x doen. Wij zijn vanuit Friesland een keer in 1x naar het meer van Genève gereden. Heenweg ging prima maar terug veel file. De sfeer in de auto wordt er niet gezelliger op. We doen het niet weer.
Wij overnachten vaak bij Ibis budget. Niet duur. Hebben vaak ook familiekamers. Daar kun je vaak een basic ontbijtje bij krijgen voor weinig maar je kunt ook langs de boulanger en supermarkt rijden of op een aire ontbijten. Inderdaad ook eten bij Mac Donalds, pizza o.i.d. Wij nemen altijd wel bordjes, bekers, bestek, waterkokertje en thermoskan mee.
Als je een account aanmaakt bij Accor hotels krijg je vaak ook nog korting.
Wij vinden het ook echt een deel van de vakantie.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
02.04.2024 13:14
Wij reizen (met 2 kinderen) vanuit het zuiden des lands naar zuid Frankrijk maar altijd met een overnachting. Man rijdt ook graag, ik vind rijden ook geen probleem maar vermoeidheid kan toeslaan. Soms met een koepeltentje op een camping in Beaune, Macon. Soms in een B&B-hotel. Eten bij Mac was een feestje, de vakantie begint dan al. Het is inderdaad een extra kostenpostje maar nooit zo duur als een vangrail tikken.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.04.2024 20:20
Wij gaan elk jaar richting valras plage
Vroeger reden we het in 1 keer ook wij komen uit noord Holland
Maar je komt kapot aan,en heb dan 2 dagen nodig om te landen.
Dus nu overnachten we richting beaune.
Dat is rond de 800 km
En vertrekken in de morgen voor de laatste 500km
Heerlijk uitgerust aankomen.
Je vakantie kan gelijk beginnen.
Geplaatst door: Martyn
, Datum:
03.04.2024 07:38
Wij zijn een paar keer op die camping geweest; ook altijd huur. Mijn vriendin rijdt liever niet dus ik zit ook altijd de hele reis achter het stuur. (Omgeving Leiden.)
Zoals veel mensen hiervoor zou ik het op de heenweg ook niet doen maar ergens een hotel boeken zodat je gewoon eind van de middag aan komt op de camping.
Terugweg doen we wel altijd in een keer omdat het dan niet veel uit maakt hoe laat we thuis zijn. Auto 's avonds inpakken en 's ochtends een beetje op tijd vertrekken.
(Je hoeft niet te wachten op eindinspectie, dat kun je bij de receptie afspreken.)
Geplaatst door: Willem
, Datum:
12.04.2024 16:19
Wij zijn een aantal keren zonder caravan van Harderwijk naar Beziers gereden. Meestal in één keer en ja onze pubers vermaakten zich wel met Netflix op de achterbank. Wij boeken overigens altijd via booking punt com 3 hotels langs de snel weg (op ca 700, 850 en 950 km) voor de zekerheid. Die annuleren we onderweg als we er voorbij zijn.
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
12.04.2024 17:17
Ik heb via airbnb een B&B gereserveerd, inclusief ontbijt heb je daar voor heel schappelijke prijs een overnachting. Ik zocht iets met een erf (niet in dorp of stad) zodat de vouwwagen aangekoppeld veilig kan blijven staan en dat is prima gelukt!
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
13.04.2024 21:31
Wij zijn daar ook geweest vanuit z Limburg. Maar met een super overnachting vlak onder Lyon. Geeft ons wat extra rust
Geplaatst door: Lis
, Datum:
14.04.2024 19:52
Je hebt al een overnachting rond de €50.
Even kijken op airbnb of booking.com.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
20.04.2024 14:21
Groot voordeel van deze camping is dat je niet nog het binnenland in hoeft. Een en al snelweg. Wij hebben beide gedaan op de heenweg. Met overnachting net voor of na Lyon is wel wat ontspannender. Als je tijd en geld ervoor hebt, zou ik dat doen. Terug altijd in 1x. Zonder problemen