Geplaatst door: Ivo
, Datum:
26.03.2024 13:14
Een beetje aansluitend bij favoriete regios deze vraag; wij zoeken graag leuke natuur plekjes op. We reizen zoveel dat we het gevoel hebben alles al gezien te hebben.Maar dat zal vast niet zo zijn. Wie heeft er tips?
Voorbeelden: wandeling langs de jaur
Watervallen vis,Gorges d heric ,mer de roches enzovoorts.
Geplaatst door: ina2
, Datum:
26.03.2024 15:26
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
26.03.2024 15:41
Col de Rousset, Col de Grimone (in de buurt van Die), La Vallee du Jabron (bij Sisteron)
Geplaatst door: Antonia
, Datum:
26.03.2024 16:09
Gorges de Galamus, Bois de Païolive, Gouffre de l'Oeil Doux
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
26.03.2024 17:10
In de Vallée de Gavarnie draait alles om het Cirque de Gavarnie, het beroemdste stukje natuur van de Pyreneeën. Sinds jaar en dag komen de toeristen in groten getale naar het dorpje Gavarnie dat uitkijkt op het reusachtige keteldal, waarvan de toppen tot boven de 3.000m reiken. Te voet of per paard of muilezel maakt men de bekende wandeling naar het Cirque de Gavarnie en de grote waterval, naar verluid zelfs de hoogste van Europa. Natuurlijk kun je met de massa meelopen, maar het is ook mogelijk van de gebruikelijk route af te wijken en een mooie rondwandeling te maken die in het teken staat van het Cirque de Gavarnie.
Geplaatst door: Helmy
, Datum:
26.03.2024 17:12
Wij liepen daar in juni = niét druk. !!!!!
Gaan nóóit in hoogseizoen ivm druktes overal !!
Geplaatst door: koen
, Datum:
26.03.2024 20:28
in dezelfde omgeving, wij vonden de Cirque du Troumouse zeker net zo mooi
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
26.03.2024 20:43
De Trièves en dan in het bijzonder de Dévoluy:
(Heerlijk eten op) de Col du Festre met prachtig uitzicht rondom.
Geplaatst door: ® Elise
, Datum:
27.03.2024 11:18
Leuk onderwerp!
-In de Vogezen vonden wij de omgeving La Bresse/Gerardmer erg mooi. We waren daar in de herfst, de kleuren zijn er dan echt fantastisch! Onder andere vanaf Col de la Schlucht de wandeling Sentier des Roches gelopen. Prachtig!
-Lac des Corbeau en Lac du Lispach waren ook mooi.
-Het merengebied boven Alpe d'Huez is heel erg mooi om te wandelen.
-De vallei van Venéon met de cascade de la Muzelle
-Wandelen naar en zwemmen in Lac du Lauvitel, het is de klim echt meer dan waard. Wij waren er in het hoogseizoen en het was er niet heel erg druk. Heerlijk gezwommen in het fantastisch blauwe water.
-Met de kabelbaan in La Grave omhoog en dan vanaf het eerste station wandelen naar Lac de Puy Vachier en nog een stukje omhoog naar de Refuge.
-Het gebied rond Col du Galibier, prachtig!
In dat gebied kan ik camping La Meije aanbevelen, heel fijn gestaan daar.
-Vallei van Valgaudemar helemaal tot het eind rijden en de rondwandeling vanaf Refuge de Gioberney maken.
-Route des Crétes in de Gorges du Verdon rijden.
-Plateau de Valensole als je van lavendel houdt...
-Dorpje Moustiers Sainte Marie bij Verdon, omhoog naar de kapel voor een mooi uitzicht
Dit jaar hopen wij naar Entrevaux te gaan, we zijn daar nog nooit geweest. Heel veel zin in, mooie wandeltips zijn welkom!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.03.2024 11:33
Wat ik heel mooi vind qua natuur zijn de verschillende Gorges, G. du Tarn, G. de la Jonte in de Lozere. Of de G. du Verdon. Helaas wel erg druk in de zomerperiode. Ook heel mooi vind ik de zogenaamde Puys die je in de Auvergne hebt. Puy de Dome etc. Is echt weer anders qua gebied dan bijvoorbeeld de Alpen. En het departement Vaucluse, omgeving Apt vind ik erg mooi. Met rode rotsen, lavendelvelden, overal snoezige dorpjes. En de rotskusten in Noord Bretagne vind ik ook erg mooi, o.a. Erquy maar zeker ook bij Perros Guirec. Maar daarnaast geniet ik ook van het Loiregebied met overal kastelen en de bouwsteen is daar zo vriendelijk (kleur wit-geel). Ach, er is zoveel moois te zien. Ook Dordogne en Drome vind ik heel aantrekkelijk. Dordogne nog net iets meer omdat je op elke hoek van een weggetje weer een mooi dorpje of een kasteel hebt.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
28.03.2024 16:32
Staan veel leuke plekjes bij,ook veel regios. Misschien een idee om een specifieke wandeling of uitzichtpunt/route ed te vermelden? Wij zijn bv meerdere keren in de Drome geweest en zien het aantrekkelijke van die regio nog steeds niet. Hebben ons nu voorgenomen het niet meer te proberen. Misschien ligt het er ook aan dat we een hond hebben en dus niet overal mogen komen,waar we ons aan houden.
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
28.03.2024 17:35
Een echte aanrader is een wandeling om Lac d’ Allos in het nationaal park de Mercantour. Oog in oog staan met bergmarmotten. Alleen zijn er in dit gebied geen honden toegestaan.