Geplaatst door: Irma
, Datum:
18.03.2024 17:34
Beste iedereen,
Ik probeer al een paar dagen een milieusticker te bestellen via https://www.certificat-air.gouv.fr/
Maar iedere keer loopt ie vast bij het uploaden van de bewijsvoering.
Dit mag nier groter zijn dan 2MB, en in PDF of JPG op PNG vorm zijn.
Wat ik doe, hij komt niet verder
Heeft iemand een 'truc'?
Mercikes.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
18.03.2024 19:09
Je zou de afbeelding moeten verkleinen. Waarschijnlijk is het bestand groter dan 2 mb. Ik weet niet of je je bewijs ingescand hebt of er een foto van gemaakt hebt. Met bv mobiel zou je dan de camera instellingen moet aanpassen zodat je een kleiner bestand hebt. Of de foto in een bewerkings programma verkleinen
Geplaatst door: Bert
, Datum:
18.03.2024 19:51
Je moet bij camera instellingen (bij de foto app) fotokwaliteit op laag zetten.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
18.03.2024 20:08
Als je een foto (jpg) maakt met je telefoon deze even naar een pc sturen en dan "afdrukken" als pdf is de makkelijkste manier.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
18.03.2024 20:32
Je kunt ook een scan maken met je telefoon. Documenten, blader, stippen rechtsboven. Apple I phone.
Succes.
, Datum:
18.03.2024 21:02
Ik weet hoe je afbeeldingen kunt verkleinen (of zelfs vergroten zonder beeld verlies)
Ik heb de foto verkleind, ver onder de 2MB.
Maar de website ‘wil het niet eten’.
Is er een andere website waar ik het vignet kan bestellen?
Ik zou het via de VAB (de Belgische anwb) kunnen bestellen, maar 25 euro vs 4,95 of zo is toch wel een groot verschil… 😳
Geplaatst door: scg
, Datum:
20.03.2024 10:01
N.a.v. deze post heb ik de milieusticker ook besteld. We komen dit jaar in ieder geval 1 keer in Frankrijk en je weet het maar nooit. Tot mijn verbazing lukte het meteen de eerste keer. Ik heb 2 foto's gemaakt van het kentekenbewijs op mijn Iphone en deze op "normale grote" (194 KB) naar mijn e-mailadres verzonden en opgeslagen als PDF. Zoals gezegd geen probleem. Hopelijk heb je hier iets aan.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
21.03.2024 10:43
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
21.03.2024 15:55
Toevallig afgelopen weekend ook besteld. Ik heb het kenteken onder de scanner gelegd en toen als pdf ingescand. Dit lukte meteen.
Ik heb wel een truc wanneer je geen scanner hebt. Foto maken voor en achter zijde. Vanaf je telefoon de foto’s mailen naar jezelf en dan de mail openen op je computer/laptop.
De afbeeldingen opslaan op je laptop.
Nu word openen. Invoegen afbeelding. Dan voeg je die foto in. Kleiner maken. Tweede foto ook zodat voor en achterkant op dezelfde pagina staan.
Nu bestand exporteren en opslaan als pdf.
Dan moet het lukken. Succes
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
21.03.2024 16:03
Mooie tip van Mammamia, maar het kan nog simpeler met een smartphone. In ieder geval met een iPhone (of iPad) In bestanden tik je rechtsboven op de 3 puntjes en dan scan documenten. Dan kun je elk document meteen als pdf opslaan. Ik neem aan dat andere merken toestellen iets dergelijks ook kunnen.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
22.03.2024 06:02
Wat een super handige tip daphne. Zo heb ik ook weer wat geleerd!
, Datum:
23.03.2024 10:39
Update:
Ik heb uiteindelijk maar via de VAB een milieuvignet besteld. Het kostte wat meer, maar alles was binnen 2 minuten besteld.
Dank u allen voor uw reactie!