Geplaatst door: Hansiee
, Datum:
20.03.2024 01:17
Hoewel het niet verplicht is is het wel handig. Je hoeft niet te wachten in de rij om een kaartje te trekken of te betalen, je kunt gewoon doorrijden. Geen gedoe met contant geld of creditcard, de tol wordt de volgende maand in een keer van je rekening afgeschreven. Je betaald alleen voor de maanden dat je de badge gebruikt. Kastje kan verwijderd worden als je 'm niet gebruikt, zeker doen, als iemand je badge uit je auto jat kan hij/zij op jou kosten tol rijden. Kastje is alleen handig als je minstens 1 keer per jaar naar Frankrijk gaat en niet eenmalig,
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
20.03.2024 10:46
Nee, de badge is niet verplicht en ja je kunt nog steeds gewoon met cc en contant betalen.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
05.04.2024 09:11
Geplaatst door: Herman
, Datum:
05.04.2024 09:16
Bij Lyon kan nu ook contactloos betaald worden met iedere bankkaart.
, Datum:
05.04.2024 09:30
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.04.2024 09:56
@Anette, dank voor deze nuttige info. Is wel handig te weten dat ze dit systeem dus verder willen uitbreiden. Helaas komt er dan een moment dat iedereen aan de tolbadge moet. Hoop dat ze een keer een beter systeem bedenken zoals het tolvignet in Zwitserland. Gelukkig is het nu nog wel te vermijden die fluxwegen.
, Datum:
05.04.2024 10:35
Graag gedaan.
Wij hebben de tolbadge inmiddels al 10 jaar en ik vind hem ideaal. Vorig jaar een nieuwe gekocht van Bip en Go en daar kan ik mee door Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië reizen. Ik zou niet meer zonder willen reizen, zeker met een vouwwagen erachter.
Sinds vorig jaar ook het houdertje op de ruit geplakt omdat dat voor de flux libre nodig is. De badge schuif ik erop voordat we vertrekken en na de vakantie schuif ik hem weer eraf. Dat houdertje zie je bijna niet.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.04.2024 11:24
In Frankrijk word het uitgebreid.Dus wen er maar aan
Zou je naar Portugal gaan
Daar is het meren deel vd betaalde snelwegen reeds jaren
Voorzien van automatische tol portalen, en werkt de badge ook perfect
Geplaatst door: Pim
, Datum:
05.04.2024 20:02
@Annette - bedankt voor de link. Ook wij zijn “ badge tegen de vooruit houden met de hand” bij het naderen van een tolpoort. Reden: bij vorige auto met geen mogelijkheid de badgehouder van vooruit kunnen loskrijgen. En met de hand bij vooruit houden werkte prima in alle jaren. Volgens advies in de link: vastplakken aan vooruit. Nu heb ik mijn kenteken van de auto gekoppeld aan de tolbadge. Vraag me af of de detectoren dan mijn kenteken scannen en dit kunnen linken aan mijn tolbadge?
, Datum:
05.04.2024 20:19
Dit staat er in de link die ik stuurde;
LET OP: belangrijk is wel dat je de badge met de hiervoor bestemde houder bevestigt op de voorruit (en dus niet in de hand voor het raam houdt). En we adviseren om in je Bip&Go-account je kentekennummer in te voeren. Ook kun je in je profiel aangeven of je een melding wilt krijgen bij gebruik van flux-libre trajecten.
, Datum:
05.04.2024 20:21
Zou hem dus zeker vastplakken
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
06.04.2024 20:55
Onzin, plakken hoeft helemaal niet. Wij rijden nu al bijna 2 decennia in verschillende auto's met de badge en hebben deze nooit bevestigd. Ook vanwege mogelijke inbraak/diefstal. Hij ligt bij ons tijdens de reis in de midden console en wordt even gepakt bij het naderen van een tolstation door de bijrijder. Na de reis in het zakje in het dashboardkastje. Werkt prima!
, Datum:
07.04.2024 10:18
Zo deden wij het eerst ook Slimpie maar bij flux libre nader je geen tolstation want die is er dan niet.
, Datum:
07.04.2024 10:34
Voor € 10 thuis en de 1e 8 maanden in FR geen kosten behalve de tol zelf
https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus
Voor alle abonnementen met de code "FLEUR2024" tot en met20/05/2024. Opstartkosten en 8 maanden Frans beheer gratis op Fulli Nomade en Fulli Nomade +.
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
07.04.2024 20:34
Ook wij hebben al 10 jaar een tolbadge. We reizen altijd met de caravan en dit is 1 van de redenen geweest om hem aan te schaffen. Geen gedoe meer met kaartje pakken/insteken en contant geld geven en wisselgeld terug pakken. Met de uitstekende caravanspiegels is dit echt verschrikkelijk onhandig. Voor de gewonnen tijd hebben we hem ook zeker niet genomen, Het is zelf duurder dan contant, pin of creditkaart. Wij betalen €1,75,- per maand dat je hem gebruikt. Wij gaan in Juli en komen terug in Augustus, dus €3,50,- totaal. Het is echt het gemak en de tolpoorten waar je met 30km per uur door kunt zijn helemaal top. Voor ons is het het geld waard en ieder jaar bij het eerste poortje kijken we elkaar weer lachend aan. En waarom zou de de(hele kleine) houder niet op je raam plakken. Hij zit achter je achteruitkijkspiegel en de badge schuif je er zo op en af.
Verplicht: nee
Handig: ja
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
08.04.2024 21:27
Heeft iemand ervaring hoe vlug de badge ontvangen wordt? Dit ivm gebruik in de meivakantie die eind april start.
, Datum:
08.04.2024 22:12
Binnen 10 dagen in huis
Meestal vlugger
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
08.04.2024 22:24
Dankjewel, klinkt kansrijk.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
09.04.2024 11:55
Wij hebben gisteren de tolbadge besteld , ben benieuwd wanneer hij komt . Wij gaan ook in de meivakantie naar Frankrijk.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
09.04.2024 22:04
Toch een kleine opmerking op "En waarom zou de de(hele kleine) houder niet op je raam plakken. Hij zit achter je achteruitkijkspiegel en de badge schuif je er zo op en af. Verplicht: nee Handig: ja"...
Net als bij de meeste moderne(re) auto's van tegenwoordig is het camera-/sensorsysteem in de voorruit achter mijn achteruitkijkspiegel groter dan de achteruitkijkspiegel zelf. Sterker nog, in mijn auto gaan zelfs de zonnekleppen iets over dat deel heen. Heeft dus ook zo z'n voordelen met lage/felle zon, maar de houder zit daarmee wel veel meer in mijn zichtveld dan zoals bovenstaande wordt verondersteld. Ik vind het dus niet zo handig...
Overigens is het grootste deel van de nieuwe fluide pas gepland eind 2024 in werking. Alleen een klein stukje bij Parijs komt in juni 24 live.
Voor mij pas weer over een jaar mogelijk een zorg, dit jaar nog geen issue.