Geplaatst door: pieter
, Datum:
16.03.2024 08:24
Vraagje over de tol in Frankrijk,
Ben ik verplicht om dat kastje te kopen ?
of kan ik nog steeds contant/pin betalen bij de peage?
Ik heb nml geen zin om met dat kastje voor mn raam te rijden als ik maar 1x in Fr kom.
Geplaatst door: Is je Google stuk?
, Datum:
16.03.2024 09:11
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.03.2024 09:20
Hoeft niet. Laat je niet gek maken. Wij komen regelmatig in Frankrijk (meestal 1 keer per jaar) en hebben er ook geen. Ook de meeste Fransen hebben 'm niet. Alleen als je van plan bent over de A79 te rijden (een kort stukje snelweg van oost naar west in Bourgondie, een route die je dus waarschijnlijk niet gaat rijden) is het wel echt handiger (omdat er geen tolhuisjes staan), maar ook daar kun je ook op een andere manier betalen.
Zeker als je de drukke zaterdagen in juli of augustus kunt vermijden werkt betalen met een credit card of pinpas ook prima. Wij gebruiken altijd creditcard.
Contant zou ik niet vanuit gaan. Dat kan niet overal meer. Zeker bij kleine afritten.
Wanneer gaan jullie en welke route nemen jullie?
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
16.03.2024 09:25
Ik heb onlangs de Fulli tolbadge aangeschaft via Fulli. Aanschaf was goedkoper dan de ANWB rekent en het is een klein kastje die je achter de achteruitkijkspiegel kan monteren. Het houdertje is zo klein dat die verder niet opvalt en de badge kan je er eenvoudig vanaf nemen.
Verder: Ja je kan nog steeds contant en met een Credit Card betalen.
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
16.03.2024 09:31
Reden voor ons om hem wel aan te schaffen was om duurzamer te rijden naar Frankrijk.
Al die tolstations met rijen wachtende mensen met draaiende motor zijn niet echt goed voor het milieu. We kunnen de uitstoot van CO2 verkleinen door die badge.
Zouden de Fransen zelf ook moeten doen.
Geplaatst door: Annies
, Datum:
16.03.2024 09:57
Er zijn hier genoeg vakantiegangers die wel een tolbadge hebben maar hem niet op de voorruit willen hebben. Vaak wordt de badge ergens in de auto gelegd dat ze hem zo kunnen pakken bij een tolpoort. Je hoeft echt geen tolbadge te hebben maar het is wel heel gemakkelijk.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
16.03.2024 10:38
Al jaren de badge en wij rijden meestal ook maar 1x per jaar naar Frankrijk. Zoals hierboven aangegeven, je hoeft m echt niet op de ruit te plakken, maar het is wel lekker om (ook buiten de drukke dagen) met 30 km/uur door het poortje te kunnen rijden. Zeker met een aanhanger/caravan scheelt dat. Het is geen kwestie van gek laten maken, maar gewoon gemakkelijk...
Wel iets om niet te vergeten, mochten jullie in de betreffende gebieden/zones komen, de milieusticker!
Geplaatst door: J.Betlem
, Datum:
17.03.2024 12:28
Je kunt naast contact geld ook met de creditcard betalen.
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
17.03.2024 21:53
Pieter hoe ga je op vakantie. Solo, of met caravan.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
17.03.2024 22:48
Ik heb inmiddels enkele jaren de tolbadge van Fulli. Meestal gaan we in het voor of naseizoen naar Frankrijk op vakantie. Voor drukte bij de tolpoortjes hadden we de badge niet nodig. Wachten hoef je dan eigenlijk bijna nooit, ook niet op de route Soleil. Maar ik heb hem aangeschaft omdat ik met een caravan rijdt. Je moet dan toch op enige afstand blijven van de betaalunit. Het gebeurde mij dus dat ik mijn creditcard liet vallen. Ikzelf kon aan mijn eigen kant de deur niet ver genoeg open krijgen. Dus mijn vrouw moest eruit. De kaart was onder de auto gevallen. Mijn vrouw moest op de knieën naast de auto kruipen. Op dat moment was het voor ons klaar. We kochten een kaart van Fulli voor noppes. Wat een weelde. Hadden we jaaaaaaaren eerder moeten doen.
Geplaatst door: vdl
, Datum:
18.03.2024 14:36
Gaan al jaren naar Frankrijk in het hoogseizoen en hebben geen tolbadge. En heb ook niet vaak van balen dat we hem niet hebben. Vaak staat er geen of maar 1 auto voor ons. We betalen altijd met creditcard
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
18.03.2024 16:47
Wij gaan ook altijd in het hoogseizoen en hebben al minstens 10 jaar een tolbadge. Wanneer wij de tolpoorten naderen, staan er meestal wel heel lange rijen. Beste verjaardagscadeau ever 😅
Geplaatst door: Nika
, Datum:
18.03.2024 20:35
Wij hebben m vorig jaar aangeschaft via de aanbieding hier op dit forum. Superblij mee, wat een uitkomst. Overal zomaar kunnen doorrijden, heeft ons heel wat uren en stress bespaart. Ook al gaan we dit jaar niet, om het tientje per jaar hoef je t niet te laten.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.03.2024 06:32
@Nika: als je de badge via Fulli hebt besteld, wordt er pas € 10,00 in rekening gebracht als je ‘m 24 maanden niet gebruikt. Scheelt weer ;-)
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
19.03.2024 08:02
Neem wel voldoende losse munten mee.Vorig jaar werden wij verrast met een storing van de pinautomaten op een van de tolwegen. Sprokkelen van lossen euromunten bioj onze gezinsleden konden we de tol weg weer verder rijden.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
19.03.2024 11:37
Let wel op de "péage en flux libre", dat zijn tolwegen zonder tolpoorten. Als je geen badge hebt, dan moet je betalen bij een betaalautomaat op een parkeerterreinen langs de weg, of van te voren of binnen 72 uur erna betalen via het Internet. Heb je wel een badge, dan is het wel verstandig om jouw kenteken op de site van Fulli te registreren. Dat kan ook handig zijn als blijkt dat er verkeerde bedragen van jouw rekening zijn afgeschreven en je wilt reclameren.
https://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2023/mei/elektronisch-tol-betalen-op-a4-en-a79-in-frankrijk
, Datum:
19.03.2024 12:46
Ik lees hier dat het "uren" tijd scheelt. Zodra dit het geval is ben ik de eerste die er 1 aanschaft. Maar de praktijk is dat er meestal maximaal 5 auto's voor ons bij het poortje staan en met CC is dat in een paar minuten gepiept.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
19.03.2024 15:32
@MaraM fijn om te weten, ik heb me er niet meer in verdiept, omdat het toch nauwelijks wat kost.
@Hans030 Als je zoals ons gebonden bent aan het hoogseizoen, scheelt het echt enorm. Zeker als je naar de cote d Azur rijdt;)
We hebben vele files voor de poorten zien staan
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
19.03.2024 20:33
Nee, de badge is niet verplicht en ja je kunt nog steeds gewoon met cc en contant betalen.
, Datum:
19.03.2024 21:49
Ja, dat scheelt. Wij zijn al jaren niet meer over de drukke route via Lyon gegaan. Reizen weliswaar deels in het hoogseizoen door Frankrijk, maar proberen de zaterdagen te vermijden en ook de hele drukke trajecten. Zo reizen wij in juli op maandag en dan dinsdag verder en vrijdag naar bestemming in W Frankrijk. Vervolgens wel op een zaterdag naar een ander gebied, maar west-oost en niet een hele populaire route. Wij proberen er ook altijd rekening mee te houden met onze bestemmingen.