Italie meren gebied met oudere kinderen
Geplaatst door: ® Wilfred de R
, Datum:
01.03.2024 20:50
Graag advies, wij lopen vast bij het zoeken naar een leuke camping aan een meer in noord Italie.
Het liefst ook iets met een zwembad en verder zou het fijn zijn als op loopafstand een dorp/stadje is waar we wat kunnen drinken/eten.
De jongens zijn 17 en 19 dus het zou fijn zijn als er ook leeftijdsgenoten op de camping staan met een hangplek, voetbalveld en dergelijke.
Het hoeft echt geen 5 sterren camping te zijn als de voorzieningen maar netjes en schoon zijn.
Qua afstand wil ik liever niet verder dan 1.100 km.
Wie kan ons helpen?
Geplaatst door: Koen
, Datum:
01.03.2024 22:58
Camping Cusio aan het Ortameer. Erg mooie ligging en een prachtig plaatsje op loopafstand. Wel veel Nederlandse gezinnen, zullen zeker leeftijdgenoten zijn, maar waarschijnlijk niet heel veel.
Geplaatst door: Fammeij
, Datum:
01.03.2024 23:24
Wij stonden afgelopen zomer 10 dagen aan het Lago d'Idro op camping Vantone Pineta. Daar was veel jeugd in de leeftijd. Dorp ligt op loopafstand, leuk voor een ijsje, de markt, wat restaurants en de jeugd ging er ook af en toe naar een bar geloof ik. Zwembadje stelt niks voor, maar meer is heerlijk. Wij vonden de plekken in het bos het leukste.
Lago d'Orta is ook leuk, Wij stonden 19 jaar geleden op camping Orta. Lago Di Mergozza schijnt ook leuk te zijn.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
01.03.2024 23:38
Toevallig gaan wij komende zomer ook een weekje naar Vantone Pineta met 4 jongens in de leeftijd 16-19 jaar.
Geplaatst door: Katja
, Datum:
02.03.2024 12:09
Camping quai in Iseo.
Kleine camping waar veel nederlandse jeugd is. Strandje aan het meer en op loopafstand van het mooie Iseo
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
03.03.2024 18:35
Wij zaten in een huis in Mergozzo. Aan het kleinere meer Lago di Mergozzo. Prachtig meer en heel erg leuk en erg gezellig plaatsje met een aantal hele gezellige restaurantjes en terrrassjes aan het meer. Op korte rij-afstand andere leuke plaatsjes aan de drukkere Lago Maggiore zoals Stresa en Cannobio, En het schitterende plaatsje Orta San Giulia. En nog veel meer: te veel om op te noemen. Erg mooi gebied. Ook geschikt voor wandelen (maar kan in zomer warm zijn natuurlijk). Camping heeft eigen strand en zwembad.
Eigenlijk viel de drukte ons half juli nog redelijk mee. Plaatsjes aan Maggiore waren wel stuk drukker, maar levendig en parkeren was nog (net) te doen, zeker als je er in de ochtend heen gaat en een lekkere lunch neemt en daarna naar de camping om te zwemmen etc.
Aan het meer ligt Camping Village Continental (Mergozzo(aan zuidzijde). Prachtig gelegen aan het schoonste meer van Italie (zeggen ze, maar water was ook erg helder en lekker op temperatuur in juli). Een nadeel van deze camping zou kunnen zijn dat je niet op loopafstand van het plaatsje zit, maar verder was iedereen er erg enthousiast over (gezinnen met kinderen). Check de reviews op internet maar even. Misschien kan de afstand naar het plaatsje ook overbrugd worden met de fiets (was redelijk veilig weggetje voor Italiaanse begrippen, ook ligt er een wandelpad aan de andere kant van het meer naar het plaatsje.
Geplaatst door: ® Wilfred de R
, Datum:
04.03.2024 12:51
Bedankt voor de reacties en tips, er zitten leuke plekjes tussen maar helaas zijn we te laat. Misschien wat voor komend jaar maar dan maar wel bijtijds boeken.
Weet iemand een zoekmachine, behalve ANWB en/of Eurocampings, waarmee je ook op beschikbaarheid kan zoeken?
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.03.2024 16:05
Wanneer je aan een Italiaans meer verblijft zou ik de wens van een zwembad skippen. Dat is altijd te klein en te ondiep en er zitten kleine kinderen in.
Als je kinderen 17-19 zijn zitten ze liever op het meer zelf waar de meeste pubers zijn. Aan het Idro meer zijn meerdere campings die geschikt zouden kunnen zijn voor pubers. Naast Vantone Pinete is ook nog Azure sportcamping, en aan de overkant ligt Pilu. Bij beiden zit ook een surfschool (vlakblij). Of er voetbalveldjes ofzo zijn geen idee. Wij zaten op Venus, geen voetbalveld, wel loopafstand van dorpje, en genoeg jeugd toen. Het Ledro meer is ook leuk, daar zijn drie campings. Azzurro en naast gelegen camping vond ik leuk liggen. Dorpje vlakbij en je zit in half uurtje rijden ook aan het GArdameer waar altijd wat te doen is.
Camping Iseo aan Iseomeer is een puberwalhalla heb ik begrepen, maar die zit razendsnel vol (ook goed zwembad, 5 sterren en ik vond m duur!). Dan moet je wel in oktober boeken ofzo. De andere campings aan iseo meer werd ik niet heel blij van: de plekjes waren 65m2 meestal, maar je zou nog kunnen kijken, er zijn er genoeg op loopafstand van het stadje Iseo, wat best bruisend zou moeten zijn.
Wil je toch een goed zwembad: kijk dan ook bij het Gardameer.