Camper starten. Wie heeft ervaring?
Geplaatst door: ® Elaine
, Datum:
20.02.2024 13:11
Vrienden van mij willen een camping (voor caravans en campers) starten in Noord Braband. Vergunning is geregeld. Douche en toiletten zijn geregeld.
In Noord Braband is Enexis de netwerkbeheerder. Nu zijn er speciale (zwaardere) electriciteitsaansluiting laten plaatsen. (Dee vorige eigenaar van deze boerderij had er zo'n aansluiting maar deze hebben zij toen laten afsluiten. 6 jaar geleden. Omdat zij er maar met z"n twee gebruiik van maakten)
Zij moeten flink geld betalen om dit te laten aasnluiten.
MAAR VEEL ERGER. Zij kregen gister te horen dat deze plaatsing wel eens 50 weken zou kunnen gaan duren?
Heeft iemand ervaring met deze situatie?
Klopt dit? Is er geen andere weg om dit te verkrijgen? Etc. Alles tips en ervaring hiermee zijn welkom.
Dank!
Elaine
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
20.02.2024 15:51
Ik denk dat de topic niet klopt, het gaat niet om een camper maar om een camping.
Het starten van een camper zou voor de meesten geen probleem op leveren..
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
20.02.2024 21:01
Op legale wijze geen andere manier. Het betreft een bedrijfsaansluiting en die hebben geen maximum termijn voor aansluiten. Je bent aan de goden (zo voelen dit soort instanties zich ook) overgelaten Het enige wat je zou kunnen doen is ze week op week blijven bestoken met de vraag of er als schot in de zaak zit, of er ergens een gaatje in de planning valt, en dan het liefste bij één contactpersoon. Maar ik geef jullie weinig hoop. Ik neem trouwens aan dat jullie idd camping Noord-Brabant bedoelen?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
20.02.2024 21:31
Wat voor camping is het? Hoeveel plaatsen?
Voorlopig zorgen dat je met minder stroom toekomt. 6A aansluitingen.
Oplossingen die veel geld kosten:
Dieselgenerator.
Zonnepanelen met offgridaccu.
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
21.02.2024 08:02
Dat van de stroomaansluiting kan kloppen. Het electriciteitsnetwerk is overbelast. Pas geleden nog in het nieuws. Een nieuwbouw school in Veldhoven (ook Brabant) zou eigenlijk 5 tot 10 jaar moeten wachten op de aansluiting. Gelukkig hebben ze ingezien dat dit niet kan en is het geregeld.
Geplaatst door: ® RuudH
, Datum:
21.02.2024 16:56
er wachten maar 10.000 bedrijven op eem (zwaardere) aansluiting .
Succes ermee
Grs Ruud