Parijs ontwijken, wie kijkt even mee?
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
28.04.2024 10:28
De route via Charleroi naar Reims is goed te doen. Het slechte wegdek bevindt zich op het eerste stuk van de N5 naar Philippeville.
Wij rijden altijd in weekend in de ochtend langs Charleroi. Grote drukte daardoor nog niet meegemaakt.
Op de rondweg van Charleroi neem ik altijd afslag 6. Dan rijd je via de A503 en de R3 (prima wegen) richting Philippeville.
Je komt dan later op de N5 en vermijdt je het slechtste stuk van de N5.
Niet de navigatie volgen. Die leidt je naar de afslag ná nummer 6 en dan kom je veel eerder op het slechte stuk van de N5.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
29.05.2024 16:28
Gezien ik werk in de transport heb ik zojuist deze info doorgekregen. Vanaf 15 juli zullen de maatregelen ingaan:
Deze Olympische routes bieden directe toegang tot de wedstrijdlocaties om de reizen van geaccrediteerde deelnemers en personeel te vergemakkelijken.
De routes worden op 15 juli geactiveerd langs de volgende wegen:
• A1 tussen Roissy Charles de Gaulle en Porte de la Chapelle tot 11 september
• A4 tussen Collégien en Porte de Bercy tot 13 augustus en van 30 augustus tot 8 september
• A12 tussen Rocquencourt en Montigny le Bretonneux tot 13 augustus en van 27 augustus tot 8 september
• A13 tussen Porte Maillot en Rocquencourt tot 13 augustus en van 27 augustus tot 8 september
• De perifere ringweg, van Porte de Vanves naar Porte de Bercy, via het noordelijke deel tot 13 augustus en van 22 augustus tot 11 september
• Ringweg La Défense tot 13 augustus en van 22 augustus tot 11 september
• Andere wegen
Deze Olympische routes omvatten slechts één rijstrook op de hoofdweg. De overige rijstroken zijn toegankelijk voor niet-geaccrediteerde gebruikers.
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
29.05.2024 16:36
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
29.05.2024 20:30
Garantie voor drama rond Parijs dus... Begint al op de A1, de aanloop naar het eerste stukje route zal al vanaf het vliegveld goed merkbaar zijn. Dan vlug de A3 op die door alle stress op de andere wegen dus ook drukker is en een ongeluk daar altijd leidt tot km's file. Dan een stukje A4 met gereserveerde rijbaan, de A4 is normaal gesproken gelukkig ook niet zo druk. En dan als afsluiter de A86 richting de A10, waar het echt nooit vastloopt...
Mij niet gezien dit jaar, met een grote boog eromheen.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
31.05.2024 07:39
Geplaatst door: Roald
, Datum:
02.06.2024 11:24
Ik denk zelf te rijden op de a104 n104. Ben alleen niet bekend met die weg. Mensen die een idee hebben hoe het daar kwa drukte zal zijn?
Geplaatst door: roelm
, Datum:
02.07.2024 11:25
Wij rijden vanuit ZL via Orleans naar het zuiden. Elke routeplanner zegt: dwars door Parijs.
Wij kiezen al paar jaar om via Reims en Troyes te rijden. Maar is toch wel ver om (70-100 km).
Nu is mijn idee om de navigatie op Reims te zetten en als we daar bijna zijn op Orleans.
Dan bepaalt de navigatie op basis van drukte en files wel of hij via Troyes gaat of via de onderkant van Parijs.
Volgens mij is die onderkant Parijs wel te doen, dan zit je niet op de Perifiric en heb je ook niet risico dat je midden in centrum komt te staan (letterlijk mee gemaakt).
Zeker met een vouwwagen lijkt ons dit de beste optie.
Tenzij iemand nog een beter idee heeft ;-)
Geplaatst door: Pip23
, Datum:
12.07.2024 12:04
Wij zijn net terug van Camping Le Paradis (Dordogne).
We wonen in het Oosten va het land en zijn gereden via Antwerpen en Parijs. Ruim 10 jaar gelden ook deze route gereden maar jeetje wat een verschil…. Wat een drukte en chaos en veel lange vertragingen (file’s) op de wegen bij beide steden.
Ik zou deze steden ontwijken, en kiezen voor een andere route zeker ivm de Olympische Spelen!!!
Geplaatst door: Annemarie
, Datum:
17.07.2024 08:04
Wij rijden vanuit Haarlem op 26 juli in twee dagen richting de Dordogne. We mijden Parijs, maar twijfelen tussen de routes Reims-Troyes-Orleans of Rouen-le Mans-Tours. Heeft iemand ervaring met deze route en een advies welke het beste te doen is? Bedankt!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
17.07.2024 09:49
@Roelm
Rijd zeker met de vouwwagen eens van Troyes NIET richting Orleans.
Maar Auxerre richting Vierzon , en ga daar de A-20 op , geheel tolvrij tot net voor Cahors
Bij binnen komst Vierzon ,is een rotonde waar je rechts af moet voor de A -20 ,
Rijd eerst 100 mtr rechtdoor , naar de super U , om de tank vol te gooien
Veel goedkoper als langs de autoroute , desnoods nog eenMc donalds er bij
En je 70/100 km omrijden zijn er ook niet meer ,
Gaat/ rijd net zo snel
Geplaatst door: ® Kay
, Datum:
17.07.2024 10:04
De website www.sytadin.fr geeft actuele informatie over de files, wegafsluitingen en gereserveerde rijstroken op de wegen rond Parijs.
Er is ook een Sytadin app beschikbaar om onderweg de actuele informatie te kunnen zien.
Geplaatst door: Paul
, Datum:
14.08.2024 14:56
Wij rijden altijd via Parijs naar het zuiden, dit jaar ook Parijs gemeden en het eerdere advies uit dit item opgevolgd door via Brussel-Reims-Troyes te rijden. Top route, wel wat meer kilometers maar prima rustige route. Nuttig forum hoor.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
14.08.2024 18:25
Kijk ,das leuk 👍
Iemand welke laat weten dat de tips nuttig waren
Zou vaker moeten gebeuren
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
14.08.2024 18:33
Zowel op de heenreis (21 juli) als op de terugreis (9 augustus) gewoon via Parijs gegaan. Beide keren via de A86 en beide keren soepel verlopen. Op de heenreis iets langer dan gewoonlijk er over gedaan (55 minuten vanaf het oprijden van de A3 tot het oprijden op de A10) en op de terugreis zelfs maar 35 minuten.
Het viel allemaal erg mee!
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
14.08.2024 18:39
Oh, en ik heb zeker van te voren de tips hier gelezen. Uiteindelijk toch gekozen om via Parijs te gaan en Google te volgen, samen met de site die werd genoemd.
Volgend jaar mss ook een topic over het ontwijken van Antwerpen, want dat was echt een drama... Van begin tot einde van de ringweg stond het vast...