Parijs ontwijken, wie kijkt even mee?
Geplaatst door: Herman
, Datum:
19.02.2024 12:26
Wij rijden ook altijd deze route.
Vanuit Overijssel naar Maastricht, En bij Luik richting Namur/Reims.
Geplaatst door: Els
, Datum:
19.02.2024 13:32
Zeer bedankt voor het meedenken! We kiezen er in ieder geval voor om op de heenweg Parijs inderdaad te mijden. Misschien valt het mee, maar die gok wagen we gewoon niet. En inderdaad, wanneer geadviseerd wordt door autoriteiten om de stad zoveel mogelijk te mijden ivm wegen die afgesloten kunnen zijn, waarom zouden we dan tegen dat advies in gaan. Ben allang blij dat we erop geattendeerd zijn door Helmy!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.02.2024 21:32
Als je Parijs wil mijden, dan zou ik zeker kiezen voor de route via Maastricht- Luik- Reims- Troyes.
En dan bij Luik niet via Namen- Charleroi, maar bij Luik naar beneden via E25/ A26 - heel klein stukje E411/ A4 - E46. Dit omdat het wegdek beter is dan via Namen- Charleroi.
De gehele route is qua kilometers niet eens zo heel veel verder dan via Parijs viel mij op dus kan mij voorstellen voor iedereen die Parijs willen mijden, dat dit een fijne optie is!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.02.2024 21:41
En vanuit Troyes dan richting Orleans….vergeten te vermelden bij het vorige bericht.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
21.02.2024 17:42
kleine tip: Vanaf Parijs komt er geen parking en amper een tankstation meer. Ruim voor Parijs iig de kinderen laten plassen, voorzien van vermaak etc zodat je een evt file rustig zit. Ooit een keer een peuter achterin gehad "mama, ik moet....."Nou, dan duurt een file lang hoor ;-)
Parijs zelf volgen we gewoon de A86. Zuidwaarts borden Bordeaux, huiswaarts borden Lille. Kind kan de was doen. De ring van Amsterdam is niet spannender hoor. (ik kom uit een gehucht maar rij graag)
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
21.02.2024 22:05
Irene, onder normale omstandigheden van het hoogseizoen geef ik je gelijk, hoewel dan nog steeds geldt hoe laat je de 86 pakt. Echter in periode waar het topic over gaat is de situatie verre van normaal. De 86 is extreem gevoelig voor files door ongevallen. Veel andere wegen in en rond Parijs zullen zijn afgesloten, wat automatisch extra druk(te) met zich meebrengt voor de andere wegen. Die combinatie kan zo 2 uur extra reistijd opleveren...
Het is dus inderdaad verstandig Parijs te mijden en om te rijden. Wellicht via Reims en Troyes naar Orleans? Het is 1,5 uur langer rijden, maar dat is beter dan een uur of langer vertraging (vind ik).
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
22.02.2024 09:48
Geplaatst door: Els
, Datum:
22.02.2024 12:54
We hebben de overnachtingscampings geboekt! We gaan de heinreis via Reims/Troyes, maken twee stops. Zo blijft het relaxed voor ons en de kids en kunnen we op dag 1 al genieten van de eerste bestemming. De terugweg hebben we campings vastgelegd voor de route via Dijon/Nancy.
Komt helemaal goed! Zin in!
Bedankt voor het meedenken allen, hopelijk hebben andere mensen ook iets aan de tips specifiek voor deze zomer rondom Parijs!
Geplaatst door: frieszie
, Datum:
13.03.2024 11:03
Zou zelf gewoon de rondweg nemen richting Bordeaux de A86,diverse keren langs gekomen met caravan. Net onder Parijs de N20 nemen richting Étampes, perfecte weg naar Artenay en daar de A10 op. Is geen tolweg en zeer goed te rijden. Onder Orleans zijn diverse campings.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
13.03.2024 11:20
Altijd leuk om te lezen ,DAT
De vraagsteller aangeeft er uit te zijn
Campings geboekt ed
Er iemand is die denkt te moeten laten weten hoe hij het zou doen
Heeft u het topic wel doorgelezen ?
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
14.04.2024 08:42
Wij rijden nu al een paar jaar via Reims en Troyes en Orleans naar het zuiden.
Is wat kilomters om, maar nog geen file gehad en we rijden wel tijdens (onze) zomervakantie.
Dus dat bevalt goed.
Nu moet ik zeggen dat we de laatste x via Parijs ook nauwelijks vertraing hadden, maar het is wel iets geconcentreerder rijden.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
14.04.2024 14:35
Labrador, en wat is de toegevoegde waarde van jouw (zure) reactie? Dan vind ik de reactie van frieszie meer hebben. Wellicht komt iemand met een briljante opmerking of tip. Lekker blijven delen zeg ik en voor wie zich er niet tot aangetrokken wordt: je hoeft geen reactie te plaatsen, het mag...
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
14.04.2024 17:10
Brilhante opmerking , heeft toegevoegde waarde ,het mag,,slimpie
Geplaatst door: Bart
, Datum:
16.04.2024 15:16
Via Reims lijkt mij een prima route. Hoe zijn de wegen op deze route? Brussel- Charleroi-Reims Heb weleens iets voorbij zien komen van slecht asfalt en kuilen in het wegdek.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
16.04.2024 15:57
Het stuk Charleroi-Couvin is idd slecht. Drukke weg, veel gaten in de weg, en stoplichten. Even rustig aan doen. Na Couvin een fantastische nieuwe weg naar Reims.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
16.04.2024 17:28
Als je niet via Charleroi wilt gaan dan neem de autoroute naar Laon /Reims.( wel TOL autoroute )
Of rij via Maubeuge , dat is dan tolvrij naar Reims. ( 80 km wegen maar goed te doen. )
Charleroi is in het weekend best te doen, even een mindere weg van ongeveer 20 min . Daarna een werkelijk prachtige tolvrij snelweg naar Reims.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
20.04.2024 21:37
Als je aan de westkant van de Dordogne zit kun je ook 'ns kijken naar de volgende route: Lille-Amiens-Rouen- Le Mans- Tours- Poitiers- Angouleme- etc.
(de N10 tussen Poiters en Angouleme is gewoon 4 baans, veelal 110 km per uur).
Op de routeplanner is dit wel een stukje om, maar als je bijvoorbeeld een paar overnachtingen pakt bij Le Mans of Tours is dit een redelijk zinvolle omweg.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
20.04.2024 21:40
Oh sorry, ik zie nu dat de bestemming erbij staat. Nog steeds van mening dat aan komen rijden via Tours/ Angouleme een alternatief kan zijn. Ken de D939 tussen Angouleme en Perigueux niet maar gezien het nummer zal dit een doorgaande weg zijn (oude N139 of zo). Ik zou het gewoon even uitrekenen allemaal en dan een keuze maken.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
26.04.2024 21:13
Afgelopen week begrepen dat de Boulevard Périphérique ook "open" is tijdens de olympische spelen. (misschien idd met 1 rijbaan gesloten voor olympisch verkeer) Maar er zijn ook genoeg wegen die om Parijs heen leiden toch?
Geplaatst door: ® roelm
, Datum:
28.04.2024 10:01
@Bart de wegen tussen Reims en Troyes zijn prima. Het is alleen een aantal km om ten opzichte van Parijs.
Maar voor ons steeds een bewuste keuze. Lekker relaxed rijden.