Geplaatst door: Piet in
, Datum:
24.01.2024 15:00
Wie heeft tips. om 4tot 5 weken door nederland om met caravan van camping naar camping te gaan in Nederland zonder te bespreken net als je in Duitsland of Frankrijk zou doen
is dit in Nederland mogelijk .? ik heb zelf de indruk dat we hier alles van te voren moeten bespreken we willen dit gaan doen in april en september
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
24.01.2024 16:46
Kijk even op camping-Nederland.nl. Wellicht vind je daar al antwoorden. Zo niet, stel je de vraag daar op het forum.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
24.01.2024 16:59
April lijkt mij geen probleem . Maar september zal het drukker zijn omdat sommige scholen vakantie hebben tot en met 1e week september. Kijk eens bij boeren / kleine campings hoe die zijn ivm reserveren. Bij sommige kun je niét reserveren dus daar eens gaan kijken. succes
Geplaatst door: ® dekempers
, Datum:
24.01.2024 18:47
Ik denk dat het er sowieso van afhangt waarheen jullie willen en hoe het weer is. Ik schat in dat de noordelijke provincies minder druk zijn dan bv de Achterhoek, Twente, Brabant en Limburg. April zal geen probleem zijn, Hemelvaartsdag en Pinksteren vallen dit jaar in mei.
In september is er nog vakantie in een deel van Nederland en in deze maand zijn er heel veel campings die (betaalbare) arrangementen aanbieden en daardoor druk bezocht zijn. Maar goed, je kunt er altijd een belletje aan wagen, toch? Alvast veel plezier!
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
24.01.2024 21:21
Hel is toch verstandig om van tevoren even te bellen of te mailen of er plaats is, in drukke periodes kom je anders bedrogen uit. En in b.v. Zeeland zeker rekening houden met vakanties van Duitsers. Die hebben op andere tijdstippen vakantie dan wij zoals met Pinksteren zeker een week. Boerencampings en SVR campings zijn in populaire gebieden ook goed bezet. En wat ik ook vervelend vind, is dat Nederlandse campings vrijwel altijd precies willen weten hoe lang je blijft en dat je ook meteen moet betalen. De vrijheid van aankomen en vertrekken zoals in Frankrijk mis ik wel. Maar verder is ons land de moeite waard en kun je er een heel gevarieerde vakantie van maken. Veel pleziet alvast.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
25.01.2024 10:10
Onze ervaring is dat de campings in de meivakantie, met Hemelvaart en Pinksteren druk worden bezocht, vooral met goed weer. Naast deze dagen/ weken kun je overal terecht en dat geldt ook voor september. Met mooi weer is het vaak wel wat drukker dan met minder weer, maar genoeg campings te vinden met heel veel plek.
Geplaatst door: conny
, Datum:
25.01.2024 10:23
De kustprovincies worden steeds drukker (veel Duitsers), dus daar zou ik in ieder geval de dag tevoren even contact mee opnemen of er plek is.
In corona-tijd is ons (uit de Randstad) Friesland en Groningen goed bevallen.
Veel plezier !
Geplaatst door: vdl
, Datum:
26.01.2024 12:52
Wij gaan bij mooi weer regelmatig een paar dagen weg en ook in hoofdseizoen en kunnen altijd wel wat vinden in de buurt waar we heen willen. We proberen nooit de grote van alles te doen campings en niet aan de kust. En als je dus wil trekken en dus met een paar dagen staan genoeg hebt denk ik dat het geen probleem zal zijn. Voordeel dat veel campings tegenwoordig een online booksysteem hebben waar je kan zien of ze nog plek hebben.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
04.02.2024 15:25
In Corona tijd hebben wij met heel veel plezier campings in Friesland bezocht (omgeving Harlingen, Sneek, IJlst, Stavoren, Woudsend, Lemmer, Hindelopen, Makkum) maar ook in Zeeland veel gezien (Veere, Goes, Domburg, Middelburg) en niet te vergeten de omgeving van Winterswijk. Schitterende natuur en erg rustig.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
05.02.2024 20:35
Wij gaan vaak binnen NL vrij plots weg en reserveren zelden. Wel bel ik daags tevoren of er plaats is. Eigenlijk lukt dat meestal zeer goed. We staan dan vooral op kleine campings zonder vermaak.