Simkaart kopen in Frankrijk (zonder abonnement) voor gebruik in tablet
Geplaatst door: Marel
, Datum:
21.01.2024 16:16
In Frankrijk maken we gebruik vd gratis wifi op de camping of we kopen een internetbundel op de camping. We kopen dit voor de Tablet die m'n man gebruikt. Ik gebruik m'n mobiel voor internet (abonnement).
Omdat de wifi ontvangst niet altijd geweldig is willen we een andere oplossing voor internet en eventueel tv kijken op de Tablet. In de Tablet kan een simkaart.
Is het mogelijk om een datakaart te kopen/gebruiken voor een Tablet? Of kan dat alleen voor een telefoon??
Wat is de beste optie, voor ongeveer 30 dagen zonder abonnement, een franse simkaart bv Reglo, Orange enz of een nederlands simkaart bv van Vodafoon.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
21.01.2024 17:18
Allemaal veel gedoe voor niets.
Je hebt het antwoord al bij je in je eigen telefoon.
Gewoon contact maken met je eigen wifi in tablet en telefoon.
Geplaatst door: Nico
, Datum:
21.01.2024 17:31
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
21.01.2024 17:48
Ik heb vorig jaar 2 Datasimkaarten gekocht van SFR bij een telefoonwinkel. Het leek simpel en volgens de handleiding simkaart in het apparaat en dan moet het werken.
Totaal voor 2 simkaarten met data 60 euro betaald. Er werd 5 gig als extra geleverd.
Alleen de gratis 5 gig kunnen gebruiken want daarna is drama begonnen. Je moet je registeren en ID gegevens doorgeven etc en als daar iets mis gaat ga je automatisch naar hun fraudeafdeling maar op vragen krijg je steeds dezelfde standaard mail waarmee je niet verder komt. 2 x teruggeweest naar de winkel maar ondanks bereidwillige hulp kwam men er ook niet uit.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
22.01.2024 10:40
Je kunt bij Lebara een prepaid simkaart kopen en die vervalt na 30 dagen.
Zit je ook nergens aan vast.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
22.01.2024 14:56
Even vergelijken of je eigen telefoon abonnement toereikend is (evt via bundel bijkopen) voor hotspot naar de tablet. Indien niet, dan een prepaid in NL kopen, tarieven zijn (Europees) dan bekend en sim kan je in NL evt ook nog gebruiken/verlengen.
Vroeger was het financieel interessant om een sim daar te kopen, tegenwoordig niet echt meer en kan hoop gedoe geven voor een paar euro...
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
22.01.2024 15:02
Ik heb al jaren een Vodafone Prepaid simkaart in m'n iPad zitten. Ik maak gebruik van Prepaid unlimited bundels. 14€ voor 7 dagen. Wel even goed uitkijken dat je aan het eind van de 7 dagen voor middernacht de mobiele data uitzet anders snoept je tablet ongemerkt data weg uit je prepaidtegoed. Heb je bijvoorbeeld automatisch updaten aan staan, kan je dat je hele tegoed kosten. Je kunt ook een dagbundel of een 3 dagen bundel kiezen.
Volgens de voorwaarden geldt unlimited alleen in Nederland en in het buitenland is het beperkt tot 2 Gb per dag. Dat staat al jaren in de voorwaarden bij Vodafone, maar tot nu toe hebben wij daar niets van gemerkt. Het kijken naar een Formule 1 race vraagt al meer dan 2 Gb en die hebben we altijd nog kunnen kijken.
Het voordeel van Vodafone is dat het in elk land binnen de EU is te gebruiken en je thuis alvast voldoende tegoed in je account kunt zetten.