Hulp voor noord-oost Italië
Geplaatst door: Koen
, Datum:
17.01.2024 22:47
Tussen Toscane en Tirol zoeken we nog een camping voor een kleine week. We dachten aan het idromeer. Bij camping Belvedere en camping Venus zijn we echter niet welkom, althans je kunt daar niet reserveren en bij de andere camping minstens 7 nachten. Wie weet er nog een leuk alternatief in het Italiaanse merengebied. Gardameer lijkt ons te druk. We reizen met 4 pubers in de leeftijd 16-19. Benieuwd of jullie nog een goede suggestie hebben.
Geplaatst door: Dekempers
, Datum:
18.01.2024 10:01
Kijk eens naar het Iseomeer of naar het meer van Caldonazzo. Misschien vinden jullie de streek Trento in Noord Italië leuk?!
Geplaatst door: Hilde
, Datum:
18.01.2024 11:21
Wij zijn naar Valle Romantica geweest in Canobbio, Lago Maggiore.
Redelijk wat tieners die lekker van een hoge rots in de ijskoude rivier springen.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
18.01.2024 13:23
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
18.01.2024 16:29
Geplaatst door: Nico
, Datum:
18.01.2024 17:47
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
19.01.2024 19:23
Was camping Venus de camping waar je minimaal 7 dagen moet reserveren? Aan het idromeer zou camping Pilu of Vantone Pineta, nog goede optie kunnen zijn (die ligt naast Belvedere, maar voor sportcamping rio vantone) Leuke aan die kant van het idromeer is dat je vlak bij de Klettersteig zit die je zelf kunt doen, wanneer je spullen kunt huren op de camping.
Camping Lago Idro Glamping zit naast Pilu maar daar komen wel veel jongere kinderen.
Bij Pilu en Vantone Pineta zit je goed als je ook nog zou willen surfen.
Een andere optie is het Ledro meer. Afgelopen jaar zijn we op camping Azurro geweest, en ik denk dat naast gelegen camping Al Lago ook prima is (sowieso lekker restaurantje op camping)
Als je 4 pubers meeneemt en je eigen vouwwagen dan misschien 2 plekken huren? Op Azurro hadden we de vouwwagen staan en 2 3 persoon tentjes en het paste precies, maar ik moest altijd over iemand heen stappen als ik sup wilde pakken, of vouwwagen in of uit liep. Vanuit Ledro is bezoek aan enkele mooie dorpen van Garda ook leuk. ( Riva del Garda bv).
Bij Iseo meer konden we dit jaar niet vinden. Plekjes van 50-5m2, en dan bij bijna alle campings ook nog een spoorbaan aan de achterzijde. Camping Del Sole is "DE" (oudere) pubercamping, maar ik vermoed dat de grote plekken al verhuurd zijn, daar niet meer gekeken want vond camping erg duur per nacht en geen zin in veel dronken jongeren.
Vrienden hebben ooit met plezier aan lago di piano gestaan op camping Rannochio. Maar wellicht is dat te geïsoleerd, en niet meest handige route naar Tirol vervolgens.
Geplaatst door: truus de Ruiter
, Datum:
20.01.2024 15:36
Gaan jullie over de Brennerpas , dan is er een camping bij Levico terme aan het meer van Levico ca 20 km vanaf de autobaan bij Trento
Geplaatst door: koen
, Datum:
21.01.2024 11:10
Bedankt voor al jullie goede tips!! Calodonazzo al ooit geweest, die viel daarom af.
We zijn met 2 gezinnen, ik heb nu 5 opties de groep ingegooid: Al Sole aan het Ledromeer, Pilu en Vantone Pineta aan het Idromeer, Covelo aan het Iseo meer en Camping Zoo. Het lijkt er op dat het Vantone Pineta gaat worden.
PS Bij Camping Venus moeten we inderdaad minimaal 7 dagen boeken.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
22.01.2024 19:24
Ledromeer: ik vond zelf het "strand" om te liggen aan het water bij Azurro en buurcamping mooier dan bij Al Sole aan de overkant. Destijds daar wel geïnformeerd (want ook beachbar, dat zou toch ook leuk zijn voor ons en de jeugd) maar kreeg de indruk dat we met twee gezinnen niet naast elkaar konden reserveren. Daar deden ze beetje vaag over en de grotere plekken waren toen al vergeven. Dus geen risico genomen en bij Azurro geboekt.
Je kunt om het meer wandelen (net 10 km) zodoende ook over strand en beachbar van al Sole gekomen en vond t mwah.
We hebben verder de wandeling gedaan naar de Cascate del Gorg d'Abiss.
De Cascata del Palvico is het einde van een canyoning tour, daar kun je ook makkelijk zelf komen. Je kunt er van een brug springen, er is een grasveldje naast waar je kunt liggen. Heerlijk paar uurtjes geweest. en loop je iets verder dan zie je de waterval waarvan de abseil van 45 meter is. Je kunt daar beetje zwemmen, maar wel ijskoud. De parapenters landen op het gras naast camping Azurro. We zijn dagje naar Lago di Tenno geweest, en zelf ook nog dag naar Meer van Molveno. Iets ten noorden van Arco is de rest gaan klettersteigen, daar ben ik zelf niet mee geweest. Als je een echte fietser bent dan doe je de strada del Ponale: van ledro naar Garda fietsen en weer terug. Best pittige tocht.
Mocht je aan het Idromeer terechtkomen dan hebben we best veel ideeën hier vandaan gehaald: https://www.lakeidrotravel.com/nl/
Ferrata Sasse is erg leuke via ferrata die je zelf kan doen, mits je spullen huurt/meeneemt. We konden ze toen huren op camping Venus en hebben nog een maatje gehaald in het dorp. Op de website staat dat deze vanaf 7/8 jaar is. Dan mogen ze toch wel heel eind avontuurlijk zijn. Er deden kinderen op teva slippers de ferrata, das een no go. Ik heb er zelf 3 uur over gedaan en was kapot daarna ;-) onze oudste pubers lagen toen al wel een klein uurtje in het water bij Baitoni, maar waren ook wel behoorlijk moe.