Ervaringen met camping Peyrelade (en/of omgeving Gorges du Tarn)
Geplaatst door: Rick
, Datum:
16.01.2024 20:02
Hallo,
Al een tijdje op zoek naar een leuke camping om 3 weken zomervakantie door te brengen. We reizen met 2 volwassenen en 3 kinderen (leeftijden 4 en 5 jaar).
Twee voorbeelden van campings waar we eerder gestaan hebben en die we erg mooi vonden zijn Les Arches in de Ardèche en Clot du Jay in Clamensane.
Het zijn beide campings waar de kinderen lekker hun gang gaan op de camping, mooie ruime plaatsen, een meer dan prima zwembad, prachtige omgeving (ook prachtig uitzicht vanaf de campingplek), genoeg Nederlandse vriendjes, kleinschalige animatie. Gewoon een goede sfeer. Kortom...alles wat wij belangrijk vinden voor een leuke vakantie.
Voor dit jaar zoek ik dus iets soortgelijks. We houden van zon, dus daarom wel aardig zuidelijk. Nu kwam ik per toeval Flower camping Le Peyrelade tegen. Ik moet zeggen dat ik niet perse in die streek aan het zoeken was en het me ook niet direct trekt. Waarom weet ik niet, wellicht omdat het wat onbekend is voor mij. Wie kan me helpen... is deze omgeving interessant genoeg om 3 weken te verblijven? Ik denk dat het qua landschap en mooie ritten wel goed zit, maar zijn er ook net als bijvoorbeeld in de Ardeche charmante plaatsjes, marktjes, mooie zwemplekjes, etc?
Wie heeft er meer info over camping Le Peyrelade? Het ziet er uit als een camping in ons rijtje. Hoe is het met de zon en de gorges? Ik las ergens dat je vrij snel zonder zon zit omdat de zon dan achter de kloof zit, maarja...wat is snel? Heb je hier echt last van hoogzomer?
Wat zijn mooie plekken? We zouden plek 34, 126 of 138 kunnen krijgen.
Ben benieuwd of er mensen op dit forum ervaring hebben met deze camping en/of omgeving.
Mochten jullie andere campingtips hebben dan staan we daar natuurlijk ook voor open.
Geplaatst door: koen
, Datum:
17.01.2024 08:18
Wij vonden het een prima camping. Leuk zwembad, mooie (schaduw)plaatsen. De streek is geweldig mooi, prachtige gorges, leuke stadjes. Wij zijn er een weekje geweest, een aantal dingen gedaan, 2 keer met kano's op de Tarn, voor de leeftijd van jullie kinderen kan dit ook al, fietsen op trainrails (was ook erg leuk), bij Millau is een fietsparkje waar ze lekker in de weer kunnen met bmx fietsjes. Op de camping hoofdzakelijk Nederlanders, veel basisschool leeftijd. Plaatsen zegt mij niets meer, wij stonden aan het water, dat waren wel de mooiste plaatsen, maar die zullen niet meer beschikbaar zijn? Totaal andere streek, maar vooral de camping is erg mooi: Domaine de Merlanes.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.01.2024 10:55
Geplaatst door: A
, Datum:
17.01.2024 19:24
Ik vind t, met de Drome, tot nog toe het mooiste gebied. Er is zoveel te zien en te doen. Wij sonden in Millau op camping Saint Lambert. Heerlijke gemoedelijke camping met hele grote XL plaatsen. Een fantastische rivier kortom een aanrader. Maar er zijn meer leuke campings daar, heb ik gehoord