Omgeving Domaine Chausteuil Provence /Castellane
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
16.01.2024 16:34
Na heel veel jaren Italie gaan we dit jaar weer naar Frankijk. Zin in!! We gaan naar Domaine Chausteuil Provence.
Nu ben ik benieuwd naar dingen die je kan doen in de omgeving. Tuurlijk ook al zelf uitgezocht dat we dag naar Lac st Croix kunnen, met kano door kloof, suppen op lac de castillon (iemand tip waar we dan het beste naar toe kunnen? ik ben fan van zwemplek waar ook horeca is wil altijd wel een koffie of borrel. Heb Base de Loisir Nautique Sirocco al gevonden, maar misschien nog andere tips.
Als iedereen fit genoeg is kunnen we nog aan Martelpad gaan denken (zijn er mensen die m ook maar deels hebben gelopen; dus stuk heen en dan terug? -> is Martelpad eenrichtingsverkeer? Of kan je beide kanten van kloof het pad op?
Dag naar de kust bv Cannes.
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een korte of middellange wandeling in de weide omgeving van uur rijden zeg maar en dat je dan ergens uitkomt waar je ook van rotsen kunt springen of nog liever: glijden. (het water in bedoel ik dan) (zoals je bij canyoning doen, maar dan iets wat je zelf kan bereiken en niet omdat je eerst km door het water hebt gelopen)
Gewoon toffe plekken aan een rivier/ diep stuk. (als ik m op Komoot kan vinden dan helemaal tof)
Nog top restaurantje in de omgeving waar je ook prima kunt zitten met 4 pubers (niet te sjiek; gewoon lekker)? Bepaald mooi dorp? Citroën museum in Castellane hadden we ook al genoteerd.
Heb zin in de voorpret dus kom maar door met de tips.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.01.2024 17:15
Geplaatst door: Ien
, Datum:
17.01.2024 09:18
Prachtige omgeving, heb geen tips voor de rivier, die ligt heel diep en is niet overal toegankelijk. Aan het eind van de gorges is een kano/waterfiets verhuur plek. Moustiers-Sainte-Marie, paar km noordelijk van het meer is zeer de moeite waard. Ten westen van het meer het plateau de Valensole, als de lavendel bloeit en klim in Castellane naar La Chapelle Notre Dame de Roc, het uitzicht is geweldig. En voor wat betreft de reis……neem vanaf Grenoble de route Napoleon.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.01.2024 10:54
Rij in elk geval de Route de Crêtes. Op de weg van La Palud-sur-Verdon naar Castellane is aan de rechterkant een afslag met bordje "Route de Crêtes" De weg is gedeeltelijk eenrichtingverkeer. Je komt uit in La Palud-sur-Verdon.
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
17.01.2024 19:36
Le moulin de Soleil in Trigance is aanrader voor hapje eten. Zou wel reserveren of vroeg gaan.
Vanaf camping Chasteuil goed te doen.
Sirocco is volgens mij enige plek waar een restaurantje/snack is aan het meer van Castilion. Mooi plekje.
Let wel op de wind. Als de wind "verkeerd" staat kun je niet suppen/kanoën/waterfietsen over het hele meer omdat je anders niet terugkomt.
Lac St Croix blijft mooi. Ook met waterfiets in de kloof is leuk om een keer te doen. Ook hier geldt vroeg daar zijn en beter niet in weekend. Dan is het er heel erg druk.
St Moustiers inderdaad leuk om naar toe te gaan. Zeker naar boven naar de kapel gaan!
In Castellane is de klim naar boven naar de kapel op de berg ook leuk en goed te doen.
De route door de kloof is inderdaad ook mooi om te rijden.
Raften over de rivier bij de camping moet je op tijd boeken. Toen wij er waren was er de dag na aankomst al geen plek meer voor de komende 2 weken (we hadden te lang getwijfeld ;-)).
Raften kan alleen op dagen dat de sluis open staat. Denk in ieder geval er aan om oude sportschoenen die nat mogen worden mee te nemen als je wilt raften.
Op de camping hebben ze ook een aantal wandeltochten klaarliggen.
Wij hebben een aantal jaar geleden een deel van het Martelpad gelopen. Wij zijn toen na een deel omgekeerd omdat we niet goed genoeg voorbereid waren. Of het officieel eenrichtingsverkeer is weet ik niet, wij gingen wel dezelfde weg terug.
Naar ST Tropez met de boot is ook leuk als je er nog nooit geweest bent. Je kunt dan vanaf ST Maxime. Sta je ook niet in de file op de kustweg voor St Tropez.
, Datum:
20.01.2024 17:27
Dank voor de reacties tot zover. Iemand een canyoning tour gedaan in die omgeving? En weet je dan nog vanaf welk punt tot welk punt de canyoning liep? Op die manier kan ik ook nog verder zoeken wat mooie plekken zijn om te water te gaan. Start / Einde van die routes zijn meestal wel prima bereikbaar.
Geplaatst door: koen
, Datum:
21.01.2024 12:17
Onze wegen blijven elkaar kruizen. Wij zijn vorig jaar bij Domaine Chasteuil Provence geweest. Een prima camping, grotere plekken, voldoende schaduw. Rivier is top, zwembad stelt niet zo veel voor. Brood 's morgens prima, restaurant stelde niet veel voor.
Bij de ingang van de camping hangt een grote kaart, waar veel wandelingen op staan. Ze kunnen er ook uitleg bij geven. Wij hebben wel een wandeling gedaan richting Saint Moustiers, maar dat was geen aanrader.
Bij Lac de Castillon zijn wij doorgereden naar Saint Julien, daar heb je ook een barretje aan het water met steiger. Daar kun je ook van alles huren, ik denk ook sups, ook kleinere bootjes zonder vaarbewijs. Je kunt dan heerlijk relaxed het meer op.
Castellane heeft een aantal leuke terrassen. Saint Moustiers is ook erg leuk, wel helemaal doorrijden naar boven.
Cote d'Azur is wel serieus ver rijden.
Op de camping kun je prima met banden terecht om van de ene naar de andere kant van de camping te drijven.
Alleen op dinsdagen kun je met kano's / rafts het water op. Wij kwamen maandag aan, waren dus te laat. Dus op tijd reserveren.
Wij hebben geen canyoning gedaan, wel zo'n aqua radonnee. Dat was erg leuk, het mooiste stukje van de kloof. Alle organisaties die dat aanbieden beginnen op dezelfde plek. Dat is bij Pointe Sublime, dicht hij de start van de route des cretes. Op de kaart zie je daar een klein wit weggetje. Dat weggetje kun je afrijden, op het einde een rotonde. De groepen lopen daar naar beneden de kloof in om de wandeling te beginnen. Bij het beginpunt heb je ook wat grotere rotsen, ik denk dat je daar ook kunt springen. De zon komt daar nooit bij. Het water is dus wel erg koud. Na de randonnee loop je denk een stukje van het martelpad, je loopt door een paar tunnels terug. Je kunt je auto overigens niet parkeren op dat witte weggetje, dus de busjes zetten mensen af en rijden weer terug naar Point Sublime. Ik denk 1 a 1,5 km.
Aan die plek aan de rivier kan ik je helaas niet helpen. Aan die randonnee wel voldoende van dit soort plekken. Maar die zijn zelf moeilijk te bereiken.
LA TERRASSE, Rougon - 4 place de la Tsse
crêperie 'Le Mur D'abbeiles (mooiste uitzicht), wel reserveren
, Datum:
22.01.2024 19:40
Ha Koen, wat grappig dat je vorig jaar op Domaine chausteuil Provence bent geweest.
Ik denk dat onze wegen zich nog makkelijke kruisen op vakantie dan in het dorp! ;-)
Laatste keer Frankrijk voor ons was het jaar dat we jullie tegenkwamen in Espot. daarna alleen maar Italie geweest. Dus wel weer zin in Frankrijk!
16 jaar geleden zijn we vanuit de kust ook naar de Verdon gereden, was idd hele trip. Dus we kijken of we het dit jaar willen ondernemen, of er moet nog iemand navliegen op Nice dan komen we er toch.
Na de Italiaanse meren zal het vooral wennen zijn om aan een rivier te vertoeven, we houden echt van de ruimte op het water en het suppen. Je kunt dan makkelijk moment rust pakken voor jezelf (geldt ook voor de jeugd), als je maar ver genoeg weg peddelt ;-)
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
23.01.2024 16:13
Wij zijn 2 jaar geleden met 2 pubers naar Chasteuil Provence geweest. Leuke camping waar de pubers na 22:00 van de camping naar de “hangplek” worden gestuurd. Dit was
Volgens onze kinderen bij een “riool”. Het is naast de camping. Ze gingen wel iedere avond en vonden het wel gezellig. Op de camping zelf is voor de jeugd in de avond weinig. Er animatie tot 22:00-23:00.
Castellane is een gezellig plaatsje ongeveer een kwartiertje rijden. De plaatselijke supermarkt vonden wij wat minder maar het is de enige in de omgeving.
Leuke uitjes die wij gedaan hebben:
Via de Gorges du Verdon naar Lac de Sainte Croix. We zijn toen ook naar Moustiers-Sainte-Marie geweest. Ook een erg leuk plaatsje.
Onze meiden hebben ook paard gereden bij Peyroules. Met de paarden door de rivier ze vonden het geweldig. Maar zijn gevorderde ruiters
Een dagje middellandse zee is ook goed te doen. We zijn naar Frejus en Saint Tropez geweest
Onze meiden wilden shoppen we hebben dat in Nice gedaan. Leuke stad.
Wij hadden toen we er waren een bosbrand vlak bij de camping. We hebben niet gewandeld. Het water in de rivier was toen heel laag.
, Datum:
23.01.2024 16:16
@mamamia bedankt voor de leuke tips! ik hoop niet op een hete (voor)zomer, er mag van mij wel wat water door die rivier. Maar dat is afwachten!
Geplaatst door: Ien
, Datum:
24.01.2024 07:58
Er is een prima supermarkt iets buiten Castellane, op de rotonde richting lac de Castillon.
Één keer per week gaat de stuw open en dan stroomt er veel water door de rivier, ik meen op maandag of dinsdag.